آموزش نصب دوربین مداربسته تحت شبکه + نصب دوربین ip بدون nvr

فهرست مطالب

دوربین مداربسته تحت شبکه با سایر دوربین‌ها متفاوت است؛ زیرا می‌تواند داده‌ها را از طریق اینترنت ارسال کنند و نیاز به اتصالات کابلی ندارد. این دوربین‌ها در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند که عمدتاً به دلیل افزایش امکانات، کیفیت و کاربردها و حتی گاهی قیمت مناسب‌تر آن‌ها است. کیفیت تصویر با وضوح بالا ویژگی اصلی دوربین‌های IP است.

قابلیت‌های اینترنت این دوربین‌ها را انعطاف‌پذیر می‌سازد؛ زیرا موارد مختلفی مانند نرخ فریم، فوکوس و فعالیت را می‌توان با استفاده از نرم‌افزار مدیریت سفارشی کرد. این سفارشی‌سازی می‌تواند شامل موارد دیگری نیز باشد، مانند افزودن تدریجی دوربین‌های جدید و اتصال آن‌ها با استفاده از شبکه‌های بی‌سیم، در نتیجه هزینه‌های سیم‌کشی را به حداقل می‌رساند. در ادامه همراه ما باشید تا با آموزش نصب دوربین مداربسته تحت شبکه به سوالات شما در این رابطه پاسخ دهیم.

نکات نصب دوربین مداربسته تحت شبکه

پیشنهادی: دوربین آنالوگ هایک ویژن

آموزش نصب دوربین مداربسته تحت شبکه

نصب دوربین مداربسته تحت شبکه نیازمند انجام مراحل خاصی است. نوع سخت افزار مورد استفاده یا محل نصب ممکن است منجر به تغییراتی در فرآیند شود که در ادامه این موارد را بررسی خواهیم کرد.

آموزش نصب دوربین مداربسته تحت شبکه

1. نصب زیرساخت شبکه

اولین مرحله از راه اندازی دوربین مداربسته تحت شبکه، نقشه برداری دقیق از زیرساخت کامل، مکان، و نوع دوربین‌ها و دستگاه‌هایی است که قرار است نصب شوند.

زیرا بسته به این امر، یک ماتریس مناسب از کابل‌های شبکه و برق از طریق دیوارها و سقف‌ها به تمام مکان‌ها منتقل می‌شود و پوشش بهینه را تضمین می‌کند. برای اجزای مختلف باید تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

2. انتخاب دوربین مناسب

دوربین‌ها مهم‌ترین عنصر هر سیستم نظارتی بوده و دوربین‌های نظارت ابری IP دارای طیف گسترده‌ای از انواع مختلف هستند که معیارهای مختلفی را برآورده می‌کنند. هر دوربین در ویژگی‌ها و کاربردهای خود منحصر به فرد است. یک انتخاب هوشمندانه باید با در نظر گرفتن اهداف سازمان انجام شود.

به عنوان مثال، مناطقی که نور ضعیفی دارند، به دلیل توانایی آن‌ها در گرفتن نور کم، باید مجهز به دوربین دید در شب یا مادون قرمز باشد. یا دوربین‌های ANPR/LNR باید در مواردی که نیاز به خواندن متن یا پلاک خودرو وجود دارد استفاده شود.

3. اضافه کردن سوئیچ‌های شبکه

هنگام نصب دوربین‌های IP ابری، کابل شبکه برای ارسال داده‌ها از طریق اینترنت مورد نیاز است. بنابراین اضافه کردن سوئیچ‌های شبکه که به عنوان هاب برای اتصال به شبکه عمل می‌کنند ضروری است. اندازه و تعداد سوئیچ شبکه به اندازه پروژه و تعداد دوربین‌هایی که باید نصب شوند بستگی دارد.

اگر دوربین‌های Cloud IP با PoE (Power over Ethernet) سازگار هستند، باید از سوئیچ شبکه لازم با PoE استفاده شود. هنگام انتخاب سوئیچ‌های شبکه با توجه به دستگاه‌های متصل، خروجی برق را نیز باید در نظر داشت، زیرا برخی از سوئیچ‌ها دارای بودجه برق هستند که قدرت را به همه پورت‌ها محدود می‌کند.

4. نصب براکت‌های نصب دوربین

هر دوربین مداربسته IP ابری در اشکال و اندازه‌های مختلف ساخته می‌شود و نیاز به نصب سفارشی دارد. بنابراین باید براکت‌های مناسب برای نصب دوربین نصب شوند. برای برخی از دوربین‌ها، قاب و دوربین نیاز به نصب جداگانه دارند، در حالی که برخی از آنها براکت‌های نصب یکپارچه دارند. پس از نصب سازه‌ها، دوربین‌ها با کابل‌های برق و شبکه مورد نیاز نصب و متصل می‌شوند.

پیشنهادی: دوربین دید در شب رنگی هایک ویژن

5. از قبل برنامه ریزی کنید

نیازهای دوربین نظارت تصویری ابری پس از نصب اولیه افزایش می‌یابد. پس از نصب اولین دسته از دوربین‌ها، افزودن دوربین‌های بیشتری در مکان‌های دیگر ایجاد می‌شود. به عنوان مثال، در یک فروشگاه خرده فروشی، دوربین‌های نصب شده به سمت قفسه‌ها یا صندوق فروش ممکن است کافی به نظر نرسند.

می‌توانید دوربین‌های اضافی را برای سیستم امنیتی تنظیم کنید یا دوربین‌های موجود را با دوربین‌های زاویه باز رو به قفسه‌ها تعویض کنید تا حداکثر پوشش را تضمین کنید. نیاز به نصب دوربین در اتاق‌های ذخیره سازی نیز ممکن است پس از آن ایجاد شود.

6. پیکربندی دوربین IP Cloud برای ضبط کننده ویدیوی شبکه (NVR)

همه دوربین‌های Cloud IP، نیاز به ارسال داده‌ها برای نظارت یا دانلود توسط کاربر دارند. به دلیل قابلیت شبکه بودن دوربین Cloud IP، آنها برای انتقال داده‌ها به کابل کواکسیال نیاز ندارند. به همین دلیل است که هر دوربین به صورت بی سیم با ضبط کننده ویدیوی شبکه از طریق اینترنت یا شبکه محلی (LAN) پیکربندی می‌شود.

NVR جایی است که هر فیلم مدیریت و ذخیره می‌شود. NVR وظیفه تبدیل داده‌های دیجیتال به فرمی را بر عهده دارد که بتوان روی مانیتور مشاهده کرد. برای اطمینان از دید از راه دور داده‌ها، کارکنان فناوری اطلاعات یک آدرس IP برای دوربین‌ها و NVR تنظیم می‌کنند.

6. پیکربندی دوربین IP Cloud برای ضبط کننده ویدیوی شبکه (NVR)

7. نصب سیستم مدیریت ویدئو (VMS)

سیستم مدیریت ویدئو یک پلتفرم یکپارچه است که در آن می‌توانید داده‌ها را از چندین دوربین مدیریت کنید. VMS دسترسی هوشمند به تمام فیلم‌های دوربین‌های IP ابری را فراهم می‌کند که کاربران می‌توانند هر فیلمی را با گزینه‌های جستجوی پیشرفته پیدا کنند.

به عنوان یک سیستم متمرکز، VMS به طور یکپارچه سرورها، دوربین‌ها، ذخیره‌سازی و سایر دستگاه‌ها را در یک سیستم نظارتی مدیریت می‌کند. این جایی است که داده‌های هر دوربین مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد و کاربر در صورت بروز هر رویدادی هشدار دریافت می‌کند.

با چندین سیستم مدیریت ویدئویی موجود، مشتریان می‌توانند هر کدام را که با نیازهایشان مطابقت دارد انتخاب کنند. نرم افزار VMS را می‌توان بر روی ویندوز یا NVR اجرا کرد. در هر دو مورد، VMS فیلم دوربین‌های IP ابری را ضبط می‌کند و به شما امکان می‌دهد دوربین‌های Cloud IP خود را با انعطاف پذیری مدیریت کنید. اینها اعلان‌هایی را در صورت تشخیص حرکت، نقض امنیت یا خرابی دوربین IP ارائه می‌دهند.

برای مطالعه: نصب دوربین مداربسته به آیفون تصویری

8. تنظیمات نهایی را انجام دهید

اکنون که همه چیز تنظیم شده است، از کابل‌های شبکه گرفته تا دوربین Cloud IP و براکت‌ها تا سیستم مدیریت ویدئو، زمان تنظیمات نهایی فرا رسیده است. هنگامی که نمای دوربین در مانیتور در دسترس است، می‌توانید میدان دید و فوکوس دوربین را تنظیم کنید. برخی از دوربین‌ها مانند PTZ امکان حرکت، کج کردن، و بزرگنمایی فیلم دوربین را می‌دهند و با استفاده از VMS از رایانه تنظیم می‌شوند.

می‌توانید مشاهده از راه دور را در دستگاه‌های مختلف بررسی کنید و در نهایت، کیفیت تصویر را می‌توان بررسی کرد و با نیازهای شرکت مطابقت داد. چندین ویژگی تحلیلی ویدئویی و هشدارهای هوشمند را نیز می‌توان با استفاده از VMS سفارشی کرد تا مطابق با خواسته‌های سازمان باشد. این ویژگی مانند این است که برای یک منطقه حد و رمز ورود تعیین نمایید.

نصب و پیکربندی دوربین IP Cloud بسیار پیچیده است و به دانش فنی زیادی نیاز دارد. اما سیستم دوربین Cloud IP نظارت را بعد از آن بسیار آسان‌تر می‌کند. اگر هدف شما مدیریت نظارت کارآمد با آرامش خاطر است، سیستم دوربین IP Cloud راه حل است.

ما به عنوان نمایندگی اصلی هایک ویژن همیشه توصیه می‌کنیم قبل از نصب و پیکربندی دوربین IP Cloud به دنبال مشاوره تخصصی باشید. برای مشاوره رایگان یا بازدید از مکان مورد نظرتان با ما تماس بگیرید. تیم کارشناسان امنیتی ما شما را با بهترین محصولات و خدمات موجود مطابق با نیاز شما راهنمایی خواهند کرد.

آموزش نصب دوربین مداربسته تحت شبکه به کامپیتور

در این قسمت همراه ما باشید تا آموزش نصب دوربین مداربسته تحت شبکه در کامپیوتر را بررسی کنیم. بعد از اینکه دوربین‌های IP را روی شبکه خود نصب کردید، می‌توانید آنها را در سیستم مدیریت و ضبط ویدیو خود نیز ثبت نمایید.

در حال حاضر برای دوربین‌های شبکه سیستم‌های مدیریت ویدئو بسیاری در دسترس است. نرم افزار (VMS) وجود دارد که در رایانه ویندوزی شما یا ضبط کننده‌های ویدیوی شبکه اجرا می‌شود. در هر دو مورد، سیستم مدیریت ویدئو، ویدئو را از دوربین‌های IP ضبط می‌کند و به شما امکان می‌دهد دوربین‌های IP خود را راه اندازی و مدیریت کنید. آنها همچنین قوانینی را برای اعلان هشدارهایی مانند تشخیص حرکت یا خرابی دوربین ارائه می‌کنند.

نرم افزار مدیریت ویدئو

VMS (نرم افزار مدیریت ویدئو) انعطاف پذیرتر است و می‌تواند دوربین‌های IP بیشتری را پشتیبانی کند. این یک محصول نرم افزاری با استفاده آسان است که انعطاف پذیری زیادی را فراهم می‌کند و می‌تواند با سیستم‌های کنترل دسترسی درب ادغام شود. نمونه نرم افزار دیگر Ocularis از Qognify است. Ocularis VMS می‌تواند تعداد بسیار زیادی دوربین IP را در سرورها و مکان‌های بسیاری پشتیبانی کند. نسبت به WAVE VMS، انعطاف‌پذیر است، اما نصب و کارکرد آن پیچیده‌تر است.

برای نصب VMS، نرم افزار را از وب سایت مربوطه دانلود کنید. مراحل ارائه شده را دنبال کنید. به عنوان مثال، WAVE شامل یک Installer Wizard است که به شما در این فرآیند کمک می‌کند.

آموزش نصب دوربین مداربسته تحت شبکه به کامپیتور

دستگاه‌های ضبط ویدئوی شبکه

نصب و استفاده از ضبط کننده‌های ویدئویی NVR یا شبکه نسبت به راه حل نرم افزاری آسان‌تر است. آنها چندان انعطاف پذیر نیستند، اما مراحل راه‌اندازی آسان‌تری دارند.

 

نصب دوربین ip بدون nvr

برای جلوگیری از سردرگمی، اجازه دهید ابتدا درباره چیستی NVR بحث کنیم. NVR یا Network Video Recorder، یک دستگاه سخت‌افزاری است که برای ضبط ویدیوها بر روی یک دستگاه ذخیره‌سازی انبوه معمولاً روی یک درایو دیسک استفاده می‌شود، مخصوصاً امروزه وقتی با فیلم‌های با کیفیت بالا سروکار داریم.

این  دستگاه با یک ضبط کننده ویدیوی دیجیتال یا DVR متفاوت است، زیرا ورودی یک NVR به جای اتصال مستقیم از ضبط ویدیو، کاری که DVR انجام می‌دهد، باید در شبکه اجرا شود.

نصب دوربین ip بدون nvr

آموزش نصب دوربین مداربسته تحت شبکه بدون NVR

اگر در مورد نحوه اتصال دوربین مداربسته تحت شبکه بدون NVR سوالات بسیاری دارید، خبر خوب این است که می‌توانید یک دوربین IP را بدون NVR راه اندازی نمایید.

دو راه برای انجام این کار بدون NVR وجود دارد. اولین گزینه این است که رایانه شخصی/دستگاه تلفن همراه شما مستقیماً از طریق سرور با دوربین IP ارتباط برقرار می‌کند و یا اینکه رایانه شخصی/دستگاه تلفن همراه با یک سرور شخص ثالث ارتباط برقرار کند، سپس به دوربین IP متصل می‌شود.

  1. دستگاه تلفن همراه / کامپیوتر به دوربین IP به طور مستقیم

برای گزینه اول، این یک رویکرد کاملاً مستقیم است تا دوربین IP خود را به طور مؤثر تنظیم کنید و در دستگاه شما قابل مشاهده باشد. شما به احتمال زیاد تنظیماتی را باید انجام دهید که به شما امکان ارسال پورت در فایروال  را می‌دهد. این تقریباً همان ترتیبی است که با یک ضبط کننده ویدیوی شبکه تنظیم خواهید کرد. آموزش نصب دوربین مداربسته تحت شبکه بدون NVR

  1. دستگاه تلفن همراه / کامپیوتر به سرور شخص ثالث به دوربین IP

راه دوم برای راه اندازی یک دوربین IP بدون NVR، معمولاً به دلیل قابلیت plug-and-play آن یک گزینه عالی است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که وارد سرور ارائه شده توسط سازنده دوربین IP شوید و فیلم‌های ضبط شده توسط دستگاه را از آنجا ببینید. این دوربین‌ها معمولاً دوربین‌های IP “P2P” نامیده می‌شوند.

البته فراموش نکنید در مورد این موضوع همیشه باید جوانب مثبت و منفی آن نیز در نظر داشته باشید. به عنوان مثال، اگر تجربه‌ای در اجرای تنظیمات اینترنت خود ندارید، دوربین‌های P2P گزینه مناسبی را ارائه می‌دهند که شما را از تمام مشکلات فنی موجود در راه اندازی دوربین IP نجات می‌دهد. از طرف دیگر، شما همچنین باید با احتمال آسیب پذیر بودن سرور در برابر هکرها مقابله کنید. بسیاری از تولید کنندگان کوچک دوربین‌های IP P2P توانایی ایمن نگه داشتن سرور خود را ندارند.

خلاصه مقاله

ما سعی کردیم در این مطلب به تمامی سوالات شما در رابطه با آموزش نصب دوربین مداربسته تحت شبکه پاسخ دهیم و به شما کمک کنیم تا بتوانید خودتان با پیش نیازهای نصب و حتی مراحل نصب آشنا شوید. البته توصیه کردیم که برای نصب هر مدل دوربین بهتر است حتماً از متخصصان کمک بگیرید. در صورتی که نیاز به خدمات نصب دارید، کافی است با ما تماس بگیرید تا با دریافت مشاوره رایگان پاسخ سوالات خود را بگیرید.

اشتراک گذاری:
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من