قابلیت صدای دو طرفه دوربین هایک ویژن چیست؟

فهرست مطالب

مفهوم قابلیت 2Way audio  در دوربین هایک ویژن چیست ؟


قابلیت صدای دو طرفه دوربین هایک ویژن چیست ؟در این محتوا شما با این مفهوم آشنا خواهید شد
ماموریت اصلی دوربین مدار بسته ،تصویر برداری است  اما در برخی موارد با توجه به نیاز مشتریان ،می توان با استفاده از این دوربین ها صدای محیط را ضبط یا صوت را در محیط پخش کرد .مفهوم صدای دو طرفه در دوربین مدار بسته ودستگاه ضبط به معنای امکان ضبط صدایمحیط توسط میکروفن و همچنین قابلیت پخش صدای کاربر در محل نصب دوربین توسط اسپیکر یا بلند گو می باشد .در ادامه شما را انواع شیوه های ضبط و پخش صوت توسط دوربین و دستگاه ضبط هایک ویژن آشنا می کنیم .
قابلیت صدای دو طرفه دوربین هایکویژن

ضبط صدا با دوربین هایک ویژن


برخی از دوربین های هایک ویژن، امکان ضبط صدای محیط را دارند ،از این گروه برخی از دوربین ها با استفاده از میکروفن داخلی صدای محیط را ضبط می کنند و برخی دیگر دارای ورودی مستقیم نصب میکروفن هستند . شایان ذکر است که برای تغذیه میکروفن این سری از دوربین های هایک ویژن باید آداپتور مجزا در نظر گرفته شود .

پخش صدا با دوربین هایک ویژن


برخی از دوربین های هایک ویژن دارای خروجی مستقیم صوت بر روی خود هستند . کاربران می توانند بر روی این دوربین ها بلندگو های متناسب با نیاز خود نصب نمایند . جهت تغذیه این اسپیکر ها نیز نیاز به آداپتور مجزا می باشد . برخی از مدل های دوربین هایک ویژن دارای بلندگوی داخلی هستند و امکان پخش صوت یا صدای آژیر را در مواقع مشخص برای کاربر فراهم می کنند .

ضبط صدا با دستگاه ضبط


برخی از رکوردر های هایک ویژن شامل DVR یا NVR هایک ویژن دارای ورودی مجزای نصب میکروفن هستند . در این حالت می توان به تعداد پورت های ورودی صدا بر روی دستگاه ضبط  ، میکروفن نصب و راه اندازی نمود . برای تغذیه میکروفن ها نیاز به آداپتور مجزا می باشد .

پخش صدا با دستگاه ضبط


برخی از DVRیا NVR های هایک ویژن دارای پورت خروجی صوت هستند و می توان به آن بلند گو نصب کرد و در مواقع مورد نیاز صدای ضبط شده ای را از طریق این بلندگو ها پخش نمود . جهت تغذیه اسپیکر مذکور باید آداپتور مجزا در نظر گرفته شود .

قابلیت صوت دو طرفه یا 2Way audio به تجهیزاتی گفته می شود که امکان نصب همزمان میکروفن و بلندگوی همزمان را برای کاربر فراهم می کنند و می توانند با محل نصب دوربین یا دستگاه ضبط ارتباط صوتی دو طرفه برقرار کنند .

منبع: hikvision.com

 

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من