آموزش کامل روش اتصال دوربین مداربسته به تلویزیون

فهرست مطالب

برای کسانی که تمایل ندارند تا تصاویر دوربین ها ی مداربسته خود را ذخیره کنند انتقال تصویر دوربین روی تلویزیون و یا کامپیوترهای شخصی مناسب است. برای این که دوربین را به تلویزیون وصل کنید ابتدا باید نوع تکنولوژی دوربین خود را مشخص کنید.

زیرا که براساس تکنولوژی های دوربین ها، نحوه اتصال دوربین به تلویزیون نیز متفاوت خواهد بود. برای مثال در دوربین هایک ویژن مداربسته آنالوگ با تکنولوژی های HD-TVI ،HD-CVI و AHD نمی‌توان آن را به طور مستقیم به مانتیور وصل کرد و لازم است از دستگاه جانبی استفاده شود.

 

اما در دوربین های قدیمی تر آنالوگ که دارای تکنولوژی CVBS هستند می‌توان آنها را به صورت مستقیم به مانیتور وصل کرد. در ادامه بعد از معرفی تجهیزات لازم در بخش زیر نحوه اتصال دوربین مداربسته به تلویزیون را برای انواع دوربین ها را آموزش خواهیم داد.

 

تجهیزات لازم برای انتقال تصویر دوربین مداربسته روی تلویزیون

برای نصب دوربین مداربسته به تلویزیون تجهیزات زیر لازم است:

 

اتصال دوربین مداربسته به تلویزیون

 

  • کابل کواکسیال ترکیبی RG59: با این کابل می توان هر دو سیگنال برق و ویدیو را با هم ارسال کرد.
  • اتصال BNC: میتوان از هر دو طرف کابل کواکسیال استفاده کرد.
  • آداپتور BNC به RCA: برای متصل کردن دوربین مدار بسته باید اتصال BNC را بوسیله این آداپتور به ورودی RCA تلویزیون وصل کرد.
  • کانکتور آداپتور برق جک پلاگین: از این کانکتور برای متصل کردن آداپتور برق به دوربین مداربسته استفاده خواهد شد.

 

اتصال دوربین های CVBS به تلویزیون

پس از آن که دوربین را نصب کردید برای اتصال دوربین مداربسته به تلویزیون باید کابل دوربین را وصل کنید برای این کار باید از متصل کردن BNC به کابل کواکسیال استفاده کرد.

در مرحله دوم باید منبع تغذیه را به دوربین متصل گردد، توجه شود که قطب مثبت و منفی کابل را باید به درستی وصل کنید تا دوربین دچار آسیب نشود.

 

اتصال دوربین مداربسته به تلویزیون

 

بعد از آن، باید دوربین را به تلویزیون وصل کرد برای این کار از آداپتور BNC به RCA استفاده باید کرد و فقط باید از ورودی صوتی و تصویری استفاده گردد. در آخر کار، تلویزیون را باید روشن کرد و ورودی AV را انتخاب کنید تا تصاویر دوربین را بر روی تلویزیون بتوانید مشاهده کنید.

 

اتصال مستقیم دوربین های آنالوگ به تلویزیون

ابتدا باید مطمئن شد که مانیتور ورودی HDMI دارد. سپس برای اتصال دوربین های با تکنولوژی HD-TVI، HD-CVI و AHDاز دستگاه های تبدیل AHD به HTML استفاده کرد. این کار از طریق کابل کواکسیال انجام می شود و دستگاه با استفاده از کابل کواکسیال به دوربین و با کابل HDMI به مانیتور وصل می شود.

 

روش انتقال تصویر دوربین مداربسته به تلویزیون

 

در پشت برخی از تلویزیون ها کابل ورودی HDMI وجود دارد. بعضی از دوربین ها دارای دکمه سوئیچ هستند و با زدن آنها می توان آنالوگ را بهAHD ، HD-TVL و HD-CVI تبدیل کنیم. این دوربین ها بدون مبدل و با استفاده از سوئیچ کردن به تلویزیون متصل می شوند.

 

انتقال تصویر دوربین تحت شبکه به تلویزیون

برای متصل کردن دوربین های IP به تلویزیون ابتدا باید تلویزیون چک شود و در صورت داشتن ورودی LAN می توان دوربین تحت شبکه هایک ویژن را به تلویزون متصل کرد. برای دیدن تصاویر دوربین مدار بسته باید نرم افزارهای لازم را نصب کرد.

 

چگونه دوربین مداربسته را به تلویزیون وصل کنیم؟

 

یا از دیکدر IP-camera-to-HDMI و یا Google Chromecast or Apple TV و یا نصب DLNA server و یا نرم افزارهای پخش ویدیویی استفاده کنید تا بتوانید تصاویر را بر روی تلویزیون مشاهده کنید.

دوربین های تحت شبکه برند هایک ویژن از سری دوربین های با کیفیت هستند که امکان اتصال دوربین مداربسته به تلویزیون را به کاربر می دهد برای اطلاع از قیمت این محصولات می توانید به لیست قیمت هایک ویژن مراجعه کنید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من