4 معیار انتخاب هارد دوربین مدار بسته هایک ویژن

فهرست مطالب

استفاده از راهنماي خريد هارد دوربين مداربسته موجب می شود تا متناسب با نیاز خود هارد مناسبی را برای دستگاه ضبط کننده انتخاب کنید. بطور کلی دستگاه ضبط کننده DVR برای ثبت تصاویر در دوربین های آنالوگ کاربرد دارد این دستگاه برای ذخیره کردن تصاویر خود نیاز به هارد دارد.

تصاویر دستگاه ضبط کننده از طریق دوربین مدار بسته به صورت 24 ساعته در حال ثبت و ضبط هستند، بنابراین انتخاب هارد دیسک مناسب برای دی وی آر بسیار اهمیت دارد.

 

راهنمای خرید هارد مناسب برای DVR

بطور کلی یک هارد مناسب برای دوربین مدار بسته باید بتواند برای مدت زمان طولانی نیازهای کاربر را تامین کند و در ثبت تصاویر نیز وقفه ای رخ ندهد. در ادامه نکات مهم در راهنماي خريد هارد دوربين مداربسته را بیان می کنیم.

 

مدت زمان حفظ تصاویر

یکی از ویژگی های مهم در هارد مناسب برای دوربین مداربسته در نظر داشتن مدت زمان مورد نیاز شما برای حفظ تصاویر است. اگر تعداد دوربین ها زیاد باشد فضای بیشتری برای ذخیره فیلم باید در نظر گرفته شود در عین حال که بکارگیری فناوری فشرده سازی در ضبط کننده ها حجم تصاویر را کاهش می دهد.

 

4 معیار انتخاب هارد دوربین مدار بسته هایک ویژن

 

مقدار حرکت موجود در تصاویر

از طریق فشرده سازی تصویر، تصویرهای مشابه حذف شده و ظرفیت فیلمبرداری افزایش پیدا می کند. اما اگر تغییرات محیط فیلمبرداری زیاد باشد به فضای بیشتری برای ذخیره سازی نیاز است.

 

نوع فشرده ساز

از فناوری فشرده سازی برای کاهش حجم فیلم بدون افت کیفیت استفاده می شود یکی از کدک های فشرده ساز H.265 است. در زمان خرید هارد مناسب برای دوربین مدار بسته باید از نوع فرمت فشرده ساز دوربین اطلاع داشت زیرا در صورت عدم پشتیبانی دستگاه از نوع فشرده ساز جدید، باید هارد با حافظه بالا تهیه کرد.

 

رزولوشن تصویر

اگر میزان رزولوشن تصاویر زیاد باشد به فضای بیشتری در هاردیسک نیاز است. بنابراین متناسب با رزولوشن موردنظرخود هارد را باید انتخاب کرد.

 

ظرفیت هارد

دوربین های امروزی از هاردهای SATA پشتیبانی می کنند. حداقل هارددیسک لازم برای انواع دوربین دام هایک ویژن و دوربین بولت هایک ویژن و دیگر دوربین ها 1تا 2 ترابایت می باشد. البته با افزایش تعداد دوربین، رزولوشن و میزان ضبط تصاویر، باید هارد مناسب برای دوربین مدار بسته انتخاب شود.

 

راهنمای خرید هارد دوربین مدار بسته هایک ویژن

انواع هارد دوربین مدار بسته

علاوه بر توجه به نکاتی که در بخش قبل راهنماي خريد هارد دوربين مداربسته بیان کردیم باید در نظر داشت که برای ضبط تصاویر دوربین ها باید از هارد بالایی استفاده کرد. زیرا که دوربین ها بصورت 24 ساعته در حال ضبط تصاویر هستند و تمام سال روشن می باشند.

در بازار ایران انواع هارد دوربین مداربسته وجود دارد ولی از برندهای معتبری که فعالیت دارند میتوان برندهای Western digital و SEGATE را هارد مناسب برای دوربین مدار بسته ذکر کرد. این دو برند از شرکت های بزرگ تولید هارددیسک در جهان هستند، البته باید در نظر داشت که با گذشت زمان کیفیت هارد نیز کم می شود.

هارددیسک های Western digital و SEGATE در رنگبندی های متفاوتی عرضه شده اند که در ادامه بیان می کنیم کدامیک از آنها هارد مناسب برای دوربین مدار بسته است.

 

  • هارد دیسک لیبل سفید Western

این هاردها کیفیت خوبی دارند و بیشتر مصارف خانگی داشته و مناسب برای دوربین های مدار بسته نمی باشند چرا که پاسخگو حجم زیاد داده های دوربین های مدار بسته نمی باشند.

  • هارد دیسک لیبل بنفش Western

این نوع هاردها مختص دوربین های مدار بسته هستند و میتوان از آنها در دستگاه ضبط کننده استفاده کرد. ظرفیت این مدل از هاردها بین 1 تا 6 ترابایت است و میتوانند بدون هیچ نقصی بصورت 24 ساعته فعالیت کنند و تصاویر دوربین ها را ضبط کنند.

  • هارد دیسک لیبل مشکی و قرمز Western

این مدل از هاردها بسیار قدرتمند هستند و قابلیت استفاده برای انواع کامپیوتر های خانگی و دوربین های مدار بسته را دارند.

  • هارد دیسک لیبل مشکی و سفید SEGATE

این نوع هارد شرکت سیگیت مشابه با هارددیسک لیبل بنفش وسترن است و میتوان آنها را در ضبط کننده های دوربین دام هایک ویژن و دوربین بولت هایک ویژن و دیگر دوربین های نظارتی استفاده کرد.

 

هارد مناسب برای دوربین مدار بسته

فرق هارد کامپیوتر با هارد دی وی ار

برخی افراد بر این باورند که هارد دوربین و هارد کامپیوتر مشابه است در صورتی که چنین تصوری اشتباه است. هارد درایوهای دسکتاپی یا همان هارد کامپیوتر یا PC توانایی کار برای 8 ساعت در روز و 6 روز هفته را دارند و حجم کاریشان بین 10 تا 20 درصد می باشد. میانگین مدت زمان خرابی این هاردها پایین بوده و خیلی زود خراب می شوند.

در صورتی که هارد درایو دوربین، بخش مرکزی دستگاه ذخیره ساز است. این نوع هاردها در دستگاه DVR, NVR و سیستم مدیریت تصویر استفاده می شوند. هاردهای دوربین مدار بسته توانایی کار برای 24 ساعت و 7 روز هفته را دارند.

زیرا که هاردهای دی وی ار باید همیشه روشن باشند تا تصاویر را به شکل زنده ضبط کنند. سازندگان هارد درایو اینترنتال دوربین های مدار بسته طوری ساخته می شوند که میزان زمان خرابی بین آنها بالا باشد.

هاردهای مخصوص دوربین مدار بسته میتوانند فریم های اشتباه را به روش خاصی کاهش داده و میزان وضوح تصاویر را افزایش دهند ضمن آن که این هاردها توانایی کاهش نویز و لرزش را نیز دارند. از نظر حجمی نیز، حجم داده های ثبت شده بر روی هاردهای دوربین مدار بسته تقریبا 3 برابر هارد معمولی است.

از دیگر قابلیت های هارد دوربین مدار بسته مقاومت آنها نسبت به گرما و لرزش است. یکی دیگر از قابلیت های این هاردها این است که آنها در زمان ضبط تصاویر، اطلاعات ثبت شده در خود را از فایل های قدیمی که ذخیره کرده اند پاک کرده و اطلاعات جدید را جایگزین آنها و ذخیره می کنند.

هاردهای دسکتاپی برای ذخیره سازی تولید شده اند و قابلیت خواندن و نوشتن در زمان انتقال اطلاعات را دارند. در حالیکه هاردهای دوربین های مدار بسته بیشترین زمان یعنی 90 درصد از زمان را برای ضبط ویدیو و حدود 10 درصد از زمان را برای بازبینی استفاده می کنند. همچنین این هاردها از نرم افزار انتقال و پخش تصویر پشتیبانی می کنند و برای بهبود نوشتن داده ها بهینه سازی شده اند.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من