چه قطعاتی عملکرد آنالیز تصاویر دوربین های مجهیز به الگوریتم هوش مصنوعی را ارتقا می دهد؟

فهرست مطالب

الگوریتم هوش مصنوعی در دوربین های مدار بسته هایک ویژن، وظیفه آنالیز تصاویر را بر عهده دارند در حالی که در دوربین های سنتی ، وظیفه آنالیز بر عهده سرور مرکزی قرار داشت و این موضوع باعث می شد تا حجم پردازش سرور مرکزی این دوربین ها افزایش پیدا کند که با افزایش تعداد دوربین ها ، می تواند عملکرد سیستم نظارت تصویری را تحت الشعاع قرار دهد .

سنسور تصویر برداری و پردازشگر از جمله مهمترین اجزای تشکیل دهنده یک دوربین مجهز به الگوریتم هوش مصنوعی است . یک سنسور قدرتمند حتی در شرایط نوری نامساعد هم می تواند با کیفیت مناسبی تصویر برداری کند از این رو ، تشخیص جزئیات بیشتری امکان پذیر خواهد بود . همچنین در سوی دیگر ، جهت اجرای الگوریتم های AI در یک دوربین ، باید از پردازشگر قدرتمندی استفاده شود .

چه قطعاتی عملکرد آنالیز تصاویر دوربین های مجهز به الگوریتم هوش مصنوعی را ارتقا می دهد ؟

ماکس فانگ – Max Fang مدیر محصولات دوربین تحت شبکه هایک ویژن در این خصوص می گوید : دوربین های AI یا هوش مصنوعی در مقایسه با دوربین های معمولی از تراشه های GPU استفاده می کنند که این مهم باعث می شود تا سرعت و قدرت پردازش اطلاعات بالاتر ، توان مصرفی پایین تر و حرارت کمتری را در مقایسه با مدل های معمولی ارائه نمایند .

با توجه به اقبال مشتریان به استفاده از دوربین های هوش مصنوعی ، تراشه های بیشتری نسبت به CPU و GPU به کار گرفته شده اند که از جمله می توان به NPU ،  TPU ، SoC و… اشاره نمود . وی ادامه داد : الگوریتم های هوش مصنوعی نیاز به محاسبات مربوط به شبکه های عصبی دارد از این رو نیاز به معماری سخت افزاری جدیدی دارد که بر مبنای محاسبات پیچیده ریاضی طراحی شده است ، تا چندی پیش کاربران مجبور به انتخاب بین واحد پردازش گرافیکی ( GPU  ) و یا واحد پردازش مرکزی ( CPU ) بودند ، معماری GPU با محاسبات شبکه های عصبی مطابقت بیشتری دارد لذا درصد بالایی از سخت افزار CPU کمپانی NVIDIA در دوربین های AI مورد استفاده قرار گرفت .

در اظهار نظری دیگر مدیر عامل شرکت فلیر سیستم –  FLIR Systems گفت : امروزه طراحان در حال کار بر روی تراشه های هیبریدی هستند ، این تراشه های می توانند محاسبات شبکه های عصبی الگوریتم های دوربین AI را با استفاده از یک هسته CPU و چندین پردازشگر GPU به عنوان پردازشگر اولیه انجام دهد . این مهم باعث ظهور تراشه های قدرتمند ، با توان مصرفی پایین و در عین حال ارزان قیمت می شود .

جف ویتنی مدیر بازرگانی شرکت آرکونت ویژه در این زمینه گفت : درصد بالایی از دوربین های هوشمند امروزه از یک یا چند تراشه SoC استفاده می کنند که تحت سیستم عامل ( معمولا لینوکس ) کار می کند . در این دوربین ها تراشه SoC بهمراه سنسور دوربین ، وظیفه آنالیز و تجزیه ، تحلیل ویدیو یا هوش مصنوعی را انجام می دهد . این تراشه تولید کمپانی غیر از تولید کننده دوربین است که بطور کاملا حرفه ای عملکرد دوربین را بهبود می بخشد .

منبع: asmag.com

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من