معرفی مزایا و معایب دوربین لامپی

فهرست مطالب

در اینجا قصد داریم که با یکی از انواع دوربین های مداربسته یعنی دوربین های لامپی و معایب دوربین لامپی آشنا شویم. در ابتدا با این نوع دوربین هایک ویژن آشنا شده و انواع آن را بیان خواهیم کرد سپس در ادامه امکانات این نوع دوربین، معایب آن و نحوه کار با آن از طریق اتصال به گوشی همراه را توضیح خواهیم داد.

دوربین مداربسته لامپی چیست؟

امروزه دوربین های مداربسته گوناگونی با شکل های ظاهری متفاوت برای خریداران وجود دارد مانند دوربین بولت، دوربین دام و دوربین لامپی. برندهای گوناگونی در این زمینه فعالیت دارند و تولیدات خود را عرضه می کنند. یکی از این برندها، برند هایک ویژن است برندی فعال و پرطرفدار در ایران، بطوری که به آسانی می توانید دوربین هایک ویژن را از نمایندگی هایک ویژن به همراه خدمات گارانتی آن دریافت کنید.

 

دوربین مداربسته لامپی چیست؟

 

دوربین های لامپی نیز یکی دیگر از انواع دوربین های مداربسته از نوع بی سیم است که بدون نیاز به نصاب به آسانی نصب می شود. همانطور که از اسم آن مشخص است شکل ظاهریش به صورت لامپ است. اگر قصد نصب یک دوربین بی سیم با حافظه و زاویه دید 360 درجه را دارید می توانید از دوربین لامپی استفاده کنید.

دوربین های لامپی دارای قیمت مناسب هستند و نصب آسان یکی از مزیت های بزرگ این نوع دوربین ها می باشد.

از دیگر ویژگی های دوربین مداربسته لامپی چیست؟ این دوربین ها بدون نیاز به سیم کشی و با اتصال به سرپیچ لامپ های معمولی خیلی آسان نصب می شوند. در صورتی که در دیگر دوربین ها باید از کابل و دستگاه های ضبط کننده DVR و NVR استفاده کرد.

این نوع دوربین ها تشابه زیادی با دوربین های چشم ماهی دارند اما تصاویر خود را به صورت 360 درجه و پانورامایی نمایش می دهند. از طریق دوربین های لامپی می توان به محیط به صورت کامل دید داشت.

معرفی انواع دوربین لامپی

دوربین لامپی را می توان به دسته های زیر بخش بندی کرد:

دوربین مداربسته بی سیم

این نوع دوربین ها با استفاده از وایفای به اینترنت متصل می شوند. در این دوربین ها یک گیرنده وایفای قرار دارد که موجب دریافت اینترنت بی سیم می شود و به همین دلیل می تواند به صورت دائم به اینترنت نیز متصل بماند.

دوربین لامپی سیم کارت خور

این نوع دوربین های لامپی دارای سیم کارت هستند و می توان سیم کارت در آنها قرار داد. اگر این سیم کارت دارای اینترنت نیز باشد می تواند اینترنت دوربین را نیز تامین کند. از لحاظ امنیتی بهترین انتخاب هستند و قابلیت تشخیص را ندارند.

 

کاربرد دوربین مداربسته لامپی

 

دوربین لامپی دید در شب

دوربین های دید در شب می توانند تصاویر محیط اطراف خود را از طریق امواج فروسرخ ثبت کنند. این نوع دوربین ها را می توان در فضاهای بدون نور و تاریک استفاده کرد. دوربین هایی مناسب برای مکان هایی مانند زیر زمین و کارگاه ها.

قابلیت های دوربین لامپی چیست؟

  • متصل شدن به صورت وایفای
  • ارسال تصاویر بر روی موبایل
  • ثبت تصاویر به صورت 360 درجه
  • داشتن کارت حافظه SD کارت تا 64 گیگابایت
  • عدم نیاز به دستگاه ضبط کننده
  • ارسال صدا به صورت دو طرفه.

معرفی معایب دوربین لامپی

وابستگی به اینترنت

یکی از معایب دوربین لامپی وابسته بودن زیاد به اینترنت است به صورتی که ممکن است سرعت اینترنت را برای دیگر کاربران کاهش دهد. اگر از دوربین لامپی برای نظارت بر محیط کار و منزل خود استفاده کنید باید برای آن یک اینترنت پرسرعت و با کیفیت در نظر بگیرید تا تصاویر را با کیفیت بالا دریافت کنید.

استفاده از کارت حافظه

از دیگر معایب دوربین لامپی استفاده از کارت حافظه بجای استفاده از دستگاه های ضبط کننده مانند NVR و DVR است. استفاده از این دستگاه ها موجب می شوند تا تصاویر ثبت شده از دوربین مداربسته را به فرمتی تبدیل کنند که بتوان آن را در سی دی و یا دی وی دی و یا حتی در کارت حافظه نیز نگهداری کرد.

اکثر دوربین های مداربسته این قابلیت را دارند در صورتی که یک از معایب دوربین لامپی نداشتن این قابلیت است.

ضمن آن که نمی توان یک دوربین لامپی را به دستگاه ضبط کننده متصل کرد. استفاده از کارت حافظه در این دوربین لامپی باعث می شود تا فضای حافظه دوربین نیز محدود گردد و نیاز به تعویض کارت حافظه نیز افزایش پیدا کند.

 

معایب دوربین مداربسته لامپی چیست؟

 

می توان گفت نمی توان از دوربین لامپی برای محیط های تجاری و فروشگاه ها استفاده کرد. یکی دیگر از معایب دوربین لامپی این است که استفاده از این نوع دوربین ها برای مکان هایی که نیاز به ضبط 24 ساعته دارند انتخاب مناسبی نمی باشد.

تصاویر پانوراما

تصایر پانوراما به تصاویری می گویند که بسیار گسترده هستند و قابلیت درج شدن به صورت عادی در قاب یک دوربین را ندارند. این تصاویر نسبت به تصاویر معمولی دارای زاویه دید بزرگ می باشند. از معایب دوربین لامپی این است که تمام تصاویر به این صورت ضبط می شود.

 

یکی از معایب دوربین مداربسته لامپی تصویر برداری پانوراما است.

 

دوربین های لامپی تمام زوایای خود را به صورت 360 درجه ای نشان می دهد و همین امر موجب کاهش کیفیت تصاویر این دوربین ها شده به طوری که نمی تواند جزییات تصاویر را به خوبی نشان دهد.

نحوه کار با دوربین لامپی

برای استفاده از دوربین لامپی می توان تصاویر آن را از طریق اپلیکیشن V380 یا V380 Pro دریافت کرد. این اپلیکشن ها را می توان از گوگل پلی استور و اپ استور دریافت کرد. پس از دریفات آن را در گوشی خود نصب کنید.

  1. بعد از اتصال لامپ باید این اپ را باز کنید و مراحل پایین را انجام دهید.
  2. بعد از قرار دادن دوربین لامپی در سرپیچ و نصب آن ، صدای “waiting for WIFI configuration” پخش می شود و ممکن است رنگ لامپ آبی و زرد شود که در ادامه باید مراحل زیرا را انجام داد.
  3. پس از این کار مراحل زیر را نیز ادامه دهید.
  4. بعد از طی مراحل گفته شده می توانید تصاویر محیط اطراف دوربین را در گوشی همراه خود ببینید.

سخن پایانی

هدف ما آشنایی بیشتر با دوربین لامپی و معایب دوربین لامپی است ضمن آن در صورتی که قصد استفاده از این نوع دوربین ها را دارید نحوه اتصال و دسترسی ساده به آن را آموزش ببینید. اکثر افراد از دوربین های مداربسته برای ایجاد امنیت بیشتر برای اموال و مکان مورد نظر خود استفاده می کنند و انتظار دارند که تصاویر محیط را نیز با کیفیت حداکثری دریافت کنند. اما همانطور که گفته شده یکی از عیوب دوربین های لامپی ارسال تصاویر به صورت پانوراما است که قابلیت تشخیص تصویر با جزییات را برای کاربر فراهم نمی کند.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من