بررسی ویژگی بهترین هارد دوربین مداربسته

فهرست مطالب

در انتخاب بهترین هارد دوربین مداربسته باید به مواردی مانند برند و گارانتی و ظرفیت و… دقت شود تا بتوان هارد مناسب را برای دستگاه ضبط کننده خریداری کرد. دستگاه های ضبط کننده با برندهای گوناگونی عمل ذخیره سازی تصاویر دوربین هار انجام می دهند که DVR هایک ویژن و یا NVR هایک ویژن نمونه هایی از این دست می باشند.

 

ویژگی‌های بهترین هارد دوربین مداربسته چیست؟

از مواردی که باید هنگام انتخاب هارد دوربین مداربسته به آن دقت کنید، برند هارد دوربین مداربسته، نوع برند، متناسب بودن هارد با نیاز و کاربرد شما، داشتن گارانتی معتبر، ظرفیتی که هارد دارد و… است. در ادامه توضیحات کامل تری در این مورد بیان خواهیم کرد.

 

معرفی بهترین برند هارد دوربین مداربسته

 

نوع برند

برندهای گوناگونی در زمینه تولید هارد فعالیت دارند اما میتوان گفت که برندهای وسترن دیجیتال و سیگیت جزو بهترین برندها هستند. دقت کنید که هرگز هارد فرمت شده و دست دوم تهیه نکنید زیرا احتمال خراب شدن مجدد آنها وجود دارد و امکان از بین رفتن تصویر نیز بسیار بالا می باشد.

 

کاربرد هاردها

تولید کننده های هارد، با رنگبندی هاردها موارد استفاده آنها را دسته بندی کردند. هارد بنفش شرکت وسترن مخصوص دوربین های نظارتی است و ظرفیت 1 تا 6 ترابایت دارد. هارد مشکی قرمز وسترن، هاردی قدرتمند است و برای سرورهای پیشرفته و دوربین های نظارتی نیز قابل استفاده است.

 

ویژگی بهترین دوربین مداربسته چیست؟

 

اما هاردهای سفید وسترن انتخاب مناسبی برای دوربین های مداربسته نمی باشند. هارد مشکی سفید سیگیت، نیز مختص دوربین های مداربسته است و مشابه هارد بنفش وسترن می باشد.

 

گارانتی

خرید محصول با گارانتی بسیار اهمیت دارد زیرا می توان بعدا با بروز مشکل در هاردها از گارانتی آن ها استفاده کرد. معمولا هاردهای وارد شده به ایران را شرکت های آواژنگ، الماس و سازگار گارانتی می کنند.

 

مقاله پیشنهادی: علت سوختن هارد دوربین مداربسته

 

ظرفیت

هاردها با ظرفیت های مختلفی در بازار موجود هستند که ظرفیت دستگاه ضبط کننده به هارد بستگی دارد. اندازه های هاردها در اندازه های مختلفی از 1 ترابایت و 2 ترابایت و غیره در بازار موجود هستند.

انواع هارد دوربین مداربسته

به طور کلی هاردها دو نوع هستند هاردهای HDD و هارد SSD که برای دوربین مداربسته قابل استفاده هستند اما استفاده از هارد SSD در کشور ما رایج نشده است. دستگاه های ضبط کننده NVR و DVR از هاردهای HDD پشتیبانی می کنند.

 

راهنمای خرید دوربین مداربسته

 

همانطور که در قبلا بیان کردیم دو برند سیگیت و وسترن از برندهای معروف در زمینه تولید انواع هاردها هستند که کیفیت بالایی دارند. این دو برند محصولات خود را در رنگبندی های مختلفی دسته بندی کرده اند که در زیر به طور مفصل تر خصوصیات هر یک از آنها را بیان خواهیم کرد.

 

هارد سبز وسترن

این هاردها سرعت خواندن پایینی دارند و جهت ذخیره اطلاعات استفاده می شوند. این نوع هاردها نمی توانند اطلاعات خود را به صورت طولانی مدت نگه دارند به همین دلیل این دوربین ها برای دوربین مداربسته مناسب نمی باشند.

 

هادر آبی وسترن

هاردهای آبی سرعت بالا و کارایی زیادی دارند و در سیستم کامپیوتری قابل استفاده هستند. این هاردها نمی توانند برای طولانی مدت روشن بمانند به همین علت برای دوربین مداربسته نیز مناسب نیستند.

 

هارد قرمز و طلایی وسترن

هاردهایی مناسب برای سرورها که سرعت بالایی دارند و پردازش سنگین باید انجام دهند، به همین علت این نوع هاردها نیز مناسب دوربین مداربسته نمی باشند.

 

تفاوت هارد دوربین مداربسته و هارد معمولی چیست؟

 

هارد بنفش وسترن

هاردی کاملا مختص دوربین های نظارتی که برای کار دائم در دوربین ها قابل استفاده هستند. سرعت هاردهای بنفش بالا است و در بازار ایران این هاردها بسیار رایج می باشند.

 

هاردهای نوع SSD

شرکت هایی مانند هایک ویژن برای دستگاه ذخیره سازهای خود هاردهایی مانند SSD را تولید کرده است. این هاردها سرعت عملکرد زیادی دارند و نسبت به هاردهای  HDD  در اثر ضربات کمتر دچار خرابی می شوند.

 

مقاله پیشنهادی هایک ویژن: راهنمای خريد هارد دوربين مداربسته

مشخصات هارد دوربین مداربسته

هاردهای معمولی با هاردهایی که مختص دوربین مداربسته هستند تفاوت های بسیاری دارند، یکی از آنها این است که هاردهای معمولی مدت زمان کارکردشان 6 روز در هفته و روزی 8 ساعت است و عملکرد متوسطی دارند. در صورتی که هاردهای دوربین مداربسته می توانند 24 ساعته در هفت روز هفته عمل ذخیره سازی تصاویر را انجام دهند.

برای آن که بدانید ظرفیت هارد مناسب برای ضبط تصاویر در دستگاه ضبط کننده شما چه میزان است و با مشخصات هارد دوربین مداربسته  آشنا شوید  باید موارد زیر را در نظر بگیرید.

 

راهنمای خرید هارد دوربین مداربسته و مشخصات بهترین آن

 

فرمت فشره سازی

فرمت فشرده سازی دستگاه ضبط کننده عاملی مهم در انتخاب هارد مناسب است. امروزه دستگاه های ضبط کننده از فرمت فشرده سازی های گوناگونی مانند H.264 ،H.265  و H.265+ استفاده می کنند.

 

رزولوشن ضبط

هر چه میزان رزلوشن تصویر بالا باشد، هارد بیشتری برای ذخیره کردن تصاویر لازم است.

 

حرکت در تصاویر

فشرده سازی در دستگاه ها باعث حذف تصاویر تکراری می شود، اما اگر تصویر سریعا تغییر کند، حجم فیلم ضبط شده نیز بیشتر می شود.

 

مدت زمان ضبط

هر چه مدت زمانی که لازم است فیلم ضبط شود بیشتر باشد هارد بیشتری نیز استفاده می شود. البته در برخی از دستگاه های ضبط کننده می توان با تنظیم تشخیص حرکت، ضبط تصویر را تشخیص حرکت هزمان کرد.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من