دوربین بولت چیست؟ هر آنچه باید درباره دوربین‌های بولت بدانید

فهرست مطالب

دوربین بولت چیست؟ این نوع دوربین مداربسته به علت شکل ظاهریشان که استوانه مانند است به نام بولت یا گلوله نامگذاری شده اند. جنس بدنه آنها فلزی است و در زمان نصب فضای زیادی را به خود اختصاص می دهند.

یکی از رایج ترین دوربین ها برای فضای بیرون دوربین های بولت است. برندهای مختلفی دوربین های بولت را تولید کرده اند، مانند دوربین بولت هایک ویژن. دوربین های مدار بسته بولت به دلیل در معرض دید بودن موجب ایجاد امنیت برای محیطی که نصب شده اند می شوند.

زیرا ویژگی در معرض دید بودن آنها باعث می شود که احتمال خرابکاری در مکان نصب شده خیلی کمتر شود. دوربین های بولت را میتوان برای فضای باز و بسته استفاده کرد.

 

دوربین بولت چیست و چه کاربردی دارد؟

 

دوربین های مدار بسته بولت براساس نوع تکنولوژی خود به سه دسته دوربین بولت آنالوگ، دوربین بولت آنالوگ HD و دوربین بولت تحت شبکه تقسیم بندی می شوند.

 

امکانات دوربین بولت چیست؟

دوربین های بولت دارای قابلیت های دید در شب، لنز های متنوع دوربین و تصاویر با کیفیت های مختلفی هستند. حال که متوجه شدید دوربین مداربسته بولت چیست و با تفاوت دوربین دام و بولت آشنا شدید در ادامه در مورد این ویژگی ها به طور مفصل توضیح خواهیم داد.

 

دید در شب در دوربین های بولت

در اکثر دوربین ها قابلیت دید در شب وجود دارد که با استفاده از آن ثبت تصاویر در تاریکی مطلق نیز انجام می گیرد. در دوربین های دید در شب از LED مادون قرمز استفاده می شود که در لنز دوربین های بولت قرار دارد. تکنولوژی نوع پیشرفته تر دید در شب، مادون قرمز EXIR است که تصاویر بسیار واضح تری را نسبت به دوربین های مادون قرمزIR  دارد.

 

لنزهای دوربین

لنزهای دوربین مدار بسته بولت در سه نوع ثابت، وریفوکال و موتورایز هستند. دوربین های بولت لنز ثابت، زاویه دید بسته و ثابت دارند و قابلیت زوم و بزرگنمایی را ندارند. اما دوربین هایی که دارای لنز وریفوکال هستند می توانند زوایه دید متغییری داشته و زوم و بزرگنمایی داشته باشند.

 

معرفی دوربین دام و انواع آن

 

تغییر زاویه دید و زوم نیز بصورت دستی در لنزهای وریفوکال امکانپذیر است. دوربین های با لنز موتورایز نیز مانند لنز وریفوکال هستند. ولی دارای یک موتور کوچک بوده که از طریق آن می توان زاویه دید را از راه دور نیز تغییر داد.

 

زوایه دید دوربین بولت

در دوربین های لنز ثابت برای لنزهای 3.6 میلیمتری زاویه دید 70 درجه، لنز 6 میلیمتری زاویه دید 50 درجه و لنز 12 میلیمتری زاویه دید 25 درجه امکان پذیر است. دوربین های بولت با لنز وریفوکال نیز برای لنزهای 3-9 میلیمتری زاویه دید 35 تا 80 درجه و برای لنزهای 12-2.8 میلمتری زاویه دید 25 تا 85 درجه را به کاربر ارائه می دهد.

 

کیفیت تصاویر دوربین های بولت

تصاویر دوربین های بولت دارای کیفیت های متنوعی هستند. این کیفیت تصاویر از 1 مگاپیکسل تا 12 مگاپیکسل متفاوت است. دوربین های 2 تا 4 مگاپیکسل برای منطقه های حساس مثل طلافروشی و کارخانه های نظامی کاربرد دارد. اما دوربین های 4 الی 8 مگاپیکسل برای مراقبت از انبارها کالا، خط تولید و دستگاه ها استفاده می شود.

 

کاربرد دوربین مداربسته بولت چیست؟

همانطور که گفته شد از دوربین های بولت برای فضای باز و بسته میتوان استفاده کرد اما در فضای باز بیشترین کاربرد را دارد. در ساخت این نوع دوربین ها از استاندارد IP66 و IP67 استفاده شده است که باعث می شود در برابر شرایط جوی نامساعد مقاومت بالایی داشته باشد.

 

ویژگی دوربین بولت چیست؟

 

دوربین های مدار بسته بولت را میتوان بر روی دیوار و سقف نصب کرد. نصب دوربین های بولت آسان است و نسبت به بقیه دوربین پیچیدگی کمی دارد. برای خرید و آشنایی با قیمت انواع دوربین های بولت هایک ویژن می توانید به لیست قیمت هایک ویژن مراجعه کنید.

 

مزایای دوربین بولت چیست؟

  • نصب آسان: دوربین های بولت برای نصب دارای انعطاف پذیری زیادی هستند.  آنها را میتوان در مکان های مختلفی مانند سقف، دیوار، زیر شیروانی و رو حصار نیز نصب کرد. دوربین های مدار بسته بولت میتوانند از نقاط کور به کاربر نیز تصویر ارائه دهند.
  • جابجایی آسان: دوربین های مدار بسته بولت اگر زوایه دید مناسبی را به کاربر ارائه ندهند نیازی به تغییر مکان ندارند. زیرا که به راحتی با جابجایی آن می توانید زوایه دید آن را تغییر دهید تا تصاویر خود را از منطقه مورنظر دریافت کنید.

 

کاربرد دوربین بولت چیست؟

 

  • بازتاب نور: دوربین های بولت پس از نصب به سمت پایین معمولا قرار خواهند گرفت. همین امر باعث می شود تا بازتاب نور در فیلم ها اتفاق نیفتد و تصاویر با کیفیت ثبت شوند. زیرا زمانی که دوربین از سطحی بازتابی تصاویر خود را ثبت کند ممکن است فیلم های ثبت شده دوربین های بولت به صورت سفید و نا معلوم ثبت شوند.
  • قابل تشخیص بودن: یکی از علت های این که دوربین های بولت محبوب هستند قابل تشخیص بودن آنها است. زیرا که باعث می شوند تا ورود غیرقانونی برای تخریب و دزدی کمتر اتفاق بیفتد.
  • ضد آب بودن: دوربین های بولت نسبت به تغییرات شرایط آب و هوایی مقاوم هستند. این دوربین ها در برابر یخ زدگی در فصل زمستان و آسیب دیدن در فصل گرما مقاومت زیادی دارند. اگر قصد خرید دوربین بولت برای فضای باز را دارید از دوربینی که دارای IP66 است استفاده کنید که در برابر آب و باران مقاومت دارد.
اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من