دوربین شناسایی چهره و نکاتی که در مورد آن باید بدانیم ؟

فهرست مطالب

فناوری تشخیص و شناسایی چهره هر روز در حال توسعه است و از محبوبیت ویژه ای بین کاربران برخوردار است . این قابلیت توانایی یکپارچه شدن با برنامه های کاربردی مختلفی را دارد و از این رو می تواند بسیاری از نیاز های مشتریان را به خوبی پوشش بدهد . مهمترین مولفه در تشخیص چهره ، دوربین مدار بسته است که برای بهترین عملکرد باید دوربین مناسب انتخاب و به شیوه صحیح نصب شود .

استفاده از سیستم های شناسایی چهره با سرعت مناسبی در حال افزایش است . بر اساس اعلام MarketsandMarkets بازار این صنعت از 3.2 میلیارد دلار در سال 2019 به حدود 7 میلیارد دلار در 2024 رشد خواهد داشت که انتظار می رود سالانه حدود17 درصد رشد داشته باشد .

در بین مولفه های مختلفی که در تشخیص چهره با اهمیت هستند ، دوربین مهمترین نقش را دارد . تصویر چهره فرد توسط دوربین مدار بسته ثبت می شود سپس با استفاده از الگوریتم های مختلف چهره فرد آنالیز شده و با تصاویر مختلفی که در دیتا بیس تصاویر ذخیره شده وجود دارد مطابقت داده می شود .

الگوریتم های تشخیص چهره بصورت نرم افزاری هستند و می توانند درون دوربین مدار بسته یا در سرور مرکزی قرار داشته باشند . دوربین تشخیص چهره تنها یک ابزار ضبط تصویر است و نحوه پردازش تصاویر از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار است . نرم افزار تشخیص چهره اطلاعات موجود در تصویر را آنالیز کرده و جهت پردازش و مدیریت به یک کامپیوتر مرکزی ارسال می کند .

دوربین شناسایی چهره

دوربین شناسایی چهره و نکاتی که در مورد آن باید بدانیم ؟

انتخاب و نصب دوربین تشخیص چهره

هنگام انتخاب دوربین ، موارد مختلفی را باید در نظر بگیریم که مهمترین آنها وضوح تصویر و شدت نور مورد نیاز دوربین تشخیص چهره می باشد . بسته به مسافت و میدان دید مورد نیاز می توانید از دوربین مدار بسته دو تا پنج مگا پیکسل استفاده کنید . عامل مهم دیگر نور مورد نیاز دوربین است که از عوامل تعیین کنند در یک دوربین تشخیص چهره است . استفاده از دوربین هایی که می توانند شدت نور ورودی به لنز را با دقت بالاتری کنترل کنند در اولویت است . ( ایریس اتوماتیک یا P-Iris ) به زبان ساده تر هر دوربین تشخیص چهره را باید با توجه به محل نصب آن دوربین انتخاب و دو عامل وضوح تصویر و شدت نور مورد نیاز را برای دوربین شخصی سازی کرد . عامل دیگری که باید در انتخاب دوربین تشخیص چهره به آن توجه کنید ، شهرت تولید کننده آن است . همواره از برند های معتبر استفاده کنید تا سیستم شناسایی چهره قابل اطمینانی داشته باشید . چرا که نرم افزار های این تامین کنندگان مشکلات کمتری دارند و در صورت بروز مشکل در اسرع وقت می توانید از خدمات آنها استفاده کنید . نصب دوربین شناسایی چهره نیز شرایط خاص خود را دارد .به عنوان مثال در صورتی که از دوربین تشخیص چهره برای شناسایی افراد در یک اکسس کنترل ، استفاده می کنید ، بهتر است تا دوربین ها را در ارتفاع های مختلفی نصب کنید ، برخی افراد کوتاه قد و برخی قد بلندی دارند . رعایت این اصل باعث می شود تا دوربین ها تصویر همه افراد را شناسایی و ثبت نمایند. با توجه به ناشناخته بودن این تکنولوژی برای بسیاری از کاربران ، افراد نسبت به خرید دوربین های تشخیص چهره تردید دارند . تصور افراد از فناوری تشخیص چهره شبیه به آنچه در  فیلم هایی مانند جنگ ستارگان دیده اند می باشد، در صورتی که این فناوری غیر از کنترل دسترس کاربرد چندانی ندارد . در حقیقت فناوری تشخیص چهره همان قدر اطلاعات شما را انتشار می دهد که یک کارت شناسایی عکس دار می تواند این کار را بکند .

منبع:  مجله A&S

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من