راهنمای خرید دستگاه NVR هایک ویژن و نکات کلیدی که قبل از خرید باید بدانید

فهرست مطالب

برای استفاده از راهنمای خرید nvr هایک ویژن بهتر است ابتدا بدانیم که دستگاه NVR چیست؟ دستگاه ضبط کننده nvr برای ثبت تصاویر و مدیریت آنها در دوربین مداربسته کاربرد دارد. این دستگاه ضبط کننده قابلیت های دیگری مانند تشخیص چهره، تشخیص پلاک و شمارش افراد و غیره را بر روی تصاویر دوربین انجام می دهد.

 

راهنمای خرید دستگاه nvr

در واقع یک سیستم مدار بسته قدرتمند باید از دستگاه ضبط NVR قدرتمند تری بهره مند باشد، دستگاهی که بتواند، تصاویر دوربین ها را با همان وضوح تصویر ضبط نماید و در شرایط ضروری بتواند تصاویر ضبط شده را  ارائه نماید.

 

راهنمای خرید دستگاه NVR هایک ویژن

 

از این رو در این راهنمای خرید nvr هایک ویژن برخی از مهمترین ویژگی های یک دستگاه NVR مناسب را بیان می کنیم:

 

تعداد کانال های NVR

تعداد کانال های دستگاه NVR از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد . تعداد دوربین هایی که می تواند به دستگاه متصل شود بیانگر تعداد کانال های NVR است که معمولا به صورت 4، 8، 16، 32، 64 و… کانال موجود می باشد.

برخی از دستگاه ها دارای یک یا چند ورودی مستقل صوت نیز هستند اما برخی فاقد ورودی صوت هستند. با توجه به نیاز کاربران می تواند دستگاه ضبط مورد نظر را انتخاب نمود.

 

پهنای باند دستگاه NVR

یکی از موارد مهم که باید در راهنمای خرید دستگاه nvr در نظر گرفت پهنای باند دستگاه است. در دستگاه NVR علاوه بر تعداد کانال ، پهنای باند دستگاه باید مورد توجه قرار بگیرد، پهنای باند دستگاه NVR شامل مجموع پهنای باند ورودی و مجموع پهنای باند خروجی است. پهنای باند ورودی شامل مجموع پهنای باند دوربین های تحت شبکه ای است که به دستگاه متصل می شود.

 

نکات کلیدی خرید nvr

 

در صورتی که پهنای باند مجموع دوربین های تحت شبکه از پهنای باند مجموع NVR، بیشتر باشد تصاویر دچار تاخیر می شود. پهنای باند خروجی دستگاه برای انتقال تصویر دوربین ها بر روی بستر اینترنت مورد استفاده قرار می گیرد.

پیش از انتخاب دستگاه NVR باید به پهنای باند مجموع آن توجه نمایید . هر چه تعداد دوربین های دارای رزولوشن بالاتر بیشتر باشد، باید از دستگاه با پهنای باند بیشتر استفاده شود. محاسبه دقیق میزان پهنای باند معمولا کار دشواری است، از این رو توصیه می شود از یک مشاور با تجربه جهت انتخاب دستگاه ضبط مناسب استفاده کنید.

 

ظرفیت و تعداد هارد NVR

عامل مهم دیگر در راهنمای خرید دستگاه nvr تعداد هارد و ظرفیت هر هارد می باشد چنانچه بخواهید مدت زمان طولانی تری تصویر ضبط شده داشته باشید باید از هارد های با ظرفیت بالاتر استفاده کنید. هر چه تعداد، رزولوشن و پهنای باند دوربین ها بالاتر باشد، باید از هارد با ظرفیت بالاتر یا تعداد هارد های بیشتر استفاده کرد NVR هایک ویژن ها بدون هارد ارائه می شوند و کاربران باید با توجه به نیاز خود یک یا چند هارد را انتخاب نماید.

 

پرفروش ترین دستگاه های ضبط کننده nvr هایک ویژن

در راهنمای خرید nvr هایک ویژن قصد داریم برخی از پرفروش ترین ضبط کننده هایک ویژن را معرفی کنیم. برند هایک ویژن دارای دستگاه ضبط کننده با قابلیت های مختلفی است که می توان قیمت آنها را در لیست قیمت هایک ویژن مشاهده کنید. بهتر است این محصولات را از نمایندگی هایک ویژن تهیه نمایید تا بتوانید از خدمات گارانتی این محصولات نیز استفاده کنید.

 

نکات مهم هنگام خرید دستگاه Nvr

 

در ادامه برخی از خصوصیات دستگاه های ضبط کننده پرفروش این برند را معرفی می کنیم:

  1. DS-7108NI-Q1/M: دستگاهی هشت کاناله است و میتوان برای آن هاردی با ظرفیت 6 ترابایت استفاده کرد.
  2. DS-7104NI-Q1/M: دستگاه ضبط کننده 4 کاناله است که برای صرفه جویی در فضای هارد از فرمت های فشرده سازی H.265+/H.265 استفاده می کند.
  3. DS-7608NI-K1: این دستگاه ضبط کننده 8 کانال دارد و قابلیت تشخیص حرکت (Motion Detection) داشته و آن را تشخیص می دهد. می توان در این دستگاه از یک هارد 8 ترابایتی استفاده کرد.
  4. DS-7616NI-K2: دستگاهی 16 کاناله است و برای فشرده سازی تصاویر خود از فرمت های مختلفی مانند H.265/H.265+/H.264/H.264+/MPEG4 استفاده می کند. در این دستگاه می توان از 2 عدد هارد با ظرفیت های 6 ترابایت استفاده کرد
  5. DS-7732NI-Q4: ضبط کننده ای که 32 کانال دارد و می توان برای آن از4 عدد هارد با ظرفیت 6 ترابایت استفاده کرد. این دستگاه می تواند تصاویر خود را بر روی موبایل ارسال کند. این ضبط کننده تصاویر خود را با کیفیت 8 مگاپیکسل ارائه می دهد.
  6. DS-7732NI-K4: این ضبط کننده 32 کانال دارد و می توان در آن 4 عدد هارد با ظرفیت 8 ترابایت قرار دارد. فرمت های فشرده سازی این ضبط کننده شامل H.265+/H.264/MPEG4 می باشد.
  7. DS-7716NI-Q4: دستگاهی 16 کاناله است که به این معنا است که می تواند 16 دوربین تحت شبکه را به خود متصل کند و تعداد 4 هارد با ظرفیت 8 ترابایت را در آن قرار داد. می توان بر روی این دستگاه هشدار را برای مواردی مانند عبور غیر مجاز از خطوط (line crossing) و غیره تنظیم کرد.
  8. DS-7616NI-Q2/16P: دستگاهی 16 کاناله می باشد که می توان در آن 2 هارد با ظرفیت 8 ترابایت قرار داد. این دستگاه دارای پورت از نوع PoE  است که موجب ارسال همزمان جریان برق و داده ها به دوربین ها می شود
اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من