استفاده از تکنولوژی دوربین مدار بسته برای مسابقات فوتبال ( قسمت اول )

فهرست مطالب

امروزه فوتبال تبدیل یه یک صنعت شده و درامد تیم های فوتبال تنها از حضور در لیگ های معتبر و فروش بازیکنان و… روز به روز در حال افزایش است. فیفا هر سال سود هنگفتی از برگزاری بازیهای ملی و باشگاهی کسب می کند و درصدی از آن را بین تیم های برتر فوتبال در جهان تقسیم می کند. با توجه به پیشرفت تکنولوژی، باشگاه های فوتبال نیز به فکر استفاده از سیستم های هوشمند برای آنالیز تصویر بازی رقبایشان هستند ، هایک ویژن به عنوان یکی از رهبران تولید سیستم مدار بسته در دنیا با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و محصولات خاص خود به این باشگاه ها کمک می کند تا با تصویر برداری توسط سیستم مدار بسته بتوانند اطلاعات ارزشمندی از بازیهای آنها را در اختیار داشته باشند. اخیرا باشگاه فوتبال آژاکس هلند با استفاده از دوربین های مدار بسته مخصوص هایک ویژن و قدرت آنالیز تصویر آنها توانسته حریفان خود و همچنین نقاط ضعف و قوت بازیکنان خود را به خوبی در اختیار داشته باشد.

اطلاعات دقیق از فعالیت بازیکنان

دوربین های مدار بسته سری پانو ویو ( PanoVu )  و دوربین PTZ هایک ویژن در زمین های تمرین و همچنین استادیوم تیم فوتبال آژاکس هلند نصب شده اند، این دوربین ها اطلاعات ارزشمندی را در خصوص نحوه بازی  بازیکنان و اندیشه مربیان تیم های حریف و خودی در اختیار مسئولان باشگاه قرار می دهند. مربیان این تیم می توانند با استفاده از سیستم هوشمند مدار بسته هایک ویژن اطلاعات ارزشمند زیادی را در اختیار داشته باشند.

به عنوان مثال آنها به لطف استفاده از تکنولوژی RFID شرکت اینموتیو می توانند کلیه بازیکنان را به خوبی در میدان دید دوربین ردیابی کنند. این تکنولوژی اطلاعات مهارتی بازیکنان و موقعیت دقیق مکانی آنها را با استفاده از فناوری GPS ارائه می کند ، مربیان بصورت لحظه ای می توانند کلیه اطلاعات شخصی مانند ضربان قلب ، میزان مسافت پیموده شده ف شتاب متوسط ، سرعت متوسط ، قدرت و سرعت ضربه و بسیاری از موارد را برای درک بهتر ویژگی بازیکنان در اختیار داشته باشند تا از بهترین و آماده ترین آنها در بازیهای تیم استفاده نمایند.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من