چگونه ماشین هوش مصنوعی سیستم مدیریت ترافیک را هوشمندتر می‌کند!

فهرست مطالب

از دید نرم افزاری، تکنولوژی تشخیص پلاک – LPR ، متداول ترین شیوه آنالیز تصویر ویدیویی در مدیریت و کنترل ترافیک است. کنترل دسترسی، صدور صورتحساب، زمان دقیق سفر و سایر کاربرد های امنیتی با استفاده از تصاویر دوربین های ثبت پلاک انجام می شود. با ظهور الگوریتم های هوش مصنوعی، سیستم مدیریت ترافیک هوشمند تر شده و دقت آنالیز تصویر آن رشد چشمگیری یافته است. با مجله هایک ویژن همراه باشید.

هوشمند کردن سیستم مدیریت ترافیک با هوش مصنوعی

در بسیاری از موارد آنالیز تصویر شامل تشخیص موانع ترافیکی مانند توقف وسایل نقلیه در محل های ممنوع، ترافیک ناشی از صف خودرو ها (به طور مثال صف نزدیک به پمپ بنزین) در کنار جمع آوری داده های ترافیکی با اهمیت مانند شمارش خودرو ها ، طبقه بندی آنها ، کنترل سرعت متوسط ، فاصله بین خودرو ها و غیره  می باشد که با استفاده از هوش مصنوعی دقت و قدرت محاسبات شبیه به آن افزایش می یابد.
در سیستم های مدیریت ترافیک شهری ، مدیریت چراغ راهنمایی و شناسایی جای پارک نیز توسط قدرت آنالیز این دوربین ها انجام می شود. ارتقای سیستم ها نیاز مند سخت افزار های قدرتمند می باشد تا نرم افزار های هوشمند مجهز به هوش مصنوعی بر روی آنها راه اندازی و فعال شود.
برای دستیابی به این مهم باید سرور های مخصوص در مراکز مانیتورینگ و کنترل ترافیک نصب شود تا وظیفه آنالیز و پردازش را با توجه به نیاز مدیران کنترل ترافیک انجام دهد.

سیستم مدیریت ترافیک

نکته ی مهم اما ضرورت استفاده از دوربین های هوشمند در کنار سیستم مرکزی مجهز به هوش مصنوعی است. این دوربین ها تصاویر استاندارد مورد نیاز نرم افزار مرکزی را ثبت و به سرورهای مجهز به هوش مصنوعی ارسال می کنند. این تصاویر حداقل ویژگی های لازم جهت پردازش و جمع آوری اطلاعات مورد نیاز را در اختیار نرم افزار مرکزی قرار می دهد.

سیستم های نظارتی هوشمند با استفاده از کدگذاری مدرن توانسته ، پهنای باند تصاویر دوربین را با شرط حفظ کیفیت تصویر کاهش دهد و این مهم در سیستم های مدیریت شهری، امری تعیین کننده است . با این همه هنوز هم پلاک های ناخوانا و کثیف، افرادی که اقدام به پوشاندن پلاک خود می کنند یا حرکت خودرو های فاقد پلاک از جمله مواردی است که سیستم های مدیریت ترافیک مجهز به هوش مصنوعی نتوانسته برای آنها راه حلی پیدا کند.

یکی از مهمترین مواردی که باید به خاطر بسپاریم اینست که سیستم آنالیز تصاویر دوربین های ترافیکی یک سیستم مستقل نمی باشد و تنها بخشی از یک معماری پیچیده تر در سیستم مدیریت ترافیک می باشد. این رابط کاربری به عنوان یک جزء از کل با سیستم هایی مانند تجهیزات ذخیره ساز ، سوئیچ های شبکه ، VMS ، SCADA ، بستر ITS و غیره در ارتباط خواهد بود.

منبع : مجله asmag

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من