انتقال تصویر دوربین هایک ویژن به روش های مختلف و رفع مشکل انتقال تصویر + فیلم

فهرست مطالب

یکی از محبوب ترین، خدماتی که کاربران پس از نصب دوربین مدار بسته، به دنبال آن هستند، انتقال تصویر دوربین بر روی موبایل یا کامپیوتر از بستر اینترنت است. اینکه کاربر از هر جای دنیا بتواند تصاویر دوربین های مدار بسته خود را از بستر اینترنت و بصورت آنلاین، مشاهده کند، یک موضوع بسیار جذاب است.

شیوه های مختلفی برای انتقال تصویر هایک ویژن وجود دارد که همه این روش ها، تصاویر دوربین های هایک ویژن را از بستر اینترنت بر روی تلفن همراه یا کامپیوتر کاربران منتقل می کنند. با ما همراه باشید تا این روش ها را به صورت کامل شرح دهیم.

انواع روش های انتقال تصویر دوربین هایک ویژن

در همه این روش ها برای انتقال تصویر دوربین یا رکوردر هایک ویژن، باید مودمی که اینترنت داشته باشد را با کابل شبکه به دستگاه رکوردر وصل کنیم و در مرحله بعد با تنظیمات دوربین یا رکوردر بتوانیم تصویر دوربین را منتقل نماییم.

پیشتر به طور مفصل توضیح دادیم که روش های مختلفی برای انتقال تصویر دوربین مداربسته وجود دارد و در دوربین مداربسته هایک ویژن نیز روش های متفاوتی وجود دارد که از جمله می توان به روش های زیر اشاره نمود.

  • انتقال تصویر P2P دوربین هایک ویژن
  • انتقال تصویر آیپی استاتیک دوربین هایک ویژن
  • انتقال تصویر DDNS دوربین هایک ویژن

در ادامه در مورد انواع روش های انتقال تصویر دوربین هایک ویژن و رفع مشکل درانتقال تصویر هایک ویژن بیشتر توضیح می دهیم.

انتقال تصویر هایک ویژن به روش P2P

یکی از شیوه های انتقال تصویر دوربین هایک ویژن بر روی موبایل ، انتقال تصویر به شیوه P2P است . این شیوه به دلیل مشکلاتی که چندی پیش به وجود آمده بود و دسترسی به سرور های تصویر هایک ویژن از طریق P2P عملا غیر ممکن شده بود ، باعث شد تا بسیاری از مشتریان محصولات مدار بسته هایک ویژن از شیوه های دیگر انتقال تصویر و بخصوص شیوه آی پی ثابت استفاده کنند.

 

 

اما خبر خود اینکه به تازگی نماینده این شرکت ، موفق به رفع مشکل درانتقال تصویر هایک ویژن شده و راهکار جدید خود را ارائه نموده است که در این مقاله در این خصوص توضیح داده ایم.

 

انتقال تصویر تجهیزات مدار بسته هایک ویژن به شیوه P2P از طریق نرم افزار Hik-Connect

مرحله اول

در این حالت ابتدا باید با شرکت پارس ارتباط تماس بگیرید و اکانت خود را بسازید

مرحله دوم

نرم افزار Hik-Connect را بر روی تلفن همراه خود نصب کنید ( سیستم عامل اندروید و یا ios )

 

p2p مشکل انتقال تصویر

مرحله سوم

در محیط نرم افزار وارد شده با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور لاگین کنید

مرحله چهارم

دستگاه را از طریق شماره سریال یا QR Code به نرم افزار اضافه کنید

مرحله پنجم

کد تاییدیه ( Varification Code ) را که در دستگاه تعریف کرده اید وارد کنید

مرحله شش

دستگاه را ادد کنید

مرحله آخر

تصویر دستگاه را مشاهده کنید

انتقال تصویر هایک ویژن با IVMS-4500

نرم افزار تلفن همراه هایک ویژن، IVMS-4500 است. این نرم افزار با سیستم عامل های مختلف برای استفاده در اپ استور های متفاوت وجود دارد که کاربر با دانلود و نصب آن روی تلفن همراه می تواند، تصاویر دوربین مدار بسته از پلتفرم های مختلف را بر روی تلفن همراه خود مشاهده کند.

از اپلیکیشن IVMS-4500 هایک ویژن، می توان برای مشاهده تصاویر در انتقال تصویر به روش های متفاوت استفاده کرد.

 

انتقال تصویر هایک ویژن -IVMS-4500

 

این نرم افزار امکان نمایش تصاویر از راه دور از بستر اینترنت را برای کاربر فراهم می کند. انتقال تصویر هایک ویژن به روش P2P، انتقال تصویر آیپی استاتیک، انتقال تصویر DDNS را می توان به عنوان رایج ترین شیوه های انتقال تصویر دوربین های هایک ویژن، نام برد که توسط اپلیکیشن IVMS-4500 انجام می شود.

شما می توانید برای دانلود نرم افزار IVMS-4500 به اپ استور تلفن همراه خود در اندروید یا آیفون سر بزنید و این نرم افزار را دانلود و نصب کنید.

البته نسخه HD این اپلیکیشن تحت عنوان IVMS-4500HD نیز اخیرا اضافه شده که امکان نمایش تصاویر و قابلیت های بالاتری را برای کاربر فراهم می کند. حذف باگ های نرم افزاری و محیط کاربری منعطف از ویژگی های IVMS-4500HD می باشد.

انتقال تصویر تجهیزات مدار بسته هایک ویژن به شیوه P2P از طریق نرم افزار IVMS-4500

مرحله اول

در این حالت ابتدا باید با شرکت پارس ارتباط تماس بگیرید و اکانت خود را بسازید.

مرحله دوم

نرم افزار IVMS-4500 را بر روی تلفن همراه خود نصب کنید. ( سیستم عامل اندروید و یا IOS )

مرحله سوم

در محیط نرم افزار وارد قسمت Not Logged in بشوید.

مرحله چهارم

با وارد کردن نام کاربری و کلمه عبوری که ساخته اید وارد نرم افزار شوید.

مرحله پنجم

دستگاه را با اسکن کد یا وارد کردن شماره سریال ادد کنید.

مرحله ششم

کد تاییدیه ( Varification Code ) را که در دستگاه تعریف کرده اید را در نرم افزار وارد کنید.

مرحله شش

دستگاه را ادد کنید.

مرحله آخر

تصویر دستگاه را مشاهده کنید.

انتقال تصویر هایک ویژن با آی پی استاتیک

یکی دیگر از شیوه های انتقال تصویر رایج که بیشتر از هر روش دیگری در کشور در مورد انتقال تصویر دوربین های هایک ویژن، کاربرد دارد، انتقال تصویر دوربین هایک ویژن با آی پی استاتیک است.

در این روش، کاربر از اپراتور تلفن همراهی که از آن استفاده می کند، یک آی پی استاتیک دریافت می کند و سپس در مرحله بعدی، تنظیمات مشخصی را روی دستگاه dvr یا nvr هایک ویژن انجام می دهد.

پس از تنظیم رکوردر و مشخص کردن پورت ها برای انتقال تصویر، نوبت به فروارد کردن پورت ها روی مودم می رسد. در این مرحله کاربر، با استفاده از کامپیوتر وارد تنظیمات مودم می شود و پورت هایی که در مرحله قبل روی DVR هایک ویژن یا NVR ان تنظیم کرده بود را روی مودم فروارد می کند.

 

 

در این مرحله مودم دستگاه رکوردر را با استفاده از پورت هایی که کاربر تعیین می کند به اینترنت ارتباط می دهد. در مرحله نهایی کاربر، نرم افزار IVMS-4500 هایک ویژن را نصب و دستگاه DVR یا NVR هایک ویژن را بر روی نرم افزار ادد می کند. در این مرحله، دستگاه رکوردر با استفاده از آی پی استاتیک روی اپلیکیشن اضافه می شود.

بیشتر بخوانید: تفاوت dvr و nvr

انتقال تصویر هایک ویژن با DDNS

شیوه دیگر، انتقال تصویر دوربین هایک ویژن با DDNS است. در این روش، کاربر ابتدا باید در سایت های مشخصی که امکان ثبت نام، DNS را فراهم می کنند، ثبت نام و یک یوزرنیم و پسورد مشخص دریافت می کند و سپس با استفاده از یوزرنیم و پسورد ثبت نامی، می تواند تصویر دوربین هایک ویژن را از بستر اینترنت منتقل نماید.

با توجه به محدود شدن دسترسی به وبسایت های ارائه دهنده DNS مانند NO-IP یا Dynamic DNS، در ایران، متاسفانه امکان انتقال تصویر هایک ویژن با DDNS در کشور وجود ندارد و کاربران برای انتقال، باید از روش های دیگر استفاده کنند.

مشکل درانتقال تصویر هایک ویژن و راه حل آن

اخیرا با توجه به مشکلات پیش آمده در بستر اینترنت، دسترسی به سرور های انتقال تصویر P2P بسیاری از برند های معتبر دوربین مدار بسته، با محدودیت هایی روبرو شد که سرور P2P هایک ویژن هم شامل این محدودیت های اعمال شده می باشد.

از این رو انتقال تصویر P2P در دوربین های مدار بسته هایک ویژن، در کشور دچار قطعی مکرر و در بعضی شهرها مداوم شده است.

از این رو توصیه می شود که کاربران برای انتقال تصویر بدون دردسر و با سرعت بالاتر، شیوه ی دیگر انتقال تصویر، یعنی انتقال تصویر آی پی استاتیک هایک ویژن را انتخاب کنند.

لازم به ذکر است که هایلوک زیرمجموعه برند هایک ویژن است اما در جزئیات رفع مشکل انتقال تصویر هایلوک تفاوت هایی وجود دارد و باید به صورت جداگانه بررسی شود.

سخن پایانی

شیوه های مختلفی برای انتقال تصویر دوربین هایک ویژن وجود دارد که همه این روش ها را در این مقاله بررسی کردیم. به طور کلی در همه این روش ها تصاویر دوربین های هایک ویژن را از بستر اینترنت بر روی تلفن همراه یا کامپیوتر کاربران منتقل می کنند.

همینطور مشکل انتقال تصویر دروبین داربسته هایک ویژن را توضیح دادیم و راه حلی برای آن ارائه کردیم.

در این زمینه اگر سوالی دارید حتما در کامنت ها با ما درمیان بگذارید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من