سیستم هوشمند نظارت تصویری وایرلس هایک ویژن برای بندر قایق های بادبانی جزیره وایت در انگلستان

فهرست مطالب

بندر قایق های بادبانی جزیره وایت یکی از مکان های فوق العاده شلوغ و پرتردد است که روزانه تعداد زیادیاز قایق ها در آنجا توقف یا از آن عبور می کنند . لذا مسئولین امنیتی این بندر به فکر استفاده از سیستم هاینظارت تصویری مناسب برای نظارت و کنترل موارد حساس افتادند . آنها پس از بررسی کمپانی های مختلف وبررسی جنبه های مختلف کار ، تصمیم گرفتند تا از سیستم دوربین مدار بسته هایک ویژن استفاده کنند .

کارشناسان هایک ویژن برای پوشش این لنگرگاه از دوربین های پانوراما و دوربین های ویژه تصویر برداری در نورکم با قابلیت Darkfighter استفاده کردند .

سیستم هوشمند نظارت تصویری هایکویژن

سیستم هوشمند نظارت تصویری هایکویژن

سیستم هوشمند نظارت تصویری هایکویژن

گاو ها یا Cowes ، این نام از سال 1800 میلادی به قایق های بادبانی جزیره وایت که در آبهای بین المللیتردد می کنند اطلاق می شود . به لحاظ تعداد زیاد قایق ها در این بندر ، این مکان به عنوان قلب قایقرانیانگلستان مشهور بوده و هر ساله هزارن نفر برای بازدید از این مکان گردشگری و مهم به آنجا سفر می کنند .

لنگرگاه دارای 260 اسکله خدماتی ، یک مرکز رسانه ای 400 نفره ، بیش از 20 فروشگاه بزرگ خرده فروشی ویک قایق بادبانی مدرن است . مسابقات قایقرانی مختلفی در سطوح کشوری و بین المللی هر ساله در اینمکان انجام می شود.

در سال 2018 مدیران لنگرگاه گاو ها تصمیم گرفتند تا سیستم امنیتی و نظارت تصویری خود را ارتقاء دهند .آنها به سیستمی نیاز داشتند تا بتواند همه نیاز های حفاظتی و نظارتیشان را پوشش داده و تصاویر با وضوحبالایی را در تمام ساعات شبانه ، حتی در تاریکی کامل ارائه کند . مسئولان امنیتی اسکله به سیستمی نیاز داشتندتا بتوانند بر عبور و مرور کشتی های در حال حرکت در اسکله نظارت کرده و هر مورد مشکوکی را تحت کنترلداشته باشند ، به علاوه این سیستم باید پوشش مناسبی از افراد و ساکنان جزیره ارائه می کرد ، چرا که حفظ امنیتشهروندان و پیشگیری از بروز هر مشکلی به خصوص هنگام برگزاری مسابقات مختلف در این جزیره از وظایفحیاتی تیم امنیتی جزیره بود و آنها برای انجام آن به سیستم مدار بسته قدرتمندی نیاز داشتند .

اندرو بامفورد مدیر بخش مالی اسکله در این زمینه گفت : ما پس از آگاهی از کلیه نیاز های امنیتی تیم امنیتیاسکله و مشورت با مشاوران مختلف ، از شرکت های مختلف حوزه مدار بسته دعوت کردیم که طرح نظارتی خود راارائه کنند . شرکت های مختلفی در حوزه دوربین مدار بسته طرح ارائه کردند که ما پس از بررسی های مختلفبهترین آنها را انتخاب کردیم که توسط کمپانی هایک ویژن ارائه شده بود .

تیم فنی هایک ویژن با 29 دوربین دام ثابت و متحرک کلیه فضاهای وسیع و مختلف را پوشش دادند . آنها با ارائهراهکار های مختلف امنیتی برای هر قسمت از بندر ، سناریو ویژه ای را پیشنهاد دادند .یکی از مشکلات بزرگ در این بندر ، وجود موانع متحرک بزرگ و غول پیکر بود که می توانست نقطه کور هایزیادی ایجاد کند ، برخی قایق ها در جای ثابتی پارک شده بودند اما برخی دیگر در قسمت های مختلفی مدام درحال حرکت و توقف بوند ، مواردی از این دست در کنار ایمنی و سلامتی پرسنل از مهمترین چالش های کارشناسانطراحی و نصب و راه اندازی دوربین هایک ویژن به شمار می آمد.

آقای لی مسئول اجرای سیستم نظارت تصویری هایک ویژن در اسکله در این زمینه گفت : برخی از دوربین هابرای ارائه تصویر کلی ، در ارتفاع بالای دیوار های اسکله نصب شدند، کابل کشی این دوربین ها تقریبا غیر ممکنبود. وجود پرندگان دریایی که می توانست به کابل ها آسیب برساند ، جزر و مد دریا ، شرایط نامساعد آب و هواییو … برخی دیگر از مشکلاتی بود که می توانست سرعت کار تیم اجرا را کم کند . تکنیسین های نصب دوربیننمی توانستند در ساعت های معمول در اسکله کار کنند چرا که رویداد های مختلف روزانه و هفتگی در اسکلهبرگزار می شد و این کار می توانست بر تعداد  توریست ها اثر منفی بگذارد.  از این رو ما تلاش کردیم تا تصاویراین دوربین ها را با روش امن و استاندارد دیگری به غیر از کابل کشی به اتاق کنترل سیستم منتقل کنیم .

برای اینکار ما از چند مرکز وایرلس در نقاط مختلف برای انتقال تصاویر دوربین ها استفاده کردیم . کارشناسان ما نقاطحیاتی مختلفی را که هیچ تداخل امواجی ( از لحاظ دیتا و یا نویز های ناشی از برق فشار قوی اسکله ) وجود نداشته باشدرا پس از آزمایش و بازدید های مختلف مکان یابی کردند و پس از بررسی سیستم وایرلس انتقال تصاویر دوربین ها راه اندازی و تنظیم شد .

 

تصویر برداری در شب 

برای تصویر برداری از اسکله در شب ، هایک ویژن دوربین های سری پانو ویو خود را بر روی دکل های 5 متری که بر رویدیواره های اسکله نصب شده بودند استفاده کرد . دوربین های پانو ویو هایک ویژن با استفاده از تکنولوژی هوشمندDark Fighter تعبیه شده بر روی آن ، امکان تصویر برداری با کیفیت بالا در تاریکی شب را دارند . همچنین 4 لنز مختلفدر چهار طرف این دوربین ها تعبیه شده است ، لذا این دوربین ها می توانند بصورت 360 درجه از منطقه تصویر برداریکنند که این مهم به اپراتور ها کمک زیادی می کند .سیستم هوشمند نظارت تصویری هایکویژن

دوربین های سری PanoVu هایک ویژن را می توان کامل ترین دوربین ها برای پوشش اسکله و فضاهایی شبیه به آنعنوان کرد این دوربین ها ترکیبی از چند دوربین هستند ، دوربین متحرک ، دوربین دام ، دوربین بولت و … که می توانندبا توجه به نیاز کاربران ، مناسب ترین زاویه دید را ارائه کنند .سیستم اتاق کنترل اسکله به گونه ای طراحی شده تا اپراتور های مختلف بتوانند تصاویر زنده یا ضبط شده را در چند نقطهمختلف ضبط و مدیریت کنند و به آن دسترسی داشته باشند .سیمون ران مدیر بخش امنیتی بندر قایق های وایت در این زمینه گفت : ما در این اسکله وظایف متعددی در حوزه هایمختلف داریم . حفظ امنیت هزاران بازدید کننده و مهمان مختلف که از امکانات این بندرگاه استفاده می کنند و مواردی شبیهنشان می دهد که استفاده ما از سیستم مدار بسته اجتناب ناپذیر است. دوربین ها کار ماموران امنیتی ما را ساده تر می کنندما می توانیم توسط آنها تمام ورودی ها را کنترل کنیم و هر مورد مشکوکی را تحت نظر داشته باشیم .

شرکت هایک ویژن به عنوان یکی از رهبران و پیشروان دنیای نظارت تصویری با ارائه محصولات مختلف کیفیت بالا ، تمامیانتظارات مسئولان امنیتی این اسکله را به نحو مطلوب برآورده کرده است . تصاویر با کیفیت ، پوشش سراسری ، عملکرد راحت
و قابل فهم نرم افزار تجهیزات نظارتی و … برخی از ویژگی های مثبت سیستم مدار بسته هایک ویژن است که توسط پرسنلحفاظتی اسکله بیان شده است .

منبع : hikvision.com

سیستم هوشمند نظارت تصویری هایکویژن

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من