5 علت اصلی سوختن هارد دوربین مداربسته و راهکار جلوگیری از آن

فهرست مطالب

دوربین‌های مداربسته، یکی از راهکارهای رایج و مقرون‌به‌صرفه برای تامین امنیت است. دوربین‌های امنیتی، ممکن است در طی زمان دچار مشکلاتی شوند، یکی از آن‌ها سوختن هارد دوربین مداربسته است و می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد.

هارد دوربین مداربسته، از مهم‌ترین قسمت‌های یک دوربین مداربسته است و سوختن آن باعث می‌شود تصاویر ضبط نشود. بنابراین این موضوع اهمیت دارد که بتوانید علت سوختن هارد دوربین مداربسته خود را تشخیص داده و اقدام به رفع مشکل به‌وجود آمده کنید.

در ادامه به علت سوختن هارد دوربین مداربسته و تست هارد دیسک خواهیم پرداخت.

 

چگونه هارد دوربین مداربسته را بسوزانیم

تست هارد دوربین مداربسته

دوربین مداربسته به دلایل متعددی ممکن است دچار مشکل شود. برای اطمینان وجود مشکل در هارد دوربین، باید سلامت آن را تست کنید و علت سوختن هارد دوربین مداربسته را بیابید.

البته این کار کاملا تخصصی است و تشخیص آن ساده نیست اما در ادامه با نکاتی که آموزش خواهیم داد می‌توانید تا حدودی متوجه علت سوختن هارد دوربین مداربسته خود شوید.

 

چطور متوجه شویم هارد دوربین مداربسته سوخته است؟

  • سوختن هارد در مواردی باعث می‌شود دوربین به کلی روشن نشود.
  • ممکن است دسترسی به داده‌های هارد وجود نداشته باشد.
  • در مواردی نیز ممکن است سوختن هارد با پیام‌هایی بر صفحه، نمایش داده شود.

در صورتی‌که هارد دوربین شما دچار بدسکتور شده باشد، می‌توانید از تنظیمات دستگاه DVR یا NVR خود متوجه بروز مشکل شوید. برای این کار، در DVR خود، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید: ( این مراحل، برای برند هایک ویژن است اما ممکن است برای دیگر برندها نیز کاربردی باشد.)

  1. وارد Maintenance شوید.
  2. Detect HDD را انتخاب کنید.
  3. در قسمت بالا تب Bad Sector Detection را انتخاب کنید.
  4. از Key Area Detection ، Full Detection را انتخاب کرده روی Detect کلیک کنید.

بعد از انجام دادن مراحل بالا، هارد دوربین مداربسته شما تست می‌شود و در صورت وجود مشکل با رنگ قرمز نمایش داده می‌شود.

 

علت سوختن هارد دوربین مداربسته

علت سوختن هارد دوربین مداربسته چیست؟

گرد و غبار و رطوبت و حرارت

شرایط بد محیطی و ورود گرد و غبار و رطوبت به هارد، همیشه یکی از عاملان مخرب دستگاه‌ها بوده‌اند. علت سوختن هارد دوربین مداربسته نیز می‌تواند گردوغبار و رطوبت و حرارت باشد. این عوامل به‌شدت به دستگاه آسیب می‌زنند و عمر آن‌ را کاهش می‌دهند.

بنابراین سعی کنید دستگاه خود را در معرض گرد و غبار و رطوبت شدید قرار ندهید. از طرفی حرارت زیاد باعث آسیب دیدن دستگاه و هارد آن می‌شود. بنابراین محل قرارگیری آن از لحاظ تهویه و داغ نشدن بیش از حد دستگاه، بسیار ضروری است.

 

هارد بی‌کیفیت

کیفیت پایین هارددیسک، می‌تواند علت سوختن هارد دوربین مداربسته باشد. هارددیسک‌های بی‌کیفیت، معمولا به دلیل هزینه بسیار کمتر، بیشتر توسط افراد ترجیح داده می‌شوند.

حال آن‌که، هارد‌دیسک از مهم‌ترین قسمت‌های سیستم نظارتی است و باید از هارد با کیفیت بالا استفاده شود. در غیر این‌صورت هارددیسک‌های ارزان‌قیمت در آینده می‌توانند باعث مشکلات جبران‌ناپذیری شوند و خطر از بین رفتن تصاویر ضبط شده را افزایش دهند.

بنابراین، برای خرید هارد دوربین مداربسته، بیشتر هزینه کنید و حتما از برند‌های معتبر و خوب موجود در بازار یک هارد مناسب برای دوربین خود تهیه کنید.

 

منبع تغذیه

در صورتی که شما از آداپتور مناسبی برای برق‌رسانی استفاده نکنید، احتمال سوختن هارد دوربین مداربسته بالا می رود. بنابراین از یک آداپتور قدرتمند استفاده کنید.

 

نوسانات برقی

در مواردی، علت سوختن هارد دوربین مداربسته می‌تواند ولتاژ برق بالا یا پایین باشد. بنابراین تهیه یک محافظ ضروری است و از دستگاه و هارد در برابر نوسانات برقی محافظت می کند.

 

ضربه

تمامی هاردیسک‌ها با ضربه آسیب می‌بینند و بسیار اهمیت دارد که تا حد ممکن از وارد شدن ضربه به آن‌ها جلوگیری شود. هارد دوربین‌های مداربسته نیز از این قائده مستثنی نیستند و ممکن است با ضربه آسیب ببینند. بنابراین، محل قرارگیری آن بسیار حائز اهمیت است و باید از دسترس دور باشد.

 

هارد دوربین مداربسته کجاست؟-min

هارد دوربین مداربسته کجاست؟

هاردهایی که برای دوربین مداربسته ساخته می‌شوند با هارد معمولی متفاوتند. هاردهای معمولی عملکرد متوسطی دارند و نمی‌توانند جایگزین شوند. هارد دوربین مداربسته در دستگاه ضبط کننده تعبیه می‌شود.

ضبط کننده‌ها دو نوع هستند: NVR و DVR.

دوربین تصاویر ضبط شده به DVR یا NVR ارسال می‌کند و آن‌ها نیز تصاویر دریافت شده را در هارد خود ذخیره می‌کنند. هارد دوربین مداربسته قادر است به‌‌صورت تمام‌وقت کار کند. بنابراین انتخاب هارد مناسب دوربین مداربسته امری ضرروری است.

 مقاله پیشنهادی هایک ویژن: تفاوت دستگاه DVR و NVR؛ دی وی آر بهتر است یا ان وی آر؟

رفع مشکل عدم تشخیص هارد توسط دستگاه ضبط کننده

  • دستگاه DVR هایک ویژن و NVR هایک ویژن را مجددا راه‌اندازی کنید.
  • هارد را از دستگاه جدا کرده و ضبط کننده را بدون اتصال هارد روشن کنید. اگر هیچ پیام خطایی هنگام روشن بودن بدون هارد نمایش داده نشد، به احتمال زیاد مشکل از هارد است و باید تعویض شود.
  • اگر نمی‌توانید هارد را از دستگاه خود فرمت کنید، آن را از طریق یک کامپیوتر فرمت کنید.
  • سازگاری هارد را بررسی کنید.
  • کابل ها و اتصالات بین هارد دیسک و دستگاه را بررسی کنید تا مطمئن شوید همه چیز سالم است.
  • اگر پورت SATA خراب است، پورت SATA دیگری را امتحان کنید (این فقط در مورد دستگاه‌هایی که می‌توانند بیش از 1 هارد دیسک را داشته باشند، صدق می‌کند.)
  • دستگاه را به تنظیمات کارخانه بازگردانید.
  • اطمینان حاصل کنید منبع تغذیه صحیح DVR / NVR را دارید.
  • هارد دیسک را تعویض کنید.

در صورت نیاز به پشتیبانی می توانید به صفحه نمایندگی هایک ویژن مراجعه کنید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من