آموزش نحوه آی پی دادن به دوربین مدار بسته و فعال کردن دستگاه NVR هایک ویژن + فیلم

فهرست مطالب

هنگامی که قصد دارید یک سیستم دوربین مدار بسته تحت شبکه را راه اندازی کنید، یکی از مهمترین اقداماتی که در ابتدا باید انجام بدهیم، پیدا کردن آی پی دوربین های هایک ویژن است. در این مقاله ابتدا به این سوال که چگونه آی پی دوربین مدار بسته را پیدا کنیم؟ پاسخ می‌دهیم و در ادامه نحوه آی پی دادن به دوربین مدار بسته هایک ویژن، همچنین روش فعال کردن و اختصاص رمز به NVR هایک ویژن را آموزش خواهیم داد. بنابراین تا انتها همراه ما باشید.

 

چگونه آی پی دوربین مدار بسته را پیدا کنیم؟

حتما برای شما هم سوال شده است که چگونه آی پی دوربین مدار بسته را پیدا کنیم؟ برای پیدا کردن آی پی دوربین یا دستگاه NVR هایک ویژن می‌توانید از دو روش پیدا کردن پیدا کردن IP دوربین مداربسته از طریق دستگاه NVR و به دست آوردن IP دوربین از طریق نرم افزار های اسکنر شبکه اقدام کنید. در این مقاله ما به صورت مفصل هر دو روش را توضیح خواهیم داد و فیلم پیدا کردن ای پی دوربین را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

 

 

 

پیدا کردن IP دوربین از طریق نرم افزار اسکنر

برای این کار باید از نرم افزار اسکنر آدرس آی پی مخصوص هایک ویژن استفاده کنید. این نرم افزار SADP نام دارد و می‌توانید برای دانلود نرم افزار SADP اینجا کلیک کنید. پس از نصب نرم افزر SADP روی کامپیوتر و اجرای برنامه وارد محیط نرم افزار شوید. دقت کنید که معمولا هر برند نرم افزار مخصوص خود را دارند و ممکن است این نرم افزار برای دوربین های شرکت های دیگر به خوبی کار نکند.

 

چگونه آی پی دوربین مدار بسته را پیدا کنیم؟

 

آدرس آی پی یا مشخصه دستگاه در یک سیستم تحت شبکه، مهم ترین جزئی است که به وسیله آن می‌توانیم به منوی تنظیمات دستگاه وارد شویم. سوالی که پیش خواهد آمد این است که، چگونه آی پی دوربین مدار بسته را پیدا کنیم؟ پس از نصب نرم افزار، لپ تاپ را به دوربین یا ان وی آر ی که می‌خواهید آدرس آن را پیدا کنید متصل کنید.

اگر دوربین یا NVR به سوئیچ شبکه متصل است می‌توانید لپ تاپ را به سوئیچ شبکه متصل نمایید. 

پس از نصب لپ تاپ به سوئیچ شبکه، می‌توانید به وسیله نرم افزار مخصوص اسکنر، آدرس آی پی کلیه تجهیزات هایک ویژن، متصل شده به سیستم را شناسایی کنید. نرم افزار آدرس آی پی و مدل دستگاه NVR یا دوربین های هایک ویژن متصل به سوئیچ را پیدا می‌کند.

 

نحوه آی پی دادن به دوربین مدار بسته هایک ویژن

 

نحوه آی پی دادن به دوربین مدار بسته را در تصویر بالا مشاهده می‌کنید که آدرس آی پی دستگاه nvr هایک ویژن که توسط نرم افزار SADP پیدا شده، 192.0.0.64 می‌باشد. در مراحل بعد می‌توانید با ورود به صفحه اکسپلور، آدرس آی پی را به آدرس دلخواهتان تغییر بدهید.

آدرس آیپی پیش فرض دستگاه رکوردر هایک ویژن 192.0.0.64 است. 

 

بیشتر بخوانید: تفاوت DVR و NVR

اگر می‌خواهید IP دوربین را تغییر دهید کافی است روی برنامه SADP کلیک راست کنید و از طریق کلیک روی گزینه Run As Administrator به تنظیمات IP Address که در قسمت راست صفحه به شما نمایش داده می‌شود، دسترسی پیدا کنید و تغییرات لازم را انجام دهید. به خاطر داشته باشید هنگام تغییر آی پی ها نباید آی پی nvr  و دوربین ها یکی باشند.

 

پیدا کردن آی پی دوربین مدار بسته از طریق دستگاه NVR

برای پیدا کردن یا تغییر آی پی دوربین مداربسته ابتدا در قسمت تنظیمات NVR گزینه Registration یا Remote را پیدا کنید. در این قسمت می‌توانید دوربین مداربسته را شناسایی کنید و در صورت لزوم دوربین تحت شبکه دیگری نیز به لیست اضافه کنید. اگر روی گزینه DEVICE SEARCH کلیک کنید تمامی دوربین هایی که به دستگاه متصل است را مشاهده کنید.

از همین طریق می‌توانید اقدام به تغییر ای پی دوربین ها کنید. تنها نکته ای که باید هنگام نحوه آی پی دادن به دوربین مدار بسته هایک ویژن به آن توجه کرد متفاوت بودن آی پی دوربین هاست. هیچ کدام از ای پی ها نباید شماره یکسانی داشته باشند.

 

بررسی کاتالوگ دوربین یا سایت ارائه دهنده دوربین

در صورتی که از قبل آی پی دوربین خود را تغییر نداده‌ای، می‌توانید برای پیدا کردن ای پی دوربین به سایت برند دوربین ماربسته خود مراجعه کنید یا کاتالوگ دوربین را بررسی کنید. معمولا تمامی شرکت های نظارتی و امنیتی، این اطلاعات را در سایت یا در کاتالوگ محصولات خود قرار می‌دهند.

 

ریست فکتوری دوربین مداربسته

ریست فکتوری برای پیدا کردن ای پی زمانی کاربردی است که شم از قبل ای پی خود را تغییر داده و آن را فراموش کرده اید. در صورتی که گزینه های قبلی به شما کمکی نکرد می‌توانید تنظیمات دوربین را به تنظیمات کارخانه تغییر دهید و از طریق بررسی کاتالوگ دوربین، آی پی دوربین را پیدا کنید.

 

چگونه دستگاه NVR یا دوربین های هایک ویژن را فعال کنیم؟

برای نحوه آی پی دادن به دوربین مدار بسته هایک ویژن، بعد از پیدا کردن آی پی دوربین هایک ویژن یا دستگاه NVR آن را برای نخستین بار روشن می‌کنیم. دستگاه در حالت غیر فعال یا Inactive قرار دارد. به زبان ساده، روی دستگاه هیچ رمز عبوری تنظیم نشده است و کاربر برای فعال کردن و استفاده از دستگاه باید ابتدا یک کلمه عبور بر روی دستگاه تنظیم کند.

به تصویر زیر نگاه کنید، حالت دستگاه به رنگ قرمز در حالت غیر فعال قرار دارد و برای فعال کردن آن باید برای دستگاه کلمه عبور دلخواه تنظیم کرد. برای فعال کردن دستگاه، یک صفحه مرورگر اینترنت اکسپلور باز کنید و آدرس آی پی دستگاه را در آن وارد نمایید.

 

چگونه آی پی دوربین مدار بسته را پیدا کنیم؟

 

نکته مهمی که در این مرحله برای نحوه آی پی دادن به دوربین مدار بسته هایک ویژن، باید به آن توجه کنیم این است که برای مشاهده تصویر و منوی دوربین یا دستگاه رکوردر هایک ویژن، باید رنج آی پی دوربین یا رکورد هایک ویژن با رنج آی پی لپ تاپ یا کامپیوتر یکسان باشد.

به عنوان مثال در حالتی که آدرس آیپی دستگاه 192.0.0.64 باشد. رنج آیپی دستگاه 192.0.0 است و برای این که بتوانیم، صفحه تنظیمات آن بشویم باید رنج آیپی لپ تاپ هم 192.0.0 باشد. در این حالت آدرس ایپی لپتاپ را می توانیم 192.0.0.200 بگذاریم.

توجه داشته باشید که در شبکه دوربین مدار بسته، هیچ دستگاهی نباید آدرس آیپی 200 داشته باشد.

در این حالت پیغام تنظیم رمز عبور بر روی دوربین یا دستگاه NVR هایک ویژن ظاهر می شود. برای این کار باید یک رمز عبور حداقل 8 رقمی شامل ترکیبی از حروف انگلیسی بزرگ و کوچک و اعداد و نشانه های کیبورد را وارد و مجدد آن را تایید نمایید تا دستگاه به حالت فعال در بیاید.

 

تنظیمات دوربین آی پی هایک ویژن

پس از ورود رمز عبور دستگاه لیستی از سوالات امنیتی از پیش تعریف شده را نمایش می‌دهد که می‌توانید سه سوال دل خواه را انتخاب و پاسخ دل خواه را برای آن‌ها وارد و ذخیره کنید. هنگامی که کلمه عبور دستگاه به هر دلیلی فراموش شود، با استفاده از این سوالات می‌توانید رمز عبور دستگاه را ریست نمایید. پس از اتمام مراحل بالا دستگاه فعال شده و می‌توانید وارد منوی آن شده و دوربین ها را روی آن اضافه کنید و تصاویر را روی آن ضبط نمایید.

به خاطر داشته باشید که حتما رمز عبور انتخابی باید به اندازه کافی قدرتمند باشد چرا که در صورت انتخاب رمز عبور ساده، در مراتب بعدی دستگاه اجازه ورود مجدد به تنظیمات را نخواهد داد و عملکرد سیستم دچار مشکل خواهد شد.

 

نحوه آی پی دادن به دوربین مدار بسته هایک ویژن

 

همچنین دقت کنید در صورتی می‌توانید از آی پی دوربین، انواع دستگاه DVR یا NVR هایک ویژن استفاده نمایید که ابتدا یک پسورد مناسب روی آن تنظیم کرده باشید و اصطلاحا دستگاه را اکتیو کرده باشید و در غیر اینصورت امکان استفاده از تجهیزات تحت شبکه هایک ویژن وجود نخواهد داشت.

در واقع این فرایند در جهت ارتقای ایمنی و امنیت تجهیزات هایک ویژن و توسط تیم تحقیق و توسعه هایک ویژن طراحی شده است. تا چند سال پیش، کلیه تجهیزات هایک ویژن دارای یک رمز عبور پنج رقمی بود که بسیاری از مشتریان پس از نصب آن را عوض نمی‌کردند و این مهم، زمینه را برای سو استفاده هکرها و افراد سود جو باز می‌کرد. اگر سوالی در زمینه نحوه آی پی دادن به دوربین مدار بسته و فعال کردن NVR دوربین هایک ویژن دارید حتما از طریق کامنت برای ما بنویسید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من