منظور از دوال استریم – Dual Stream در دوربین هایک ویژن چیست ؟

فهرست مطالب

منظور از دوال استریم – Dual Stream در دوربین هایک ویژن چیست ؟ #دانش-پروژه

هر دوربین هایک ویژن بطور همزمان حداقل دو جریان تصویری را برای دستگاه ضبط NVR یا DVR ارسال می کند .در ادامه در خصوص مفهوم دوال استریم دوربین هایک ویژن توضیح می دهیم .

اما پیش از این باید با مفهوم استریم آشنا شویم و بدانیم که استریم دوربین مدار بسته چیست ؟


استریم چیست ؟


استریم – Stream یا جریان مدار بسته شامل چند مشخصه مهم تصویر است که توسط کاربر تنظیم می شود .از جمله مواردی که در استریم هر دوربین تنظیم می شود می توان به رزولوشن تصویر ،سرعت تصویر برداری ،فرمت فشرده سازی ، بیت ریت و مشخص کردن کیفیت تصویر اشاره کرد .برای تنظیم هر استریم باید تمامی موارد ذکر شده را تنظیم کرد .

دوال استریم دوربین هایک ویژن

دوال استریم به چه معناست ؟


مفهوم دوال استریم به معنای ارسال همزمان دو استریم مستقل توسط دوربین مدار بسته است . دستگاه ضبط شامل DVR یا NVR هر دو استریم را دریافت می کند ، استریم اول یا Main Stream جهت ضبط مستقیم بر روی هارد دستگاه استفاده می شود و استریم دوم یا Sub Stream جهت انتقال تصویر دوربین بر روی تلفن همراه در بستر اینترنت تنظیم می شود .

استریم اصلی


بالاترین کیفیت و عملکرد دوربین مدار بسته که به دستگاه ضبط ارسال می شود را استریم اصلی یا Main Stream گویند. این استریم جهت ضبط بر روی رکوردر هایک ویژن استفاده می شود .

استریم دوم


پایین ترین کیفیت و عملکرد دوربین مدار بسته که توسط کاربر تنظیم شده و به دستگاه رکوردر ارسال می شود ، استریم دوم یا Sub Stream می باشد . این استریم معمولا برای انتقال تصویر دوربین بر روی تلفن همراه از بستر اینترنت استفاده می شود.

کدامیک از دوربین ها و دستگاه های ضبط هایک ویژن دوال استریم هستند ؟


همه ی تجهیزات مدار بسته هایک ویژن دوال استریم هستند و می توانند بطور همزمان دو یا چند استرم جداگانه را ارسال و یا دریافت نمایند . کاربر با توجه به نیاز می تواند استریم های مختلف را تنظیم و جهت ضبط ، نمایش و یا انتقال تصویر بر روی موبایل مورد استفاده قرار بدهد .
منبع: hikvision.com

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من