چرا بزرگراه های پر پیچ و خم به سیستم های پیشرفته مدیریت ترافیک نیاز دارند ؟

فهرست مطالب

چرا بزرگراه های پر پیچ و خم به سیستم های پیشرفته مدیریت ترافیک نیاز دارند ؟

توسعه شهرنشینی و شمار زیاد وسایل نقلیه در جاده ها باعث ترافیک و ازدحام بزرگراه ها شده است تا جایی که روز به روز شاهد شلوغ تر بزرگراه ها هستیم . در این میان استفاده از سیستم پیشرفته مدیریت ترافیک – ATMS (advanced traffic management systems ) می تواند ترافیک را تا میزان زیادی کاهش دهد .

سیستم هوشمند مدیریت ترافیک با استفاده از تصویر دوربین های مدار بسته می توانند ترافیک را تخمین زده و بطور هوشمند مسیر های جایگزین را به مسئولان ترافیکی شهر پیشنهاد بدهند . این مهم باعث می شود تا مقدار ترافیک به میزان چشمگیری کاهش بیابد .

توسعه راهکار های یکپارچه سازی شبکه ، استفاده از سرویس های مبتنی بر فیبر نوری و رادیو وایرلس ها  ، سرویس های مبتنی بر ابر الکترونیک ( Cloud ) ، نرم افزار های بهینه سازی هوشمند و سیستم های هوشمند یکپارچه سازی مدیریت ترافیک با استفاده از اطلاعات مختلف می تواند از میزان ترافیک بکاهد و شلوغی بزرگراه ها را کاهش دهد .

چرا بزرگراه های پر پیچ و خم به سیستم های پیشرفته مدیریت ترافیک نیاز دارند ؟

چرا بزرگراه های پر پیچ و خم به سیستم های پیشرفته مدیریت ترافیک نیاز دارند ؟

در سال 2018 رانندگان در شهر های پر جمعیت به طور متوسط 272 ساعت  را در ترافیک سپری کرده اند . که منجر به هدر رفت میلیارد ها دلار  شده است . به علاوه ترافیک و شلوغی می تواند باعث بروز حوادث و همچنین افزایش آلودگی شهر های پرجمعیت بشود .

رشد شهرنشینی ، توجه آژانس های حمل و نقل را به بهبود روان بودن ترافیک معطوف کرده است این توجه نه تنها به منظور بهبود زمان مسافرت و کیفیت سفر ، بلکه به منظور کاهش خطر تصادفات و در نتیجه افزایش میزان رضایت مندی مسافران مورد توجه قرار گرفته است . با استفاده از نرم افزار ها و سخت افزار های مدیریت ترافیکی که قادر به مدیریت و ارائه اطلاعات مهم در زمینه کنترل ترافیک هستند ، این آژانس ها قادرند تا حمل و نقل های خود را در ساعت های خلوت تر برنامه ریزی کنند .

کشور های مختلف همواره به دنبال یافتن راهکار مناسب جهت ترافیک در بزرگراه ها و شهرها هستند اما به دلیل هزینه های بالای طرح های کنترل و مدیریت ترافیک و بعضا عدم مشارکت بخش خصوصی گاهی با مشکل تامین بودجه روبرو هستند .

کارشناسان بر این باورند که با رشد و توسعه شهر نشینی و افزایش نیاز ها جهت حل مشکل ترافیک ، نیاز به استفاده از سیستم های هوشمند مدیریت کنترل ترافیک در سالهای اخیر با تقاضای بیشتری روبرو خواهد شد .

ترافیک نه تنها منجر به ضرر اقتصادی و هدر رفت زمان می شود بلکه آلودگی هوا و تغییرات جهانی آب و هوا را نیز در بر خواهد داشت ، از این رو کشور های در حال توسعه و پر جمعیت جهان هر کدام به دنبال راهکار مناسبی جهت رفع این مشکل هستند .

طبق اعلام مرکز مطالعات  اقتصادی و اجتماعی  سازمان ملل ، تا سال 2030 شمار افرادی که در شهرهای بزرگ زندگی می کنند به حدود 2.2 میلیارد نفر خواهد رسید . این رشد به ویژه در کشور های در حال توسعه مانند هند و نیجریه ملموس تر است که درصد بالایی از آنها را جمعیت جوان تشکیل می دهند . از این رو منطقه نیاز ه یک تحول اساسی در حوزه حمل و نقل و مدیریت هوشمند ترافیک دارد .

منبع: مجله A&S

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من