آموزش تعویض لنز دوربین مداربسته نکاتی که باید بدانید

فهرست مطالب

یکی از مواردی که ممکن است در دوربین های مداربسته رخ دهد خراب شدن لنزهای دوربین است که با استفاده از آموزش تعویض لنز دوربین مداربسته می توانید در صورت خرابی آن را تعویض کنید. لنز دوربین ها جزو قطعه حساسی است که بهتر است از خرابی آن پیشگیری شود.

برای این کار کافیست لنز دوربین را با یک فیلتر UV پوشش دهید. اما در نظر داشته باشید در زمانی که وزش باد وجود دارد و در مکانی پر گرد وخاک هستید بهتر است لنز دوربین را تعویض نکنید و حتی در زمان تعویض لنز نیز دستگاه را خاموش نمایید.

 

آموزش تعویض لنز دوربین مداربسته هایک ویژن و نکاتی که باید درباره آن بدانید

 

اگر برای مدت زمان زیادی از دوربین هایک ویژن استفاده نمی شود لنز آن را باز کرده و باتری آن را خارج نمایید. از رسیدن رطوبت و مایعات به لنز دوربین جلوگیری کنید. لنزها را در کاور مخصوص نگهدار کنید و از شکستن و ضربه خوردن آن نیز جلوگیری نمایید.

 

آموزش تعویض لنز دوربین مداربسته

در زمان تعویض لنز دوربین مدار بسته به همه اجزای دوربین دسترسی وجود دارد اما در زمان تعویض لنز باید در نظر داشته باشید که به طور کلی دو نوع لنز وجود دارد لنز ثابت و لنز متغییر. اگر قصد تعویض لنز ثابت را دارید ممکن است با باز کردن دوربین و لنز آن با برد IR مواجه شوید که لنز دوربین پشت آن قرار دارد. با جداسازی برد IR به لنز ثابت دسترسی دارید و با باز کردن پیچ ها می توانید لنز را تعویض کنید.

تعویض لنزهای متغییر کاری پیچیده است این لنز در اطراف بخش بزرگنمایی و فوکوس حاوی یک پوشش است. این پوشش به چرخ دنده متصل می شود و کار تنظیم دوربین را نیز انجام می دهد.

برای تعویض باید این پوشش را از لنز قبلی جدا کرده و بر روی لنز جدید نصب کرد. پس از این کار باید تنظیم صحیح چرخ دنده ها انجام گیرد زیرا که بر روی عملکرد درست لنز تاثیر خواهد داشت.

 

روش تعویض لنز دوربین مدار بسته

 

نوع دیگری از لنز متغییر وجود دارد که فاقد این قطعات خارجی هستند و با استفاده از پیچ های کوچک به صورت دستی قابل تنظیم می باشند. برای تعویض لنز دوربین مدار بسته از لنزهایی که به آنها لنز قابل تنظیم دستی می گویند مانند روال تغییر لنز ثابت باید انجام شود.

 

لنزهای دوربین هایک ویژن

لنز دوربین ها ترکیب عدسی است که برای تنظیم و ارسال نور محیط بر روی چیپ تصویر کاربرد دارد. لنزها جزو اجزای اصلی دوربین هستند. در انواع دوربین دام هایک ویژن و دوربین بولت هایک ویژن و دوربین اسپید دام هایک ویژن از لنزهای مختلفی استفاده می شود. بسته به استفاده این دوربین می توان لنز مناسب از نظر فاصله کانونی و زاویه دید را انتخاب کرد.

دوربین های مداربسته هایک ویژن دارای لنزهای 2.8، 3.6، 4،6، 12 میلیمتری است که معمولا لنز 2.8 و 3.6 میلیمتری دارای wide و گستردگی هستند. در حالیکه لنز 6 میلیمتری متوسط و لنز 12 میلیمتری لنز زوم به حساب می آید. به عبارتی دیگر هر چه عدسی لنز کوچک باشد تصویر نیز وسیع تر خواهد بود و هر چه عدسی لنز بزرگتری دارد تصویر زوم تر می شود.

دوربین مداربسته هایک ویژن که زاویه دید wide دارد برای محیط داخلی و کوچک استفاده می شود و می تواند تمام محیط را پوشش دهد.

 

آموزش تعویض لنز دوربین مداربسته نکاتی که باید بدانید

 

دوربین های با لنز 2 میلیمتر جزو دوربین های واید هستند که زاویه دید 85 تا 95 درجه را ایجاد می کند. از مشخصه های مهم در دوربین ها فاصله کانونی لنز، انواع لنز دوربین مداربسته براساس ساختار و مشخصه مرتبط با ضریب عبور دوربین است.

 

فاصله کانونی لنز

بیانگر میدان دید یا زاویه دید در دوربین مداربسته است و متناسب با فاصله کانونی لنز می تواند بر روی تصویر محیط تمرکز کمتر و یا بیشتر داشته باشد. واحد اندازه گیری نیز با میلیمتر مشخص می شود هر چه میزان فاصله کانونی کم باشد زاویه دید نیز بیشتر خواهد شد و هر چه فاصله کانونی بزرگ باشد زاویه دید دوربین کوچکتر خواهد بود.

 

انواع لنز براساس ساختار کانونی

لنزها به سه نوع لنز ثابت، تنظیم دستی و موتوردار تقسیم می شود که هر کدام براساس موارد بالا می تواند امکانات مختلفی داشته باشد. در بخش آموزش تعویض لنز دوربین مداربسته می توانید نحوه این کار را مطالعه کنید.

 

مشخصه ضریب عبور

برای مثال لنزی که 4 مگاپیکسل است را می توان برای دوربین هایی تا این رزلوشن استفاده کرد اما هر چه رزلوشن دوربین بالا باشد باید در آن از لنز بهتری استفاده کرد.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من