تکنولوژی هوشمند تصویر برداری دوربین هایک ویژن از پنگوئن آفریقایی محافظت می کند !

فهرست مطالب

هنگامی که صحبت از پنگوئن ها می شود ، همه به این فکر می کنند که این حیوان ، تنها در قطب جنوب و آب و هوای برفی آن زندگی می کند . اما جالب است بدانید که گونه ای نایاب از پنگوئن ها در آفریقا زندگی می کنند که از جمعیت نزدیک به یک میلیونی آنها در سال 1920 ، کمتر از 15 هزار گونه این حیوان نادر در آفریقا باقی مانده است و در خطر نابودی کامل تا سال 2030 قرار دارند . پنگوئن ها هر ساله میلیون ها تخم از خود بجا می گذارند که متاسفانه درصد بسیار بالایی از آنها ، توسط ماهیگیران، کوسه ها ، ماهیان دریا و عواملی مثل آلودگی دریا می شود و از این رو تنها تعداد کمی از این تخم ها به پنگوئن آفریقایی تبدیل می شود .

تکنولوژی هوشمند تصویر برداری دوربین هایک ویژن از پنگوئن آفریقایی محافظت می کند !

انجمن حفاظت از پرندگان و حیوانات DICT

از سال 2006 بخش حفاظت جزیره دایر DICT اقدام به حمایت و نجات گونه های مختلف پرندگان و تهیه لانه های مخصوص برای حفاظت بیشتر از آنها نمود . در سال 2015 ، انجمین DICT برای پنگوئن آفریقایی پناهگاه مخصوص با آزمایشگاه و دامپزشکی مجهز افتتاح نمود . اکنون اما هایک ویژن هم جهت حمایت از این گونه با DICT همکاری خود را آغاز نموده است . تجهیز مناطق مهم و حفاظت گاه ها به دوربین های هایک ویژن و استفاده از راهکار های مختلف نظارتی باعث شده تا روند تغذیه و حفاظت از پنگوئن آفریقایی توسط دوربین های هایک ویژن با دقت بالاتری انجام شود و مخاطبانی که نگران انقراض این گونه با ارزش بودند از نزدیک روند حفاظت آن را زیر نظر داشته باشند .

پینگ یو ، مدیر عامل هایک ویژن در کیپ تاون آفریقای جنوبی در خصوص این همکاری می گوید: استفاده از فناوری های روز همیشه در تصویر برداری دوربین هایک ویژن در اولویت بوده است و ما از شروع همکاری با انجمن حفاظت از پنگوئن آفریقایی خرسندیم . تصاویر زنده دوربین های هایک ویژن از روند حفاظت این گونه در خطر انقراض به راحتی برای افرادی که پیگیر روند حفاظت پنگوئن ها هستند به اشتراک گذاشته می شود و آنها می توانند از خانه ، پنگوئن ها را زیر نظر داشته باشند .دوربین های هایک ویژن از آخرین فناوری روز دنیا بهره می برند و می توانند بطور همزمان از چند زاویه تصویر برداری نمایند . استفاده از دوربین PTZ هایک ویژن، یک راه حل مناسب برای تحت نظر گرفتن روند زندگی و حتی تولید مثل گونه های وحشی غیر تهاجمی است .

 

بهبود حفاظت از پنگوئن ها به کمک فناوری ویدیویی تصویر برداری دوربین هایک ویژن

در فاز بعدی ، انجمن DICT در نظر دارد تا زیستگاه پنگوئن ها در جزیره دایر را نیز به دوربین هایک ویژن تجهیز نماید . زیست گاهی که در سالهایی نه چندان دو ، میزبان بیش از 25 هزار جفت پنگوئن آفریقایی بوده اما اکنون کمتر از 1500 جفت از آن باقی مانده است . با توجه به حساسیت موضوع ، بازدید از این جزیره برای عموم آزاد نیست اما به لطف دوربین هایک ویژن ، در آینده نزدیک امکان مشاهده تصاویر این پنگوئن ها از راه دور برای دوستداران این گونه ی با ارزش وجود خواهد داشت . همچنین استفاده از سیستم مدار بسته هایک ویژن مزایای زیادی برای این جزیره دارد که از جمله می تواند به موارد زیر اشاره نمود :

  • روند لانه سازی و حتی تولید مثل این گونه در جزیره را تسهیل نماید .
  • شناسایی گونه های آسیب دیده و تحت نظر قرار دادن حیوانات بدون ایجاد مزاحمت برای آنها
  • یک ابزار مفید برای محیط بانان جزیره جهت شناسایی متجاوزان و شکارچیان غیر مجاز

منبع: سایت  hikvision.com

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من