نحوه تنظیم ساعت DVR دوربین مدار بسته با دو روش متفاوت

فهرست مطالب

تنظیم ساعت DVR دوربین مدار بسته، یکی از مقدمات اصلی و مهم برای استفاده از آنها تلقی می گردد. گاهی اوقات، فقدان تنظیمات صحیح در دوربین های مدار بسته می تواند کارکرد مطلوب دستگاه را تحت تاثیر قرار دهد.

تنظیم ساعت دستگاه دوربین مدار بسته نیز، یکی از مهمترین بخش های این تجهیزات است؛ زیرا بازیابی صحیح و مطلوب اطلاعات و تصاویر و فیلم های ذخیره شده در این دستگاه ها بر اساس ساعت تنظیم شده ی آنها انجام می گیرد.

شاید شما نیز برای کنترل و امنیت دفتر کار یا منزل خود، از سیستم نظارت تصویری بهره گرفته اید و در طول استفاده از آن نیز شاید احساس کرده باشید که نیاز به بازبینی تصاویر یا ویدئو های ضبط شده دارید. اما ناگهان اتفاق غیرمنتظره ای رخ می دهد که نمی توانید به تصاویر ذخیره شده دسترسی داشته باشید، و آن اتفاق، عدم تنظیم صحیح ساعت دستگاه دوربین مدار بسته و سرور NTP است.

باید در نظر داشته باشید که حتی اگر تاریخ را درست در نظر داشته باشید، تطبیق و تنظیم ساعت DVR دوربین مدار بسته برای تصویر یا فیلم مورد نظر شما با واقعیت کار دشواری خواهد بود.

گاهی اوقات بر اساس شرایط موجود، مانند فعالیت همزمان چندین دستگاه و همچنین ارتباط آنها با یکدیگر، باید از دقیق و یکسان بودن مداوم ساعت تمامی ِDVR هایک ویژن مرتبط با یکدیگر اطمینان حاصل نماییم. در این حالت، بهتر است همه دستگاه ها در زمان معینی ساعت های خود را بر اساس یک معیار مشخص تنظیم نمایند تا همواره ساعت و تاریخ دقیق و یکسانی داشته باشند.

برای اعمال چنین تنظیماتی، قسمتی با نام NTP در دستگاه های DVR دوربین مداربسته وجود دارد که با استفاده از تنظیمات آن یک سرور تنظیم زمان را به دستکاه معرفی کرده و به واسطه آن تعیین می کنیم که در چه بازه های زمان کار تنظیم ساعت DVR دوربین مدار بسته انجام گیرد.

سرور های مختلفی در جهان، سرویس NTP را ارائه می دهند که کاربر با توجه به بررسی های خود یک سرورو را انتخاب می نماید. اما سروری که پاسخ مطلوبی داده و پیاده سازی آن موفق بوده است در این مقاله معرفی می گردد تا از اعمال تنظیم با سایر سرورهای ناموفق خودداری شود.

 

روش های تنظیم ساعت DVR دوربین مدار بسته

در حال حاضر دستگاه‌های رکوردر مختلفی در بازار موجود هستند که قرار است در این مقاله روش‌های مختلف نحوه تنظیم ساعت DVR دوربین مدار بسته را بررسی نماییم.

روش اول: استفاده از مانیتور متصل به دستگاه

هنگامی که با استفاده از اتصال محلی مانیتور به دستگاه DVR با استفاده از کابل VGA و یا HDMI با دستگاه ضبط کننده ارتباط داریم، می توانی با استفاده از موس متصل به دستگاه روی صفحه کلیک راست کرده و وارد منو دستگاه شویم:

 

تنظیم ساعت DVR دوربین مدار بسته

 

پس از آن با وارد کردن رمز دستگاه وارد منو شده و وارد قسمت Configuration می شویم.

 

تنظیم ساعت DVR دوربین مدار بسته

 

در این بخش وارد قسمت تنظیمات شبکه (Network) شده و در آن سربرگ NTP را انتخاب می نماییم.

 

تنظیم ساعت دستگاه دوربین مدار بسته

 

در این مثال از ip یک سررو با ip:103.31.224.224 و با پورت 123 استفاده شده است.

در بخش General به تنظیمات ساعت دوربین هایک ویژن دسترسی خواهیم داشت و می توانیم با اصلاح ساعت در این قسمت ساعت دستگاه را تنظیم کنیم. سپس با انتخاب گزینه Apply در سمت راست پایین صفحه تنظیمات روی دستگاه اعمال می گردد.

 

تنظیم ساعت دستگاه دوربین مدار بسته

 

همچنین جهت تنظیمات مربوط به ساعت تابستانی و زمستانی (جدید و قدیم) نیز می توان در قسمت پیکره بندی در قسمت general و قسمت DST این نتظیمات را انجام داد.

 

 

در دستگاه های دارای Frameware جدید نیز روند به همین شکل است با این تفاوت که با کلیک راست به روی صفحه و وارد کردن رمز در بالای تصاویر آیکن هایی ظاهر خواهد شد که علامت چرخ دنده مربوط به Configuration است و ادامه روند نیز مشابه با موارد فوق است.

 

روش دوم: استفاده از مرورگر

در این روش ابتدا اگر با دستگاه رکوردر تصاویر در یک شبکه داخلی بودیم با استفاده از ip دستگاه و اگر ارتباط از طریق اینترنت بود با استفاده از ip استاتیک و پورت وب دستگاه وارد کنسول ارتباطی دستگاه می شویم. لازم به ذکر است در صورت نیاز به ارتباط از طریق اینترنت پورت وب دستگاه از طریق مودم باید فوروارد شده باشد.

در این مثال پورت دستگاه تغییر و 81 انتخاب شده است و لذا در شبکه داخلی نیز باید پورت دستگاه را وارد نمود. در صورت داشتن مودم های حرفه ای می توان در مودم، پورتی متفاوت را به بخش wan اختصاص داد و آنرا به روی پورت 80 دستگاه فوروارد کرد که در این صورت نیازی به تغییر پورت دستگاه نیست. Ip دستگاه در این مثال 192.168.1.50 است که به دلیل تغییر در پورت دستگاه به صورت http://192.168.1.50:81 نوشته می شود.

 

تنظیم ساعت DVR دوربین مدار بسته

 

با وارد کردن یوزر نیم و پسورد دستگاه در این بخش وارد کنسول دستگاه می شویم.

 

تنظیم ساعت DVR دوربین مدار بسته

 

در قسمت Configuration بخش system می توان ساعت سیستم را تغییر داد. همچنین در صورت دقیق بودن ساعت و تاریخ رایانه‌ای که با استفاده از آن به دستگاه رکوردر متصل شده ایم، می توان تیک Sync. Whit computer time را اعمال کرد تا دستگاه ساعت و تاریخ و ناحیه زمانی خود را با کامپیوتر همزمان کند.

 

تنظیم ساعت DVR دوربین مدار بسته

 

تنظیمات NTP با استفاده از اتصال مرورگر

پس از ورود به نرم افزار به روشی که از قبل اشاره شد وارد سربرگ Time setting می شویم. برای اینکار ابتدا تنظیم ساعت دستگاه دوربین مدار بسته را با استفاده از NTP سرور انتخاب می کنیم.

سپس در قسمت های مربوط مانند شکل زیر اطلاعات مورد نیاز مانند آدرس آی پی سرور و یا آدرس اینترنتی سرور مورد نظر به همراه پورت آن را وارد می کنیم. همچنین بازه هایی که باید دستگاه ساعت خود را با سرور مورد نظر همزمان کند مشخص می کنیم.

 

 

تنظیم ساعت دستگاه دوربین مدار بسته

علت تنظیم نشدن ساعت DVR

شاید در مواقعی ساعت دستگاه را تنظیم کنید اما تغییرات اعمال نشده و مجدداً به حالت قبل بازگردد. اما علت تنظیم نشدن ساعت DVR چیست؟ ممکن است مشکل از باتری باشد و معمولاً در این حالت تاریخ چند سال قبل را نشان می دهد.

گاهی اوقات نیز به علت فعال نبودن NTP است. با فعال بودن سرویس NTP از طریق اینترنت، ساعت سیستم مداربسته تنظیم و به روز می شود. لازم به ذکر است که منطقه زمانی یا Time zone را نیز باید مشخص کنید تا براساس آن تنظیمات انجام گردد. اگر Time Zone به درستی انتخاب نشود هر از چندگاهی ساعت سیستم تغییر خواهد کرد البته در مواردی بسیار نادر نیز این تنظیم نشدن به سیستم عامل دستگاه مرتبط می شود باید این مشکل را حل کرد.

 

سخن پایانی

تنظیم ساعت DVR دوربین مدار بسته شاید بنظر کار ساده و کم اهمیتی بنظر برسد اما همانطور که در مطالب بالا ذکر شد این تنظیمات در عملکرد دستگاه نقش مهمی دارد. در صورتی که ساعت دستگاه درست تنظیم شده باشد، فیلم نیز در تاریخ صحیح ثبت می شود و در نتیجه اگر بخواهید بعد از مدتی به آن مراجعه کنید و بازبینی داشته باشید، به راحتی فیلم را خواهید یافت.

همچنین در صورت نیاز به بازیابی فیلم های پاک شده، تاریخ و ساعت در بازیابی صحیح فیلم به شما کمک خواهند کرد. در مواردی که چند دستگاه باید به طور همزمان فعال باشند، باید براساس یک معیار با هم تنظیم گردند. یکسان و دقیق بودن ساعت و تاریخ در تمام این دستگاه ها ضروری است.

در نهایت، برای آنکه در فرایند تنظیم DVR هایک ویژن دچار به مشکل نشوید، پیشنهاد می کنیم به صورت دوره ای سیستم خود را از جهت عملکرد و تنظیمات ضبط و زمان دستگاه و… مورد بررسی قرار دهید.

همچنین می توانید با تماس با کارشناسان شرکت پرشیا سیستم به عنوان نمایندگی هایک ویژن در ایران، پاسخ پرسش های خود پیرامون محصولات و دوربین هایک ویژن و تنظیم ساعت DVR دوربین مدار بسته را دریافت نمایید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من