آموزش راه اندازی nvr و نکات کلیدی که باید بدانید!

فهرست مطالب

بطور کلی دستگاه های ضبط کننده در دو نوع NVR و DVR هستند که دستگاه های ضبط کننده NVR را برای دوربین های تحت شبکه یا IP استفاده می کنند و دستگاه ضبط کننده DVR هایک ویژن را برای دوربین های آنالوگ مورد استفاده قرار می دهند. این دستگاه ها از نظر انعطاف پذیری، نحوه پرداش تصویر، نحوه ذخیره سازی تصاویر، پهنای باند مصرفی، کیفیت تصویر و نصب با هم متفاوت هستند.

برای راه اندازی دستگاه ضبط کننده nvr با آموزش راه اندازی nvr همراه باشید تا از طریقه نصب و راه اندازی nvr را با تمام جزئیات مطلع شوید. در این آموزش با طریقه نصب و راه اندازی nvr آشنا خواهید شد. جهت خرید دستگاه ضبط کننده NVR هایک ویژن می توانید به نمایندگی هایک ویژن مراجعه کنید و پس از خرید نیز از خدمات گارانتی آن استفاده کنید.

اولین بخش برای راه اندازی دستگاه ضبط کننده تنظیم یوزرنیم و پسورد برای دستگاه ضبط کننده می باشد. این یوزرنیم و پسورد باید توسط خود شما برای آن تعیین شود. توجه شود که در انتخاب پسورد از ترکیب عدد و حروف استفاده کنید.

 

نحوه کارکرد nvr هایک ویژن

این سیستم ها تصاویر را در دوربین ها پردازش کرده که نشان دهنده این است که دوربین های مورد استفاده در NVR نسبت به دوربین های DVR مقاومت زیادی دارند. دستگاه های NVR از دوربین های IP استفاده کرده و به تنهایی دستگاهی مستقل جهت گرفتن تصاویر هستند.

دوربین های تحت شبکه هایک ویژن دارای چیپ ست می باشند که می توانند پردازش و انتقال تصویر را به دستگاه ضبط کننده انجام دهند ضمن آن که قابلیت ضبط و ارسال صدا را نیز دارند. دوربین های تحت شبکه هر چه از نظر سخت افزاری قوی باشند قابلیت هوشمندانه و قدرت تجزیه و تحلیل بالایی نیز دارند.

در دستگاه ضبط کننده NVR دوربین ها به وسیله یک کابل متصل می شوند که برای این اتصال از کابل های CAT6 و CAT5 استفاده می کنند. در دستگاه های NVR نیازی نیست که دستگاه بصورت فیزیکی به دستگاه متصل شود بلکه باید آنها در یک شبکه قرار بگیرند و طریقه نصب و راه اندازی nvr آن به صورت صحیح اجرا شود.

دستگاه ضبط کننده یک سیگنال دیجیتال از دوربین دریافت کرده و کیفیت فیلم ضبط شده نیز همانند میزان وضوح تصاویر دریافتی است. کابل ها می توانند سیگنال صوت را نیز دریافت کنند تمام دوربین های تحت شبکه میکروفون دار نیز می توانند صداهای محیط اطراف خود را دریافت کنند.

 

آموزش راه اندازی nvr هایک ویژن

برای راه اندازی دستگاه ضبط کننده nvr هایک ویژن پس از روشن کردن دستگاه با صفحه ای مانند زیر روبرو می شوید. در این بخش از آموزش راه اندازی nvr باید یوزرنیم و پسورد را برای خود انتخاب کنید. ضمن آن که هنگام تنظیمات NVR هایک ویژن در بخش IP Camera Activation نیز باید پسورد موردنظر خود را وارد کنید.

 

نحوه آموزش راه اندازی nvr هایک ویژن

 

بعد از درج موارد گفته شده پیامی مانند زیر ظاهر شده که نشان دهنده این است که پسورد دستگاه ست شده است. و از شما خواسته می شود تا از پسورد خود را در صورت تمایل ریست کنید و از فایل GUID نیز برای این کار استفاده شود.

 

آموزش راه اندازی nvr و نکات کلیدی آن

 

در ادامه طریقه نصب و راه اندازی nvr  می توانید با وارد ساختن سوال امنیتی برای تنظیم دوباره رمز بر روی عبارت forget password کلیک کنید.

 

نحوه راه اندازی دستگاه nvr هایک ویژن

 

در پنجره بعدی باید زبان موردنظر خود را انتخاب کنید.

 

انتخاب زبان برای راه اندازی nvr

 

حال تیک Start Wizard را بزنید، تا پس از روشن و خاموش شدن دستگاه این پیام مجددا نمایش داده نشود.

 

هنگام راه اندازی nvr حال تیک Start Wizard را بزنید

 

در این بخش باید محدوده زمانی را تعیین کنید که همانطور که در تصویر مشخص است باید آن را بر روی تهران قرار دهید.

 

در تنظیمات ابتدایی nvr باید آدرس را درست مشخص کنید.

 

این بخش از آموزش راه اندازی nvr نیز باید تنظیمات شبکه را در آن انجام داد. توصیه می شود که حتما تیک Enable DHCP را بردارید. بعد از آن قسمت های بعدی را براساس شکل زیر وارد کنید و در بخش Default Gateway نیز آی پی دستگاه مودم خود را وارد کنید.

 

آموزش راه اندازی nvr توصیه می شود که حتما تیک Enable DHCP بردارید

 

این بخش مربوط به انتقال تصویر p2p هایک ویژن است که بدون تغییر فعلا از آن رد می شویم.

 

تنظیمات مربوط به p2p هنگام نصب nvr

 

این بخش نیز در مورد پورت های دستگاه است که می توان تنظیمات مربوطه را انجام داد، آن را بدون تغییر می گذاریم.

 

تنظیمات مربوط به پورت nvr

 

در این مرحله اگر بر روی دستگاه هارددیسکی قرار دارد آن را نشان می دهد. برای فرمت کردن هارددیسک و طریقه نصب و راه اندازی nvr، نیز کافیست که تیک هارد را بزنید و سپس با انتخاب Init و زدن OK هارد خود را فرمت کنید.

 

 

 

در این بخش از آموزش راه اندازی nvr، می توانید دوربین هایی مانند دوربین تحت شبکه هایک ویژن را که به دستگاه NVR متصل است را مشاهده کنید.

 

مشاهده دوربین های متصل به NVR

 

در این قسمت در مورد تشخیص حرکت یا Motin Detection میتوان تنظیمات لازم را انجام داد.

 

تشخیص حرکت یا Motin Detection در آموزش راه اندازی nvr

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من