علت بوق زدن دستگاه دوربین مداربسته هایک ویژن چیست؟

فهرست مطالب

اگر به عنوان یک نصاب یا کارشناس دوربین مدار بسته DVR یا NVR هایک ویژن را نصب کرده باشید، حتما پس از روشن کردن دستگاه، صدای بوق آشنا و آزار دهنده دستگاه را شنیده اید و علت بوق زدن دی وی آر و چگونگی قطع آن برای شما سوال شده است. برای قطع کردن این بوق که معمولا در هنگام روشن شدن دستگاه شنیده می شود، راه حل های مختلفی وجود دارد که در ادامه مهمترین دلایل بوق زدن های مکرر دستگاه را بیان می کنیم.

در واقع در این مقاله می خواهیم، رایج ترین موارد علت بوق زدن دستگاه دوربین مدار بسته و چگونگی قطع صدای بوق DVR هایک ویژن را به زبان ساده توضیح بدهیم.

علت بوق زدن دی وی آر (DVR) هایک ویژن

بوق زدن دستگاه DVR هایک ویژن دلایل متعددی می تواند داشته باشد که در این قسمت مهمترین دلایل آن را توضیح می دهیم.

۱.هنگام روشن کردن دستگاه DVR یا NVR هایک ویژن

هنگامی که بعد از راه اندازی دستگاه دی وی آر یا NVR هایک ویژن را روشن و فعال می کنیم، علت بوق زدن دستگاه دوربین مداربسته، عدم وجود هارد روی دستگاه نصب نشده است و دستگاه DVR شروع به بوق زدن های مکرر می کند، همچنین در صورتی که هارد یا هارد های نصب شده روی آن، به خوبی نصب نشده باشند یا اتصالات برق و ساتای هارد دچار مشکل شده باشد و یا هارد دیسک، مشکل داشته باشد نیز دستگاه DVR یا NVR هایک ویژن، بصورت مکرر بوق می زند.

در بعضی موارد نیز پر شدن هارد دیسک می تواند دلیل بوق زدن دی وی آر باشد.

 

از علت بوق زدن دی وی آر میتوان به تشخیص قطع شدن تصویر دوربین مدار بسته به هر دلیلی اشاره کرد

۲.فعال بودن اکشن های مختلف

از دیگر مواردی که می تواند علت بوق زدن دستگاه دوربین مدار بسته یا DVR هایک ویژن بشود، فعال بودن اکشن های مختلفی است که در تنظیمات دستگاه فعال کرده ایم که در ادامه می توانید دلیل بوق زدن دستگاه دی وی ار هایک ویژن را مشاهده می کنید:

  • تشخیص قطع شدن تصویر دوربین مدار بسته به هر دلیلی

یکی از دلایلی که می تواند علت بوق زدن دی وی ار باشد، فعال کردن قابلیت Buzzer در قسمت Video Loss است که در این حالت در صورتی که تصویر دوربینی قطع شود، دستگاه بوق می زند.

 

تشخیص حرکت باعث بوق زدن دی وی ار می‌شود.

 

  • تشخیص حرکت توسط دوربین های متصل به دستگاه

از دیگر دلایل علت بوق زدن دی وی آر، فعال کردن بوق زدن در صورت تشخیص حرکت است. در این حالت می توانید دستگاه را به گونه ای تنظیم کنید که در صورت تشخیص حرکت توسط هر کدام از دوربین ها، دستگاه اقدام به بوق زدن بکند.

  • تشخیص وارد شدن ضربه به دوربین مدار بسته

یکی دیگر از علت بوق زدن دوربین مدابسته، تشخیص وارد شدن ضربه یا خرابکاری به دوربین مشخص است. به این ویژگی اصطلاحا Tamper Detection گفته می شود که فعال کردن گزینه Buzzer می تواند باعث بوق زدن دستگاه dvr یا nvr هایک ویژن بشود.

بیشتر بخوانید: تفاوت DVR و NVR

  • تشخیص عبور از خطر فرضی

علت صدا دادن دوربین مدار بسته، تشخیص عبور از خط فرضی یا Line Crossing است که می توان به گونه ای تنظیم کرد، تا در صورت عبور از خط فرضی، دستگاه شروع به بوق زدن بکند.

 

ورود غیر مجاز یکی از علل بوق زدن DVR هایک ویژن است.

 

  • تشخیص ورود غیر مجاز به منطقه از پیش تعریف شده

دلیل بوق زدن دی وی آر، تشخیص ورود غیر مجاز به منطقه از پیش تعریف شده است که می توان به گونه ای تنظیم کرد، تا در صورت ورود به منطقه مشخص شده، دستگاه شروع به بوق زدن بکند.

  • همه قابلیت های VCA

این حالت برای بقیه قابلیت های آنالیز تصویر هایک ویژن نیز فعال است و برای جلوگیری از بوق زدن دستگاه dvr باید، تیک Buzzer را در تنظیمات مورد نظر غیر فعال نمایید.

چگونه صدای بوق DVR هایک ویژن را قطع کنیم؟

برای قطع کردن صدای بوق dvr یا nvr هایک ویژن، باید وارد منوی دستگاه شویم و سپس در قسمت Maintenance، تیک گزینه Buzzer را غیر فعال کنیم. نکته مهم اینکه در این قسمت و در زیر تب hdd می توانید، بخش های مختلف را جداگانه تنظیم کنید، مثلا ابتدا قسمت No HDD را انتخاب و سپس تیک Buzzer را غیر فعال کنید و سپس وارد بخش HDD Error شوید و این کار را تکرار کنید تا تیک کلیه بوق ها غیر فعال بشود. در این صورت علت صدا دادن دوربین مدار بسته هرچه باشد غیر فعال می‌شود.

 

علت بوق زدن دی وی ار و راهکار قطع کردن صدای dvr

 

اگر بخواهیم کمی دقیق تر علت بوق زدن دستگاه دوربین مدار بسته و چگونگی قطع صدای آن را توضیح بدهیم:

برای غیر فعال کردن بوق زدن DVR هایک ویژن وارد تنظیمات دستگاه هایک ویژن شده و از بخش Configuration وارد قسمت Exception شوید. در این قسمت باید چند کار را انجام دهید.

تیک بخش Enable Event Hint را غیر فعال می کنیم. سپس در قسمت Exception Type گزینه All را انتخاب کنید. در مرحله ی بعد تیک گزینه Audible Warning را غیر فعال کنید. در مرحله آخر هم تنظیمات را از طریق دکمه Apply ذخیره کنید.

در نتیجه این بحث متوجه شدیم که تنها علت بوق زدن دستگاه dvr، در زمانی که دستگاه برای بار اول روشن می شود این است که دستگاه dvr یا nvr هایک ویژن، فاقد هارد دیسک است و برای قطع کردن صدای بوق یا باید روی دستگاه هارد نصب کنیم و یا تیک Buzzer را از قسمت Maintenance غیر فعال نماییم. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فنی ما در نمایندگی هایک ویژن در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من