دوربین حرارتی یا دوربین دید در شب ؟ کدامیک برای شما مناسب است ؟

فهرست مطالب

زمانی بزرگترین شرط استفاده از دوربین مدار بسته ، نور مناسب محیطی به شمار می رفت ، اما امروزه روز کاربران با توجه به نیاز های متفاوت خود از دوربین های مدار بسته در شرایط مختلف نوری استفاده می کنند . از این رو تولید کنندگان دوربین هم با ارائه محصولات متنوع سعی کرده اند که این محدودیت ها را به حداقل برسانند .

امروزه دو تکنولوژی جهت تصویر برداری دوربین های مدار بسته وجود دارد :

دوربین حرارتی و دوربین دید در شب

در این محتوا به بررسی مزایا و معایب هر کدام از روش های تصویر برداری بالا می پردازیم :

  • دوربین های حرارتی – Thermal Cameras

نکته ی مهم در خصوص دوربین های حرارتی این است که اگرچه هنگام طراحی و فروش این تجهیزات به آنها دوربین حرارتی گفته می شود اما در عمل این تجهیزات چیزی غیر از دوربین هستند . در واقع این تجهیزات سنسور هایی هستند که می توانند حرارت اجسام را تشخیص بدهند . توضیح این نکته را می توانیم از زبان یکی از بزرگترین تولید کنندگان دوربین های حرارتی یعنی شرکت فلیر بشنویم :

مدیر این کمپانی معتقد است : فلیر از حرارت تصویر می سازد نه به وسیله نور مرئی ، گرما و نور دو طیف مختلف هستند که تفاوت فاحشی با هم دارند ، دوربینی که می تواند نور مرئی را مشاهده کند ، انرژی حرارتی را تشخیص نمی دهد و این موضوع برای دوربین حرارتی کالا برعکس است . دوربین های حرارتی می توانند کوچکترین اختلاف دما را تشخیص دهند و این موضوع در نگاه اول برای مردم عادی قابل درک نیست از این رو ما باید کمی بیشتر برای توضیح این مهم وقت صرف کنیم .

  • دوربین های دید در شب مبتنی بر نور مرئی

دوربین های دید در شب ، برای تصویر برداری به حداقل نور مرئی نیاز دارند . این دوربین ها می توانند نور های بسیار کم را تقویت کرده و تصاویر با جزئیات زیادی را خلق کنند . اما در صورتی که هیچ نوری وجود نداشته باشد ، دوربین های دید در شب توان تصویر برداری نخواهند داشت .

مدیر عامل فلیر در این باره معتقد است: دوربین های دید در شب مبتنی بر نور مرئی در زمان هایی که نور محیط مناسب نیست ( به عنوان مثال هنگامی که هوا اصطلاحا گرگ و میش است ) تصویر بی کیفیتی ارائه می کنند در صورتی که دوربین های حرارتی در این زمینه ها هیچ محدودیتی ندارند و همواره تصاویر مناسبی ارائه می کنند . همچنین دوربین های نوری ، تمام اشیا را یکسان نمایش می دهند اما دوربین های حرارتی می توانند کوچک ترین اختلاف حرارتی بین اشیا را نمایش بدهند .

کدام دوربین را انتخاب کنیم ؟

یک نکته کلیدی که باید پیش از خرید دوربین مدار بسته به آن توجه کنید، هنگامی که نور در محیط وجود داشته باشد ، وضوح تصویر دوربین نوری بسیار مناسب است در صورتی که دوربین حرارتی تصویر با وضوح تصویر بالایی ارائه نمی کند و این از نقاط ضعف دوربین های حرارتی به شمار می رود .

البته مدیر عامل فلیر معتقد است که دوربین های حرارتی هیچ محدودیتی ندارند ، آنها می توانند هر شی را با حرارت خاص خودش ( امضای حرارتی ) تشخیص داده و ثبت نمایند و این موضوع کاملا منحصر دوربین های حرارتی است .

با این حال در صورتی که نیاز به تصویری دارید که بتوانید در صورت لزوم از آن استفاده کنید ، پیشنهاد می کنیم تا دوربین های نوری را انتخاب نمایید.

منبع : مجله A&S

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من