لوکس نوری در دوربین هایک ویژن چیست ؟

فهرست مطالب

لوکس نوری در دوربین هایک ویژن چیست ؟

هر دوربین مدار بسته ای برای تصویر برداری به نور مناسبی نیاز دارد . در برگه مشخصات فنی دوربین هایک ویژن معمولا برای معرفی شدت نور مورد نیاز دوربین دو گزینه وجود دارد Min Illuminationدر حالت رنگی و سیاه و سفید نامیده می شوند . اما هر کدام از این موارد چه معنایی دارند و ما به عنوان یک کارشناس یا تکنسین نصب دوربین مدار بسته ، با مشاهده این مشخصات چکار می توانیم بکنیم ؟

برای توضیح این مهم ابتدا مفهوم لوکس نوری را توضیح می دهیم . برای اینکه دوربین تصویر برداری مناسبی از محیط داشته باشد ، باید نور مناسب از اشیا به لنز دوربین بتابد ، از این رو هر چه شدت نور محیط بیشتر باشد ، کیفیت تصویر دوربین هایک ویژن بالاتر است . برای سنجش شدت نور محیط از واحد لوکس نوری استفاده می کنیم . هر چه شدت نور محیط بیشتر یا به نوعی هر چه محیط پر نور تر باشد ، شدت لوکس نوری محیط بالاتر خواهد بود . واحد شدت نور محیط  لوکس می باشد .

لوکس نوری دوربین هایک ویژن

لوکس نوری در دوربین هایک ویژن چیست ؟

لوکس چیست ؟

لوکس واحد اندازه گیری میزان نور محیط است و یک لوکس میزان روشنایی یک شمع روشن در فاصله ی یک متری آن می باشد .

چگونه می توان شدت نور محیط را اندازه گرفت ؟

برای سنجش شدت نور محیط از لوکس متر استفاده می شود .  لوکس متر یک دستگاه دقیق است که با قرار گرفتن در هر محیطی شدت نور آن را اندازه می گیرد . نمونه های مختلفی از لوکس متر در بازار وجود دارد که طراحان سیستم های نظارتی برای اینکه بتوانند مناسب ترین شیوه طراحی را داشته باشند ، شدت نور هر محیط را با لوکس متر اندازه گیری می کنند .

حداقل نور مورد نیاز دوربین در حالت رنگی – Min Illumination Color

این میزان حداقل شدت نوری است که دوربین هایک ویژن نیاز دارد تا در آن تصاویر رنگی ، تصویر برداری نماید . چنانچه شدت نور محیط از این عدد کمتر بشود ، تصویر دوربین دیگر رنگی نخواهد بود .

حداقل نور مورد نیاز دوربین در حالت سیاه و سفید – Min Illumination B&W

این عبارت به حداقل نور مورد نیاز جهت ارائه تصویر با کیفیت و سیاه و سفید گفته می شود . چنانچه شدت نور محیط از این مقدار کمتر شود ، تصویر دوربین بسیار بی کیفیت شده یا بطور کلی قطع خواهد شد .

منبع : hikvision.com

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من