تکنولوژی H.265+ دوربین مداربسته هایک ویژن چیست؟

فهرست مطالب

با توسعه فناوری دوربین مدار بسته و ظهور رزولوشن های بالاتر ، دو محدودیت پهنای باند و فضای ذخیره تصویر بر روی هارد دستگاه ضبط کاربران را دچار مشکل می کند . تنظیم مناسب و صحیح دوربین ها با رزولوشن بالا ، یک چالش اساسی برای کارشناسان حوزه مدار بسته است لذا مهندسان هایک ویژن جهت رفع این مشکل تکنولوژی H.265+ را طراحی و بر روی محصولات خود بار گذاری کردند . این تکنولوژی هوشمند یک رمز گذاری بهینه شده بر اساس استاندارد H.265 می باشد که بر اساس سه پارامتر حیاتی شکل گرفته است .

  • توجه به این مهم که اجسام متحرک در قسمت های با اهمیت دوربین ظاهر می شوند .
  • تمرکز بیینده بر روی قسمت های متحرک تصویر دوربین مدار بسته می باشد .
  • عملکرد 24 ساعته و حذف نویز ، عملکرد دوربین را بهبود می دهد .

    تکنولوژی H.265+  هایک ویژن چیست ؟

    تکنولوژی H.265+  هایک ویژن چیست ؟

     

H265+ هایک ویژن چیست ؟

H.265+ با نسخه های قبلی در کاهش مقدار بیت ریت تصویر و در نتیجه پهنای باند دوربین های است . این مهم باعث می شود تا حجم تصاویر ضبط شده بر روی هارد دستگاه بسیار کاهش یافته و منجر به کاهش هزینه های ذخیره سازی تصویر دوربین مدار بسته می شود .
درصد بالایی از این قابلیت H.265+ دوربین مداربسته هایک ویژن بخاطر استفاده از پس زمینه ثابت برای قسمت های بدون حرکت دوربین مدار بسته می باشد .

H.265+ چگونه عمل می کند ؟


H.265+ یک تصویر را به عنوان فریم پس زمینه ثبت می کند و در ادامه فقط تغییرات ناشی از حرکت افراد یا اشیای متحرک را بر روی تصویر ثابت اولیه ، بارگذاری می کند . به عنوان مثال هنگامی که خودرویی وارد میدان دید دوربین H.265+  می شود ، دوربین تصویر آن را به عنوان فریم مرجع ثبت می کند ، در ادامه در صورتی که خودرو به حرکت خود ادامه بدهد ، دوربین هوشمند هایک ویژن ، تنها حرکت های خودرو را بر روی فریم پس زمینه ، بارگذاری می کند .

مقدار فشرده سازی تصویر در H.265+  بر اساس سه تکنولوژی کلیدی بهینه سازی می شود :

  • فناوری منحصر به فرد رمز گذاری بر اساس مدل پس زمینه
  • تکنولوژی ویژه کاهش و حذف نویز پس زمینه در تصویر هایک ویژن
  • تکنولوژی کنترل نرخ بیت ریت
  • تکنولوژی رمزگذاری بر اساس مدل پس زمینه

فشرده سازی های پر کاربرد قبلی دوربین مدار بسته از جمله H.264 بر اساس کد گذاری ترکیبی کار می کردند، بطور کلی ، یک تصویر پس زمینه در دوربین های مدار بسته به عنوان فریم پس زمینه و مرجع ثبت می شود و در ادامه بقیه فریم ها بر اساس روش های مختلف کدینگ تصویر بر روی آن اعمال می شوند که باعث ارائه تصویر فشرده شده با پهنای باند و حجم ذخیره قابل قبول می شود . اما در تکنولوژی H.265+ هایک ویژن فشرده سازی و کد گذاری بر اساس مدل پس زمینه انجام می شود . این رمز گذاری به دو قسم رمز گذاری داخلی و رمز گذاری میانی تقسیم می شود :

  • رمز گذاری داخلی – Inter-frame prediction


این نوع رمز گذاری بر اساس قابلیت جبران حرکت ، یک مدل هوشمند که می تواند حرکت و تغییر بیت ریت را در یک یا چند فریم ویدیویی پیش بینی کند ، عمل می کند .

  • رمز گذاری میانی – Intra-frame prediction


در این رمز گذاری ، نمونه های ماکرو بلوک ها تنها با استفاده از اطلاعات ماکرو بلوک های قبلی ، اقدام به ایجاد فریم می کنند .

  • فناوری کاهش نویز تصویر پس زمینه


نویز تصویر در مناطق کم نور زیاد است ، این مهم علاوه بر کاهش کیفیت ، بیت ریت را افزایش می دهد لذا کنترل مقدار نویز می تواند بیت ریت را تا حدود زیادی بهینه تر کند . فناوری های قدیمی کاهش نویز بیشتر به استفاده از فناوری های مختلف جهت حذف یا کاهش نویز از کل تصویر بود که باعث حذف بخش هایی از
تصاویر دوربین های مدار بسته می شد . در فناوری H.265+ تصویر پس زمینه ثابت و اجسام متحرک از همدیگر تمییز داده شده و لذا می توان هر کدام را با قوانین خاص خود ، کد گذاری کرد . این مهم باعث کاهش نویز و افزایش کیفیت تصویر دوربین مدار بسته می شود .

  • تکنولوژی کنترل نرخ بیت ریت


در این فناوری نرخ متوسط بیت ریت در دوره ی مشخص – به عنوان مثال 24 ساعته –  اشاره می کند . در این حالت دوربین بر اساس نرخ متوسط بیت ریت مصرف شده در طول روز ، اقدام به کاهش یا افزایش میزان بیت ریت ارسالی به دستگاه ضبط هایک ویژن می کند. مثلا در ساعات کاری در یک دفتر اداری بیت ریت بالا، و سپس در زمانی که دفتر بسته است، آن را کاهش دهد. این فناوری با اکثر نرم افزار یا سخت افزار های H.265 شرکت های دیگر سازگار می باشد .

منبع: hikvision.com

 

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من