آموزش گام به گام نصب دوربین مداربسته + فیلم

فهرست مطالب

قصد داریم آموزش نصب دوربین مداربسته را به طور کامل همراه با نکات ایمنی و بصورت تصویری و ویدیویی آموزش دهیم البته آموزش آنلاین نصب دوربین مداربسته نیز وجود دارد ولی در این مقاله سایت هایک ویژن سعی شده دارد تمام نکات لازم را ذکر کند و راهنمای نصب دوربین مداربسته  کاملی را ارائه دهد.

نکات ایمنی و راهنمای نصب دوربین مداربسته

در زمان نصب دوربین مدار بسته لازم است که یکسری اصول رعایت شود تا ضمن صحیح نصب شدن دوربین مداربسته، این دوربین ها از هرگونه آسیب نیز مصون بماند. این موارد عبارتند از:

 

مکان نصب دوربین مدار بسته

دوربین را باید در محلی نصب کرد که بتواند مکان مورد نظر شما را پوشش کامل دهد و در صورت نیاز به استفاده از چند دوربین باید مطمئن شد که دوربین ها هم پوشانی ندارند.

 

ارتفاع نصب

ارتفاع استاندارد دوربین مداربسته برای سقف های کوتاه باید راستای دید رو به پایین باشد تا چهره افراد مشخص شود اما در محیط ها صنعتی و بزرگ بهتر است از دوربین های چرخشی استفاده شود.

 

زاویه دید

زاویه دید دوربین بوسیله لنزهایی که دارد تعیین می شود هر چه زاویه لنز بازتر باشد محیط وسیع تری را میتوان مشاهده کرد. استفاده از لنز با زوایه باز باعث می شود تا از تعداد کمتری دوربین نیز استفاده کنید.

 

در نظر گرفتن جهت تابش خورشید

دوربین را باید تا حد امکان در جهت پشت به نور قرار دهید تا از سیاه شدن تصاویر یا اصطلاحا back light جلوگیری شود.

 

تامین نور برای دوربین ها

برای دوربین هایی که نور طبیعی وجود ندارد باید از نور سفید استفاده کرد. زیرا استفاده از نور غیر سفید موجب می شود تا رنگ اشیا بدرستی در تصاویر تشخیص داده نشود.

 

در نظر گرفتن همپوشانی دوربین

نصب دوربین ها باید به گونه ای باشد که با خروج سوژه از کادر دوربین در دوربین دیگر سوژه همچنان قابل مشاهده باشد.

 

اجرای درست کابل های دوربین

با صحیح نصب شدن دوربین ها و کابل ها نویز کمتری بر روی تصاویر به وجود خواهد آمد، بهتر است که کابل کشی ها دارای پوشش نیز باشند.

 

اعلام حضور دوربین

یکی از مواردی که موجب می شود تا امنیت در محیط ایجاد شود اعلام حضور دوربین مدار بسته در محیط موردنظر است.

 

آموزش نصب دوربین مداربسته

 

برای نصب دوربین مداربسته چه چیزهایی لازم است

برای نصب دوربین مداربسته تجهیزات و وسایلی لازم است که در ادامه آنها را توضیح می دهیم این موارد برای آموزش آنلاین نصب دوربین مداربسته نیز کاربردی است.

 

دوربین مدار بسته

بسته به نیاز خود میتوانید دوربینی متناسب با محیط مدنظر خود انتخاب کنید. دوربین ها انواع گوناگونی دارند اما در زمان خرید بهتر است نکاتی چون کیفیت مورد انتظار خود از دوربین، میزان ناحیه تحت پوشش، تعداد دوربین ها و انتخاب دوربین براساس شکل ظاهریشان را در نظر داشته باشید. اگر دوربین شما تحت شبکه باشد به دستگاه ضبط کننده DVR و یا NVR هایک ویژن نیز نیاز دارید.

 

دستگاه DVR یا NVR

این دستگاه ضبط کننده برای دوربین های تحت شبکه یا IP لازم است تا تصاویر دوربین ها را از طریق شبکه ضبط کند.

 

هارددیسک

برای ثبت تصاویر دوربین ها هارددیسک نیاز است. براساس نوع کارکرد دوربین مدار بسته ظرفیت هارد را باید تعیین کرد، زیرا که در دوربین های تحت شبکه به دلیل ثبت تصاویر با کیفیت بالا از هارددیسکی با ظرفیت بالا استفاده کرد. اما در دوربین آنالوگ استفاده از هارددیسک ظرفیت پایین نسبت به دوربین تحت شبکه کافیست.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله “آموزش نصب هارد دوربین مداربسته در دستگاه ضبط NVR و DVR هایک ویژن” را مطالعه کنید.

 

راهنمای نصب دوربین مداربسته

 

کابل مخصوص دوربین مدار بسته

یکی از دیگر تجهیزات دوربین مدار بسته کابل مخصوص برای انتقال ویدیو از دوربین به دستگاه های ضبط کننده DVR و NVR است برای اینکار میتوان از کابل کواکسیال یا سیم آنتن تلویزیون نیز استفاده کرد. برای انتقال برق به دوربین ها نیز از سیمی باید استفاده کرد که سطح مقطعی به اندازه حداکثر ۰.۷۵ میلیمتر مربع داشته باشد.

 

آداپتور مخصوص

دوربین های مدار بسته برای راه اندازی به ولتاژ برق 12 ولت نیاز دارند به همین دلیل باید از آداپتورهایی برای دوربین ها استفاده شود تا ولتاژ 220 برق شهری را به 12 ولت تبدیل کند. بهتر است آداپتور و تجهیزات دوربین را به برق شهری بصورت مستقیم وصل نکنید زیرا با نوسانات برق ممکن است دوربین آسیب ببیند برای جلوگیری از آسیب از محافظ برقی باید استفاده شود.

 

فیش و اتصالات

برای اتصال کابل کواکسیال به دستگاه ضبط کننده DVR و NVR که از نوع ورودی هستند از فیش BNC باید استفاده کرد. در انتقال ویدیو از دستگاه های ضبط کننده به نمایشگرها نیز از اتصالات مخصوصی باید استفاده کرد که یک سر آن را به نمایشگر متصل می کند و سر دیگر را به یکی از دستگاه های ضبط کننده باید متصل کرد. سری که به دستگاه های DVR و NVR اتصال دارد می تواند از نوع USB  و HDMI باشد.

 

نمایشگر

وسیله بعدی که در نصب دوربین مدار بسته به آن نیاز است نمایشگر یا مانیتور می باشد و از اجزای اصلی سیستم دوربین مدار بسته محسوب می شود. زیرا برای دیدن ویدیوها بصورت زنده و یا فیلم های ضبط شده در هارد دیسک دوربین ها به آن نیاز دارید. انتخاب اندازه اینچ مانیتور برحسب تعداد دوربین متغییر و سلیقه ای است.

 

میکروفون

از آن برای ضبط صداهای موجود در محیط اطراف استفاده می شود که موجب ایجاد امنیت در محل کار و زندگی می شود. اما جزو وسایل اصلی در نصب دوربین مدار بسته محسوب نمی شود.

 

دستگاه سوئیچ

در زمانی که دوربین مدار بسته تحت شبکه باشد استفاده از دستگاه سوئیچ و کابل شبکه از مدل cat5 و  cat6 ضروری است.

 

آموزش تصویری نصب دوربین مداربسته رایگان

توصیه ما این است که نصب دوربین مدار بسته بهتر است توسط افراد متخصص انجام شود اما در ادامه مراحل آن را بصورت گام به گام توضیح خواهیم داد تا آموزش نصب دوربین مداربسته را بصورت تئوری آشنا شوید ضمن آن که برخی از آموزشگاه ها بصورت آموزش آنلاین نصب دوربین مداربسته را به کاربران آموزش می دهند.

برای دیدن فیلم آموزش نصب دوربین مداربسته بصورت عملی به این لینک مراجعه کنید تا بصورت دقیق تری از راهنمای نصب دوربین مداربسته استفاده کنید.

 

آموزش نصب دوربین مداربسته

 

ابتدا بهتر است برای نصب دوربین در مکان موردنظر شما یک نقشه تهیه شود و آن مکان هایی که نیاز دارید بیشتر در دیدرس باشد مشخص گردد و پس از آن محل نصب دوربین ها تعیین شود.

 

نحوه نصب دوربین مداربسته

 

متناسب با نیاز خود دوربین مدار بسته موردنظر خود را خریداری کنید. برای ایجاد امنیت بیشتر لازمست که حداقل 1تا 3 دوربین، یک دستگاه ضبط کننده DVR و سیم کشی مناسب (کابل BNC) و کابل برق تهیه شود.

 

نصب دوربین مدار بسته

 

براساس نیاز خود دوربین را خریداری کنید زیرا که هرکدام دارای امکانات متفاوتی هستند پس نکات زیر دقت کنید:

دوربین های بیسم را میتوان بدون حفاری و کابل کشی براحتی راه اندازی کرد این دوربین ها هر چه از گیرنده ها دورتر شوند کیفیت تصویرشان نیز کاهش پیدا می کند. برای بالا بردن کیفیت دوربین مداربسته میتوانید از نرم افزارهای مرتبط استفاده کنید.

برای خارج از منزل دوربین هایی مناسب است که در مقابل رطوبت و باران مقاومت داشته باشند و جنس بدنه آنها به گونه ای باشد که دچار شکستگی نشوند.

برخی از دوربین ها فقط زمانی ضبط تصویر دارند که متوجه حرکت در محیط اطراف خود شوند که در نتیجه در فضا صرفه جویی میشود.

برخی از دوربین ها این امکان را دارند که بتوانید فیلم دوربین را از تلفن و یا لپ تاپ خود مشاهد کنید.

برای ضبط تصاویر باید دستگاه ضبط کننده DVR را راه اندازی کنید تا تصاویر را بر روی مانیتور بتوانید ببینید. قبل از نصب تجهیزات مطمئن شوید که کابل‌ها، DVR، دوربین‌ها و مانیتور شما با اتصال هر کدام قبل از نصب هر چیزی، کار می‌کنند.

 

آموزش نصب دوربین مدار بسته

 

جایگذاری دوربین ها را انجام دهید. یک زاویه باز و بالا برای دوربین خود انتخاب کنید. بهترین زاویه هر اتاق معمولاً نگاه کردن به پایین از گوشه ای است که سقف به دیوارها می رسد. مطمئن شوید که می‌توانید همه ورودی‌ها و خروجی‌ها را به وضوح ببینید و دوربین نزدیک پریز برق است.

 

نحوه نصب دوربین مدار بسته

 

دوربین خود را به دیوار نصب کنید. برخی از دوربین‌ها دارای پدهای چسبنده هستند تا دوربین را بتوانند به دیوار بچسبانند، اما پیچ کردن دوربین در دیوارها امن‌ترین راه برای نصب طولانی مدت دوربین است.

 

راهنمای نصب دوربین مداربسته

 

دوربین خود را به منبع برق وصل کنید. تقریباً همه دوربین ها دارای یک آداپتور برق هستند که به پریز دیواری معمولی وصل می شوند. انتهای کوچک و گرد را به ورودی برق پشت دوربین وصل کنید و سر دیگر را به پریز وصل کنید.

 

راهنمای نصب دوربین مدار بسته

 

دوربین سیمی را به DVR خود وصل کنید. تجهیزات نظارتی با استفاده از اتصال BNC متصل می شوند. استفاده از کابل BNC آسان است برای مشاهد تصویر دوربین ها، باید فیش BNC را به قسمت پورت ورودی دستگاه ضبط کننده DVR هایک ویژن وصل کرد.

دوربین های بی سیم حاوی دیسک نرم افزاری هستند که برای اتصال باید آنها را نصب کرد و برخی دیگر از دوربین ها را میتوان از طریق پورت USB  به کامپیوتر وصل کرد.

 

راهنمای نصب دوربین مداربسته

 

مانیتور را به DVR وصل کنید. این اتصال اغلب از یک کابل BNC نیز استفاده می کند، اما برخی از دستگاه های DVR می توانند با کابل های HDMI یا کابل های کواکسیال متصل شوند. با استفاده از اتصال دلخواه خود، یک سر را به درگاه «خروجی» دستگاه DVR و سر دیگر را به «ورودی» مانیتور وصل کنید. می‌توانید به تعداد ورودی‌های DVR شما، دوربین را وصل کنید زیرا که به طور خودکار هر دوربینی را که نصب می‌کنید تصاویر آن نیز ضبط می شود. توجه داشته باشید که به کدام ورودی متصل می‌شوید – این ورودی است که برای دیدن دوربین‌های خود باید انتخاب کنید.

هر گونه مشکل اتصال را عیب یابی کنید. بررسی کنید که دوربین، DVR و مانیتور همگی به منبع تغذیه وصل و روشن شده باشند. اطمینان حاصل کنید که کابل های شما به طور ایمن وصل شده اند و ورودی های مناسب برای DVR و مانیتور خود را انتخاب کرده اید. برخی از مانیتورها هر دوربین را به طور همزمان نمایش می دهند، برخی دیگر دارای دکمه های “ورودی” هستند که به شما امکان می دهد بین دوربین ها سوئیچ کنید.

فیلم آموزش نصب دوربین بولت

 

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من