درباره نقشه حرارتی دوربین مداربسته چه میدانید؟

فهرست مطالب

استفاده از فناوری های جدید در دوربین تحت شبکه هایک ویژن باعث شده است که بتوان از این دوربین ها برای تجزیه و تحلیل رفتارهای مشتری در مراکز تجاری استفاده کرد. نقشه حرارتی دوربین مداربسته اطلاعات مهمی از مناطق پر رفت و امد به کاربر ارائه می دهد.

نقشه گرمایی در دوربین مداربسته چیست؟

نام دیگر نقشه حرارتی Heatmap است. این تکنولوژی موجب می شود تا مسیر حرکتی و رفتاری مشتریان در مکان هایی مانند فروشگا ها و غیره ثبت شود. این اطلاعات به شکل نمودار زمانی و مکانی و با استفاده از طیف های رنگی متنوعی مانند رنگ های قرمز، آبی، سبز، زرد مشخص می شود.

 

درباره نقشه حرارتی دوربین مداربسته چه میدانید؟

 

هر رنگ براساس نرم افزارها به معانی مختلفی تعبیر می شوند. برای مثال رنگ قرمز در نقشه حرارتی دوربین مداربسته، بیانگر این است که تراکم جمعیت و بازدید از آن منطقه زیاد است و رنگ آبی نشان دهنده این است که آن منطقه کمترین بازدید را داشته است. علاوه بر نمایش به صورت آماری، به صورت های دیگری مانند روزانه، هفتگی و ماهانه انجام می گیرد.

در نمودارهای روزانه، تراکم جمعیت در هر ساعت و در نمودار هفتگی و ماهانه تراکم افراد را در هر روز نشان می دهد. براساس این داده های آماری و اعداد می توان مشخص کرد که بهتر است در چه ساعت هایی نیروی کار بیشتری حضور داشته باشد و این که محصولات در کدام بخش ها چیده شود تا افزایش فروش بیشتری در فروشگاه انجام شود.

 

کاربرد نقشه حرارتی دوربین مداربسته

با استفاده از این ویژگی دوربین هایک ویژن، می توان بخش های پرتردد مکان تجاری را شناسایی کرد که این کار موجب مدیریت بهتر چیدمان اجناس در فروشگاه ها می شود. به صورتی که می توان کالاها را در مکان هایی که رفت و آمد زیادی دارند قرار داد. به همین دلیل اطلاع داشتن از میزان تردد افراد و نحوه رفتار آنها در بخش های مختلف فروشگاه می تواند به مدیریت بهتر بر اجناس و خدمات فروشگاه کمک کند.

 

نقشه گرمایی در دوربین مداربسته چیست

 

اگر در فروشگاه خود دوربین Heatmap نصب کرده باشید می توانید بخش های شلوغ فروشگاه را تشخیص دهید و متوجه شوید که مشتریان شما به کدام بخش از فروشگاه های شما علاقه دارند و علت آن چیست.

مزیت استفاده از Heatmap

  • استفاده از Heatmap موجب تعیین چیدمان کالا و تشخیص محل پرتردد فروشگاه
  • زمانبندی و برنامه ریزی جهت فروش کالا و تبلیغات و نمایش محصولات در مکان های پرتردد و پرفروش
  • تغییر دکوراسیون برای بازدید بیشتر افراد در بخش های پرتردد
  • تعیین مکان مناسب برای نصب بنر تبلیغاتی
  • مدیریت کارمندان در تعداد و زمان حضور

 

تفاوت نقشه گرمایی و دوربین مداربسته حرارتی

نقشه گرمایی دوربین های مداربسته با دوربین های نرمال تفاوت دارد. عملکرد تکنولوژی Heatmap در دوربین های حرارتی و دوربین های ترمال یکسان نیستند. دوربین های حرارتی یک نقشه راهنما ارائه می دهند که نشان دهنده میزان گرمای ایجاد شده در یک بازه زمانی و مکانی است.

 

نقشه گرمایی در دوربین مداربسته چیست؟

 

هر چه تعدا افراد در یک منطقه بیشتر باشد گرمای آن منطقه نیز بیشتر خواهد بود. اما در دوربین های ترمال در همان لحظه و بر حسب مقدار گرمای موجود در آن محیط، ثبت تصویر انجام می شود.

 

دوربین های با قابلیت نقشه حرارتی

قابلیت نقشه حرارتی دوربین مداربسته در برندهای مختلفی طراحی شده است، یکی از این برندها، برند هایک ویژن است. که بهتر است برای خرید آن از نمایندگی هایک ویژن اقدام کنید، برای اطلاع از قیمت محصولات این برند به لیست قیمت هایک ویژن مراجعه کنید.

 

کاربرد نقشه حرارتی دوربین مداربسته چیست؟

 

تشخیص چهره و شمارش افراد در هیت مپ

این فناوری توانایی تشخیص چهره افراد را ندارد و نمی توان با آن چهره نگاری کرد، مگر آن که از چند دوربین از زاویه های مختلف استفاده کرد. یعنی از یک دوربین برای نظارت کلی فروشگاه و از چند دوربین برای تمرکز بر روی یک مکان استفاده کرد.

نمودارهای هیت مپ می تواند اطلاعاتی براساس جنسیت اشخاص و سن افراد را مورد بررسی قرار دهد و آنها را در یک نمودار نشان می دهد، این که چه تعداد از افراد دارای سن زیاد و سن کم است. براساس آن می توان بیشتر مشتریان خود را بشناسید و متناسب با سلیقه خرید آنها، محصولات خود را افزایش دهید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من