امنیت سایبری هایک ویژن

فهرست مطالب

شرکت هایک ویژن دستورالعمل جدید ارتقای امنیت سایبری را برای محصولات ضبط تصویر خود منتشر کرد. این دستورات شامل اقداماتی است که کاربران باید انجام دهند تا سیستم های مدار بسته آنها هک نشود و از هر گونه سرقت اطلاعات آنها در امان باشد.

افزایش امنیت سایبری NVR هایک ویژن

امروزه حملات سایبری تبدیل به یک تهدید جدی شده است که کاربران سیستم های امنیتی را نگران کرده است هایک ویژن به صورت پیش فرض بسیاری از ویژگی های امنیت سایبری را در محصولات خود رعایت کرده است و به این ترتیب یک دیواره امنیتی در مقابل هکر ها ایجاد کرده است. در ادامه تنظیماتی که کاربران باید بر روی سیستم های ضبط هایک ویژن تنظیم کنند را می توانید بخوانید.

NVR هایک ویژن دارای دو پورت شبکه هستند و کاربران می توانند از یک پورت بصورت محلی استفاده کرده و پورت دیگر را برای ارتباط با بستر WAN و انتقال تصویر روی اینترنت استفاده کنند. دو پورت شبکه از یکدیگر مجزا هستند و به این وسیله کاربران خیالشان بابت هک و سرقت اطلاعات و تصاویر مهم دوربین های مدار بسته آسوده می شود.

  • پسورد قدرتمند

پسورد مناسب یکی از مهمترین موارد پیشگیری از اقدامات نفوذ به NVR اختصاص هایک ویژن می باشد. اما چگونه می توانیم یک پسورد قدرتمند انتخاب کنیم؟ برای این کار دو قانون کلی وجود دارد که باید رعایت شود:

  1. تعداد حرفهای انتخابی برای پسورد باید بین ۸ تا ۱۶ حرف باشد.
  2. استفاده از حروف لاتین بزرگ و کوچک، اعداد، نشانه یا پسورد های چند قسمتی بصورت ترکیبی.

یکی از مهمترین مواردی که باید در انتخاب پسورد قدرتمند رعایت کنیم استفاده از یک جمله برای رمز گذاری است، این موضوع را با ذکر مثال توضیح می دهیم و در خلال آن چند قاعده دیگر را بیان می کنیم. پسورد ما می تواند از جمله  ” My flight to New York will leave at three in the afternoon! “اقتباس شود. به موارد زیر توجه نمایید.

  • در پسورد انتخابی حتما عدد وجود داشته باشد.
  • تنها از حرف اول کلمات استفاده کنیم.
  • ترتیب کلمات حتما رعایت شود.
  • از اعداد به جای کلمات استفاده کنید به عنوان مثال به جای ” to” از عدد ۲ و بجای کلمه ” for” از عدد ۴ استفاده کنید.
  • از حروف نقطه دار استفاده کنید حروفی مانند i و j …
  • انتهای جمله می توانید از نقطه، علامت سوال، علامت تعجب یا سایر علائم استفاده کنید.

حال با در نظر گرفتن موارد بالا پسوردی قدرتمندی که می توانیم در نظر بگیریم ” MftNYwla3ita! “می باشد.

  • چه مواردی را نباید در انتخاب پسورد مناسب انجام دهیم؟

  • از حروف یا عدد های پشت سر هم استفاده نکنید. به عنوان مثال “۱۲۳۴” یا “cdef”.
  • هرگز به مرورگر یا کامپیوتر اجازه ندهید تا رمز انتخابی را ذخیره کند.
  • هیچوقت پسورد خود را برای کسی ایمیل نکنید.

با در نظر گرفتن موارد بالا شما می توانید NVR یا DVR هایک ویژن خود را فعال کرده و از آن استفاده کنید چرا که نفوذ به آن از طریق پسورد تقریبا غیر ممکن می شود.

  • استفاده از راهنما یا سوال امنیتی برای ریست کردن پسورد NVR یا DVR

پس از فعال شدن NVR یا DVR هایک ویژن، کاربر باید فایل راهنمای مربوط به ریست کردن پسورد این دستگاه ها را از مرکز کنترل دریافت کند. علاوه بر این کاربر می تواند با تنظیم کردن سوال امنیتی و پاسخ به این سوال ریست کردن دستگاه ضبط را مدیریت کند.

  • افزایش امنیت سایبری محصولات هایک ویژن
  • تعریف سطوح دسترسی مختلف

در NVR های هایک ویژن سه سطح دسترسی مجزای ادمین، اپراتور و کاربر قابل تعریف است. توصیه هایک ویژن انتخاب یک رمز مناسب ترکیبی از حرف، عدد و علامت های مختلف است تا امکان دستیابی هکر ها و افراد سودجو به سیستم NVR محدود شود. ادمین سیستم باید بصورت مداوم سایر سطوح را کنترل کند و در صورتی که مدت زمان زیادی وارد سیستم نشده اند یا از آن استفاده نکرده اند آن کاربر را از سیستم حذف کند. از سوی دیگر ادمین قابلیت مدیریت سطح دسترسی سایر کاربران شامل اپراتور و کاربر را دارد و می تواند با محدود کردن آنها اقدامات امنیتی بهتری را انجام دهد.

  • گزارش های سیستم ( System Logs )

کلیه فعالیت ها، آلارم ها، تغییرات و اطلاعات NVR هایک ویژن در قسمت گزارش های آن قابل مشاهده و در دسترس می باشد و کاربران همواره می توانند آنها را مشاهده کنند و در صورت ورود غیر مجاز در هر ساعتی و به هر قسمتی سریعا ورود کرده و مشکل را برطرف نمایند.

  • پورت و پروتکل

جهت کاهش خطر نفوذ و هک NVR دوربین مدار بسته تنها پورت های خاصی از NVR باز گذاشته می شود که کاربران سیستم از این پورت ها و سرویس های قابل ارائه بر روی آنها استفاده کنند.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من