قوانین نصب دوربین مداربسته در مشاعات آپارتمان

فهرست مطالب

امروزه، مردم بیشتر از پیش شروع به سرمایه‌گذاری روی دوربین‌های مدار بسته، چه برای مصارف خانگی و چه تجاری می‌کنند. دوربین‌های مداربسته، با قابلیت‌های زیادی که دارند، از مقرون به‌صرفه‌ترین و پرکاربردترین راه‌های برقراری امنیت و کاهش تخلفات و جرائم در ساختمان‌های مسکونی، تجاری، اداره‌ها و غیره، محسوب می‌شوند.

نظارت و امنیت ساختمان‌ها برای ایمنی ساکنین یا کارکنان بسیار مهم است. بنابراین، مناطقی که تردد در آن‌ها بیشتر است، باید مورد نظارت قرار گیرند. از این جهت، نصب دوربین‌های امنیتی و نظارتی که کیفیت بالایی داشته باشند و پوشش مناسبی را ارائه دهند، بسیار حائز اهمیت است و امنیت ساکنان و کارکنان را تامین می‌کند.

به همین جهت در این مقاله به قوانین نصب دوربین مداربسته در مشاعات آپارتمان میپردازیم تا هنگام نصب آنها رعایت درنظر گرفته شوند.

قوانین نصب دوربین مداربسته در مشاعات ساختمان

ساختمان‌ها و آپارتمان‌ها، دارای بخش‌هایی مانند راهروها، لابی، پارکینگ، پشت‌بام، آسانسور، پله‌ها، محوطه و غیره هستند که ساکنان به صورت مشترک از آن‌ها استفاده می‌کنند که به آن‌ها مشاعات ساختمان می گویند. تردیدی وجود ندارد که دوربین‌های مدار‌بسته فوق‌العاده مفید و کاربردی هستند و ارزش سرمایه‌گذاری در زمان و هزینه را دارند.

با این حال، قوانینی برای نصب دوربین‌ مداربسته در مشاعات ساختمان، وجود دارد که افراد باید به آن‌ها توجه کنند.

اگر قصد دارید در مشاعات ساختمان دوربین مداربسته نصب کنید، قبل از قبل از اقدام به نصب، اطمینان حاصل کنید که از دستورالعمل‌ها و قوانین آن برای نظارت بر دوربین‌های مداربسته در پیروی می‌کنید. زیرا، مسئولیت قانونی بر عهده شخصی که تصمیم می‌گیرد داده‌ها، چرا و چگونه پردازش شود، است.

 

قوانین نصب دوربین مداربسته در مشاعات آپارتمان

 

توجه کنید که یکی از قوانین نصب دوربین مداربسته در مشاعات آپارتمان این است که تنها با اجازه ساکنان و تصویب هیئت مدیره ساختمان ، نصب دوربین مداربسته امکان‌پذیر است و افراد بدون تصویب هیئت مدیره نمی‌توانند اقدام به نصب دوربین مداربسته کنند.

هزینه نصب و نظارت و نگه‌داری نیز بر عهده تمامی ساکنان یا کارکنان است. ما در این مطلب، به بررسی قوانینی نصب دوربین‌ مداربسته در مشاعات ساختمان یعنی در آسانسورها و پارکینگ‌ها و راهروها وجود دارد، خواهیم پرداخت.

قوانین نصب دوربین مداربسته در مشاعات ساختمان: آسانسور

آسانسورها، یکی از مکان هایی هستند که به دلیل تردد زیاد، معمولا ساکنان ساختمان ترجیچ می‌دهند دوربین مداربسته در آن‌ها نصب شود و بدین شکل امنیت خود و سایر ساکنین و کارکنان را تامین می‌کنند. اما همان‌طور که پیش‌تر نیز گفتیم باید نصب دوربین توسط هیئت مدیره ساختمان تایید شود.

در آسانسورها، از دوربین‌های نوع دام هایک ویژن بیشتر استفاده می‌شود. دوربین‌های دام، معمولا ظاهر کوچک و جمع‌جوری دارند بر روی سقف نصب می‌شوند. و به دلیل این‌که آسانسورها مدام در حال حرکت هستند، نصب دوربین‌ها در این مکان‌ها باید توسط افراد حرفه‌ای صورت گیرد تا در آینده مشکلی برای سیستم امنیتی آسانسور ساختمان ایجاد نشود.

این دوربین ها دارای نرم‌افزارهایی هستند که از راه دور قابل کنترل هستند در واقع میتواند به دستگاه ضبط (به طور مثال DVR هایک ویژن) متصل شوند، که برای این کار باید نرم افزارهای مربوطه در تلفن هوشمند مدیر ساختمان برای نظارت، راه‌اندازی شود. بهتر است در آسانسورها برای جلوگیری از سرقت دوربین‌ها توسط برخی افراد سودجو از دوربین‌های مخفی یا توکار استفاده شود.

البته قوانین نصب دوربین مداربسته در مشاعات ساختمان الزام میکند که در این حالت در ورودی آسانسور باید هشدار لازم نسبت به وجود دوربین در آسانسور نصب شود. در غیر این صورت، این عمل تخلف محسوب می شود و مجازات خاص خود را در پی دارد.

قوانین نصب دوربین مداربسته در مشاعات آپارتمان: پارکینگ

دوربین‌‌های مدار‌بسته در پارکینگ‌ها، به‌منظور جلوگیری از ارتکاب تخلف و جرم و ورود افراد ناخواسته به درون ساختمان، بسیار حائز اهمیت است. در صورت وقوع چنین اتفاقاتی، دوربین، این وقایع را ثبت و ضبط می‌کند و در آینده می‌توانند در جهت حراست از اموال و امنیت مالکان، کاربردی باشند.

نصب دوربین مداربسته در پارکینگ‌ها، به ویژه در ورودی پارکینگ، زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که شما نمی‌خواهید برای کنترل عبور و مرور به ساختمان، نگهبان استخدام کنید.

 

قوانین نصب دوربین مداربسته در مشاعات ساختمان - پارکینگ

 

از قوانین نصب دوربین مداربسته در مشاعات آپارتمان این است که برای نصب دوربین‌، در این مکان‌ها نیز اجازه ساکنین و تصویب هیئت مدیره، لازم است و در صورتی‌که بدون کسب اجازه اقدام به نصب دوربین کنید، طبق اصل 25 قانون اساسی متخلف محسوب می‌شوید و این کار تبعات قانونی در پی دارد.

توجه کنید در صورت مشخص نبودن دوربین‌ها و استفاه از دوربین های مخفی، در این مکان‌ها نیز باید هشدار وجود دوربین را نصب کنید. بهترین دوربین‌ها برای پارکینگ‌ها، دوربین‌های دارای قابلیت دید در شب هستند. همچنین، این دوربین‌ها باید به ویژگی‌های بهبود تصویر مانند WDR، در شرایطی که محیط نور نامناسبی دارد، مجهز باشند.

قوانین نصب دوربین مداربسته در راهرو

هنگام طراحی یک سیستم نظارت تصویری داخلی، یکی از مهم‌ترین مکان‌ها، کنترل راهروها است که وظیفه اصلی آن نظارت بر حرکت افراد است. تصاویر و ویدئوهایی که در راهروها ثبت و ضبط می‌شوند، شامل داده‌های ارزشمندی در مورد زمان و الگوی حرکت افراد، ارائه می‌دهند که در صورت نیاز به تجزیه و تحلیل پس از حادثه، می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند.

طول و عرض راهرو، ارتفاع سقف و وجود موانع احتمالی (درها ، وسایل و غیره) را هنگام نصب در نظر بگیرید.

 

قوانین نصب دوربین مداربسته در مشاعات ساختمان - راهرو

 

در دوربین‌هایی که برای تامین امنیت در راهروها استفاده می‌شوند، باید از دوربین‌هایی استفاده شود که مجهز به قابلیت‌ corridor mode، قابلیتی که که پوشش کل راهرو از جمله مناطق کور را فراهم می‌کند، باشند.

قوانین نصب دوربین مداربسته در مشاعات آپارتمان الزام میدارد که نصب دوربین مداربسته در این مکان‌ها باید با کسب اجازه از ساکنین و مالکین صورت گیرد. اگرچه، دوربین‌های مداربسته برای برقراری امنیت و کاهش تخلفات به‌کار گرفته می‌شوند، اما استفاده بدون کسب مجوز از آن‌‌ها، هم از لحاظ اخلاقی و هم از نظر قانونی نادرست است.

 

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم قوانین نصب دوربین مداربسته در مشاعات ساختمان که شامل آسانسور، پارکینگ و راهرو است را برای شما شرح دهیم تا از حقوق خود و دیگران در هنگام نصب دوربین مداربسته آگاه شوید.
لطفا اگر از قوانین دیگری اطلاعاتی دارید که در این مقاله ذکر نشده است در قسمت کامنت ها با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من