استفاده از دوربین های هوش مصنوعی در سیستم نظارت تصویری هتل

هوش مصنوعی – Deep Learning در محصولات دوربین مدار بسته هایک ویژن

استفاده از سیستم های مدار بسته روز به روز در حال افزایش است ، اما نتیجه آلارم های تشخیص داده شده توسط این دوربین ها هنوز با حالت ایده آل فاصله دارد ، در طی چند سال اخیر فناوری جدید هوش مصنوعی هایک ویژن تحت عنوان Deep Learning توانسته است با استفاده از الگوریتم های هوشمندانه تر و تجزیه و تحلیل بهتر ، بسیاری از آلارم های اشتباه را حذف نماید . فناوری هوش مصنوعی هایک ویژن از نحوه عملکرد شبکه عصبی مغز انسان الگو برداری شده است . شبکه مغزی که شامل میلیون ها رشته عصبی متصل به یکدیگر است و می تواند شبکه های چند لایه اطلاعات را جمع آوری کرده و برای هر کدام یک عکس العمل مختلف انجام دهد . در این محتوا در خصوص استفاده از محصولات هوش مصنوعی در هتل ها اطلاعاتی را ارائه می دهیم .

برخی از مهمترین قابلیت های استفاده از هوش مصنوعی در هتل بصورت زیر است :

  • قابلیت تشخیص چهره

  • امکان شناسایی چهره افراد

  • قابلیت تشخیص وسایل نقلیه

  • قابلیت تشخیص وسایل نقلیه غیر موتوری از قبیل دوچرخه و …

  • تشخیص نوع و برند وسیله نقلیه

  • تشخیص عابر پیاده

  • تشخیص ویژگی های بدن انسان

  • تشخیص ویژگی های رفتاری غیر طبیعی صورت

  • آنالیز تصویر رفتاری یک جکعیت شامل ردیابی چندین هدف بطور همزمان

هتل ها یکی از مکان هایی هستند که مسافرین و مشتریان متعددی بطور روزانه از آن استفاده می کنند. استفاده از دوربین های هوش مصنوعی هتل باعث می شود تا کاربران علاوه بر تشخیص و شناسایی چهره فرد یا افرادی که به عنوان مسافر وارد هتل می شوند ، بتوانند وسایل نقلیه ، حالت چهره فرد و بسیاری موارد دیگر را شناسایی و کنترل کنند.

یکی از مشکلاتی عدید در هتل ها ، اسکان افراد سابقه دار یا متهمین تحت پیگرد در هتل هاست ، با استفاده از تجهیزات مدار بسته  هوش مصنوعی هتل ها می توان این افراد را در کوتاهترین زمان شناسایی و تصاویر را جهت بررسی به مراجع قضایی ارسال نمود . همچنین در سوی دیگر می توان مشتریان ویژه هتل – VIP را در بدو ورود به هتل شناسایی کرده و به مدیریت یا سایر افراد مسئول در هتل اطلاع رسانی نمود.

نکته مهم در استفاده از تجهیزات مدار بسته هوش مصنوعی هتل ، فیلتر کردن آلارم های اشتباه و قدرت تصمیم گیری فوری در موارد حساس می باشد . امری که می تواند بسیاری از مشکلات مدیران هتل را در همان لحظات نخست شکل گیری مشکل یا بحران به کلی حل کند .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها