استریم دوربین مداربسته یا Transcoded Stream چیست ؟

فهرست مطالب

یک وجه تمایز تجهیزات تحت شبکه با تجهیزات آنالوگ یا دیجیتال – HD ، اهمیت استریم های ارسالی دوربین های مدار بسته است . استریم یا جریان یک دوربین شامل یک سری از ویژگی هایی است که کاربر با تنظیم آنها می تواند به کیفیت و وضوح تصویر بالاتری دست پیدا کرده و تصویر مناسب تری را دریافت کند . در این قسمت می خواهیم در خصوص Transcoded Stream توضیح بدهیم اما پیش از این بهتر است توضیحاتی را در خصوص استریم دوربین مدار بسته و انواع آن را بدانید .

استریم دوربین مدار بسته

 هر دوربین تحت شبکه هایک ویژن حداقل یک و حداکثر سه نوع تصویر ویدیویی با کیفیت های مختلف را برای کاربری های مختلف به دستگاه ضبط ارسال می کند . هر کدام از این جریان ها را یک استریم می نامند . یک استریم از قسمت های مختلفی تشکیل شده که مهمترین اجزای آن شامل وضوح تصویر دوربین ، تعداد فریم بر ثانیه ( FPS ) ، پهنای باند یا بیت ریت تصویر ، فرمت فشرده سازی می باشد . به طور کلی دوربین ها استریم اصلی ( Main Stream ) را برای ضبط بر روی دستگاه DVR هایک ویژن  یا NVR هایک ویژن  و استریم فرعی ( Sub Stream ) برای انتقال تصویر دوربین بر روی موبایل یا کامپیوتر از بستر اینترنت می باشد .

استریم دوربین

استریم دوربین مداربسته یا Transcoded Stream چیست ؟

استریم مبدل یا Transcoded Stream چیست ؟

هر کدام از استریم ها بخشی از پهنای باند و ترافیک شبکه دستگاه ضبط را اشغال می کنند، در صورتی که تنظیم استریم ها در یک دستگاه ضبط به درستی انجام نشود ، ضبط تصاویر و حتی مشاهده آنها بصورت زنده یا از راه دور دچار مشکل خواهد شد ، برخی از دستگاه های تحت شبکه هایک ویژن با استفاده از استریم مبدل یا Transcoded Stream ، و با توجه به پهنای باند موجود مناسب ترین تصویر را بصورت زنده برای کاربر به نمایش می گذارند .

به زبان ساده تر در Transcoded Stream ، دستگاه NVR ، بر اساس میزان پهنای باند اشغال نشده خود یک استریم مجزا را جهت انتقال یا نمایش زنده تولید می کند . همانطور که اشاره شد می توان Transcoded Stream را بصورت زنده بر روی مانیتور یا ویدیو وال نمایش داد و یا از طریق بستر اینترنت بر روی تلفن همراه یا کامپیوتر ( انتقال تصویر ) منتقل کرد . در این استریم مبدل دستگاه NVR ، وضوح تصویر ( رزولوشن ) ، بیت ریت و فریم ریت را بصورت خودکار کاهش می دهد تا حجم پهنای باند اشغالی این استریم به حداقل ممکن برسد .

قابلیت Transcoded Stream تنها در برخی از مدل های دستگاه ضبط هایک ویژن وجود دارد ، جهت آگاهی از مدل و قیمت این سری از تجهیزات یا سایر محصولات هایک ویژن می توانید با کارشناسان ما در شرکت پرشیا سیستم تماس بگیرید .

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من