تفاوت دوربین دام و بولت چیست و هر یک چه کاربردی دارند؟

فهرست مطالب

استفاده از دوربین مداربسته، امروزه برای ایجاد امنیت در ساختمان و محوطه مکان هایی مانند فروشگاه ها، ادارات و بانک ها بسیار رایج شده است. برای خرید دوربین مداربسته با محصولات و مدل های مختلفی از دوربین در بازار برخورد می کنیم. یکی از مدل های بسیار رایج از انواع دوربین مداربسته دوربین های بولت و دوربین دام هستند که قبل از خرید بهتر است درباره تفاوت دوربین دام و بولت اطلاعاتی کسب کنید.

به همین دلیل قصد داریم تا با معرفی کامل دوربین های بولت، دام و تفاوت بین آن‌ها را را توضیح دهیم تا بتوانید متناسب با نیاز خود دوربین مداربسته موردنظر خود را خریداری کنید.

 

تفاوت دوربین دام و بولت چیست

دوربین دام

دوربین هایی که بصورت گنبدی شکل طراحی شده اند و آن ها را بنام دوربین گنبدی نیز می شناسند را دوربین دام گویند. این مدل دوربین ها می توانند هم بصورت تحت شبکه و هم به صورت آنالوگ باشند. دوربین های دام آنالوگ نسبت به دوربین های دام تحت شبکه ارزان تر هستند و کیفیت تصویر پایین تری نیز دارند.

دوربین های دام برای نصب فضای کمی را اشغال می کنند و با برندهای مختلفی در بازار وجود دارند که یکی از آنها دوربین دام هایک ویژن است. این نوع دوربین ها را میتوان برای محیط های داخلی استفاده کرد، برای مثال میتوان با نصب آنها در هتل یا رستوران و فروشگاه ها، یک دید کلی را برای ایجاد امنیت در محیط مورد نظر ایجاد کرد.

 کاربرد دوربین دام چیست؟

از ویژگی‌های این دوربین می‌توان ایجاد امنیت در سطح بالا، عدم در معرض دید بودن و امکان دید در شب را نام برد.

دوربین های دام بیشتر برای پوشش محیط های داخلی کاربرد دارند زیرا که در یک محفظه شیشه ای قرار دارند. لنزشان به گونه ای است که نمی توانند تصاویر را برای فواصل طولانی ضبط کنند و معمولا بر روی سقف قابل نصب هستند

این دوربین ها ثبت تصاویر را از تمام زوایا انجام می دهند. جنس بدنه آنها از نوع پلاستیکی است به همین دلیل برای محیط داخل کاربرد بیشتری دارند. در صورت تمایل به خرید دوربین دام هایک ویژن و اطلاع از قیمت این محصول میتوانید به لیست قیمت هایک ویژن مراجعه کنید.

 

دوربین بولت

دوربین بولت نیز به دلیل شکل استوانه ای شان به بولت یا گلوله نامگذاری شده اند جنس بدنه آنها از نوع فلز است و برای نصب فضای زیادی را اشغال می کنند. این مدل از دوربین ها یکی از پرکاربردترین انواع دوربین مداربسته در بیرون هستند. این نوع دوربین های مداربسته نیز در برندهای مختلفی در بازار وجود دارند که یکی از آنها، دوربین بولت هایک ویژن است.

دوربین های بولت به راحتی می توانند موجب ایجاد امنیت در محیط اطراف خود شوند. طبق پژوهش های انجام شده استفاده از دوربین در معرض دید میتواند در ایجاد امنیت ، تاثیر بیشتری داشته باشد. این نوع دوربین ها را میتوان هم برای محیط باز و هم محیط بسته به آسانی استفاده کرد.

 

کاربرد دوربین مداربست بولت چیست؟

 

از ویژگی های این دوربین نصب آسان، برد زیاد، ضد آب بودن و امکان دید در شب است. دوربین های بولت را میتوان در محیط های باز به آسانی استفاده کرد زیرا که بدنه آنها بر اساس استاندارد IP66 و IP67 ساخته شده است که در نتیجه بدنه ای ضد آب دارند.

البته ثبت تصاویر در این دوربین ها فقط در یک جهت مشخص می باشد و معمولا آنها را بر روی دیوار نصب می کنند. در صورت تمایل به اطلاع از قیمت دوربین بولت هایک ویژن می توانید به لیست قیمت هایک ویژن مراجعه کنید.

 

تفاوت دوربین دام و بولت

در ادامه توضیحات بالا برخی از تفاوت های میان دوربین های دام و بولت تا حدودی مشخص شدند که در ادامه آنها را با جزییات بیشتری بیان می کنیم:

 

مقایسه دوربین مداربسته دام و بولت از نظر ظاهری

از نظر ظاهری تفاوت دوربین دام و بولت در اینست که دوربین های بولت ظاهر شکیلی ندارند و استتار کردن آن ها نیز سخت است. در صورتی که دوربین دام شکل ظاهر بهتری دارند و با دکوراسیون هر محیطی تقریبا سازگار هستند. از مزیت های دوربین دام، میتوان به مخفی کردن آن، مقاومت بالا نسبت به ضربات اشاره کرد به طوری که این دوربین ها در برابر ضربات به راحتی خراب نمی شوند.

 

مقایسه دوربین مداربسته دام و بولت از نظر امکانات

لنزهای دوربین های دام و بولت مشابه هستند اما از نظر برد بین این دو مدل دوربین تفاوت وجود دارد. دوربین های بولت اندازه های بزرگتری دارند و لنزهای آنها نیز بزرگتر می باشد در نتیجه می توانند فواصل دورتری را به کاربر نشان دهند.

 

تفاوت دوربین دام و بولت چیست

 

دوربین های بولت نسبت به دوربین دام برد زیادی را پوشش می دهند به همین دلیل از آنها در فضای باز استفاده می کنند. در صورتی که دوربین های دام زاویه دید وسیعی را به کاربر ارائه می دهند به طوری که لنز داخل حباب میتواند چرخش داشته باشد و همه زوایای محیط را نشان دهد.

در حالیکه دوربین بولت فقط میتواند تصاویر یک نقطه را بصورت ثابت نشان دهد. قابلیت دید در شب در هر دو نوع دوربین بولت و دام وجود دارد، زیرا که در هر دو از ال ای دی مادون قرمز استفاده شده است و در نور کم نیز میتوانند ثبت تصویر را انجام دهند.

 

مقایسه دوربین مداربسته دام و بولت از نظر نصب

تفاوت دوربین دام و بولت از نظر نصب نیز قابل توجه است زیرا که نصب دوربین دام کمی سخت تر می باشد. چرا که پیدا کردن مکان مناسب برای دیده نشدن آن و اینکه ضبط محیط بطور کامل انجام گیرد، نصب دوربین دام را سخت تر می کند.

ضمن آن که سیم کشی دوربین مداربسته نیز مشکل می باشد و اگر نیاز به جابجایی باشد به دلیل سیم کشی سخت، جابجایی آن نیز به سختی انجام می گیرد. نصب دوربین های بولت خیلی راحت تر از دوربین های دام انجام می شود و در صورت نیاز به جابجایی، خیلی آسانتر میتوان آن را جابجا کرد.

 

تفاوت دوربین دام و بولت از نظر کاربرد

دوربین های بولت به دلیل ضدآب بودن بدنه شان در بیرون نصب می شوند و نسبت به شرایط آب و هوایی نامناسب، سازگاری بالاتری دارند. اما دوربین های دام را میتوان برای محیط های مسقف استفاده کرد. زیرا که به شرایط آب و هوایی نامساعد مقاوم نیستند و خیلی زود خراب می شوند.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من