شش ترند اصلی در حوزه امنیت در سال 2020

فهرست مطالب

معمولا هنگامی که از ترند ها صحبت می کنیم هدف بیشتر تاثیر آنها بر زمان حال و اقتصاد جوامع است چرا که ویژگی ترند ها ، بروز بودن آنها می باشد . تحولات و پیشرفت ها صورت گرفته در حوزه امنیت در یک دهه گذشته بسیار چشمگیر بوده است از این رو دنیا در انتظار نوآوری های هیجان انگیز تری در دهه پیش رو در ابتدای 2020 میلادی است . توسعه فناوری های هوشمند مانند سیستم های مدار بسته UHD ، تصویر برداری در نور کم ، هوش مصنوعی ، فناوری های مرتبط با ابر اطلاعات و بسیاری دیگر ، آینده ی روشنی را در این حوزه متصور می باشد . در عین حال با استفاده از امکانات جدید میلیون ها دوربین و دستگاه های تحت شبکه ی دیگر به یکدیگر متصل می شوند و این مهم زمینه را جهت استفاده از اینترنت اشیاء IOT بیش از پیش فراهم می کند .


کمپانی هایک ویژن هم به عنوان یک تولید کننده برتر در حوزه تجهیزات مدار بسته برخی از مهمترین ترند های پیش رو در سال 2020 را رونمایی کرده است که در ادامه مشاهده می کنید :

1- فناوری درک چند بعدی


معمولا دوربین های مدار بسته نقش چشم را بازی می کنند اما اگر بتوان از آنها به عنوان سایر حواس مانند شنیداری و بویایی نیز استفاده کرد ، می توان دامنه استفاده از این تجهیزات را بیش از پیش گسترش داد . به عنوان مثال دوربین های ویدیویی در همکاری مشترک با رادار های خاصی ، توانایی تشخیص اشیا و ردیابی آنها در شعاع 100 متری را در هر شرایط آب و هوایی دارند . استفاده از دوربین های امنیتی هایک ویژن در زمینه های دیگر چون  تشخیص دود ، تشخیص گرما یا حتی تشخیص فشار ، می توانند کاربرد های آنها را افزایش بدهد .

 

2- دوربین های فوق هوشمند


استفاده از هوش مصنوعی در دوربین های مدار بسته سالهاست که انجام می شود اما بیشتر دوربین ها تنها در یک حوزه از این فناوری استفاده می کنند و توان انجام همزمان چند فرآیند را ندارند ( به عنوان مثال شمارش مردم یا شمارش اتومبیل ) ، اما با توسعه تراشه های هوشمند تعبیه شده در این دوربین ها ، توان محاسباتی آنها افزایش یافته و می توان  از آنها برای انجام چند رویداد مختلف استفاده نمود . به عنوان مثال می توانید با نصب چند دوربین در یک تقاطع کلیه موارد مربوط به شناسایی چهره ، پلاک خوانی ، کنترل سرعت و … را انجام دهید .

3- استفاده از سیستم های نظارتی و امنیتی جهت افزایش بهره وری کسب و کار ها


استفاده از سیستم های مدار بسته در حوزه افزایش بهره وری و همچنین ارتقای امنیت در حال گسترش است . امروزه این سیستم ها اطلاعات ارزشمندی از نحوه عملکرد پرسنل و حتی حضور و غیاب در اختیار مدیران قرار می دهند . به علاوه در سیستم های هوشمند جدید امکان ارتباط با سایر تجهیزات بیش از پیش فراهم خواهد بود .

4- رزولوشن بسیار بالا – UHD


همواره مشتریان به دنبال بالاترین کیفیت هستند . کیفیت UHD یا Ultra High Definition در پاسخ به این نیاز مشتریان توسعه یافته است . دستیابی به رزولوشن ها بالاتر شامل 4K و 8K در کنار پیشرفت الگوریتم های فشرده سازی H.265 و H.265+ در سال 202 در دستور کار قرار دارد .

5- تصویر برداری 24 ساعته


بیشتر تهدیدات امنیتی در شب رخ می دهد و تصویر دوربین ها باید به گونه ای باشد که حتی در تاریکی کامل هم کیفیت مناسبی ارائه نماید . توسعه فناوری های مبتنی بر تصویر برداری حرارتی می تواند کیفیت تصویر برداری در شب و شرایط نامساعد جوی را بهبود دهد و این در دستور کار هایک ویژن در سال 2020 قرار گرفته است .

6- حرکت به سمت ابر اطلاعات Cloud


تجهیزات مدار بسته امنیتی جهت ضبط را می توان به اینترنت متصل کرد تا بتوان در مقیاس بزرگتر با استفاده از اینترنت اشیا آنها را مدیریت نمود به علاوه استفاده از این دوربین ها برای کاربران صرفه جویی بیشتری را به دنبال خواهد داشت. از این رو در سال 2020 توسعه دوربین های مبتنی بر ابر اطلاعات در اولویت قرار دارد  لزوم رعایت امنیت سایبری با توجه به پیشرفت تکنولوژی با وصل شدن میلیون ها دستگاه و دوربین امنیتی در IoT ، و اتصال آنها در بستر ناامن اینتر نت ، نیاز به حفظ امنیت اطلاعات و تصاویر بیش از پیش جلب توجه می کند . مردم بیش از پیش نگران امنیت داده ها و حریم خصوصی خود هستند و بر این اساس نیاز به یک راهکار مناسب امنیت سایبری برای تجهیزات هایک ویژن است که این مهم در دستور کار شرکت هایک ویژن در سال 2020 قرار دارد .
با توجه به اینکه سال 202 را می توان به عنوان آغاز دهه جدید تحولات در حوزه امنیت و مدار بسته نامید ، توسعه و دستیابی از فناوری های جدید دیگری از جمله اینترنت 5G ، داده های بزرگ – Big Data ، یکپارچه سازی و هوشمند سازی ، عضویت در پروتکل حفظ حقوق شخصی شهروندان اروپایی GDPR و مواردی دیگر در حوزه امنیت در دستور کار شرکت هایک ویژن قرار دارد .

 

منبع :سایت hikvision.com

 

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من