راهنمای خرید دوربین مدار بسته برای آپارتمان های مسکونی

فهرست مطالب

امروزه روز با پیشرفت تکنولوژی دوربین مدار بسته و توسعه تکنولوژی های هوشمند ارزان قیمت، اکثر مالکان ساختمانی به فکر استفاده از دوربین های مدار بسته هایک ویژن در ساختمان های خود افتاده اند. برخی از مهمترین نگرانی هایی که آنها را به فکر استفاده از دوربین می اندازد عبارتند از: پوشش مبادی ورودی و خروجی ساختمان جهت مشاهده افراد مشکوک و همسایه ها، پوشش فضای داخل پارکینگ خودرو های ساکنین، پوشش فضای لابی و راه پله ها، پوشش بر اصلی بیرونی ساختمان شامل خیابان اصلی و فرعی، ارائه تصویر دائمی ازفضاهای ساختمان و بسیاری از موارد دیگر می باشد.

از چه تکنولوژی باید استفاده کنیم؟

جهت پوشش محیط ساختمان ها از سه نوع تکنولوژی مدار بسته آنالوگ، HD و آی پی می توانیم استفاده کنیم، سیستم آنالوگ، قدیمی ترین و ارزان ترین تکنولوژی است که می توان استفاده کرد، کیفیت پایین دوربین آنالوگ معمولا بزرگترین نقطه ضعف آنها می باشد، بهترین دوربین آنالوگ تنها ۰.۴ مگا پیکسل رزولوشن دارد، که این موضوع برای بسیاری از مالکان آزار دهنده است، علاوه بر آن زاویه کم، دوربین آنالوگ دیگر نقطه ضعف آن می باشد ( حداکثر ۳۰درجه )، این عوامل باعث می شود تا مالکان معمولا این سیستم را انتخاب نکنند اما هستند صاحبان آپارتمان هایی که هنوز از اهمیت تجهیز به سامانه دوربین مدار بسته غافل هستند و از دوربین آنالوگ برای پوشش فضاهای ساختمانی خود استفاده می کنند. کیفیت پایین و قابل اعتماد نبودن تصویر ضبط شده، در مواقع حساس از بزرگترین نقاط ضعف سیستم آنالوگ می باشد.

سیستم تحت شبکه یا آی پی، این سیستم با استفاده از دوربین مگا پیکسل با رزولوشن بالا ( حداقل یک مگا پیکسل ) و استفاده از بستر شبکه بهترین کیفیت را ارائه می دهد. استفاده از بستر کابل و سوییچ شبکه و مرکز کنترل تحت شبکه (NVR هایک ویژن) باعث شده تا این سیستم به عنوان یک راه حل گران قیمت و کمی پیچیده به لحاظ عملکرد در بین راهکارهای پیشنهادی شناخته شود. کیفیت تصویر بالا، زاویه دید وسیع، انتقال تصویر روی بستر شبکه و اینترنت و چندین مورد دیگر، به عنوان نقاط قوت این سیستم شناخته می شوند. اما قیمت بالای دوربین، مرکز کنترل ضبط، سوییچ و همچنین سایر تجهیزات مصرفی، این سیستم باعث می شود تا این تکنولوژی هم برای بسیاری از ساختمان های مسکونی جذابیتی نداشته باشد. با این همه مالکان مشکل پسندی هم وجود دارند که جهت پوشش فضاهای آپارتمان مسکونی خود از این نوع سیستم استفاده می کنند.

تکنولوژی HD مخفف High Defenition، به عنوان تکنولوژی جدید که حدودا هفتیا هشت سال پیش وارد بازار مدار بسته شد، با استفاده از دوربین دیجیتال و مگا پیکسل و استفاده از بستر کابل های کواکسیال ( همان بستر کابلی که برای دوربین های آنالوگ استفاده می شد) و قیمت پایین تر از دوربین تحت شبکه هایک ویژن به عنوان یک پیشنهاد جذاب از سمت مالکان ساختمان ها مورد استقبال قرار گرفت. رزولوشن، زاویه دید بالا و قیمت پایین این دوربین ها نسبت به سیستم تحت شبکه، کابل کشی راحت و ارزان، همه و همه از نقاط قوت این سیستم به شمار می آید، از جمله نقاط ضعف محدود این سیستم برای کاربری در موارد مسکونی می توان به میزان زیاد کابل های مصرف شده اشاره کرد، در این سیستم به ازای هر دوربین باید یک کابل کواکسیال ترکیبی از دوربین تا مرکز کنترل ضبط تصویر دیجیتال کابل کشی شود. با توجه به مواردگفته شده اکثر مالکان ساختمان های مسکونی پس از گشت و گذار فراوان در بازار و مشورت با فروشندگان مختلف سیستم HD را انتخاب می کنند.

انتخاب برند  

برند های متعددی در بازار ایران مشغول فعالیت هستند، برند های اصطلاحا بدون نام ( No Name)، با قیمت و کیفیت تصویر پایین در بازار هستند که پس از نصب با گذر زمان دچار افت کیفیت می شوند، اما در سوی دیگر برخی از برند ها هم به صورت حرفه ای وجود دارند که کیفیت و قیمت بالایی دارند این برند ها بازار فروش محصولاتشان بانک ها، نیرو گاهها و پروژه هایی از این قبیل می باشند. اما برند های دیگری نیز وجود دارند که به لحاظ تقسیم بندی در رده برندهای متوسط رو به بالا قرار می گیرند، انتخاب تجهیزات مدار بسته از این برند ها می تواند یک راه حل خوب باشد.

برخی از ویژگی های یک برند مناسب عبارتند از: سابقه فعالیت برند در دنیا ( حداقل ۶ سال از عمر برند گذشته باشد)، سابقه فعالیت برند در کشور ( حداقل ۵ سال از عمر برند در ایران گذشته باشد)، دارا بودن نماینده فعال و خوش سابقه در بازار، خرید از شرکت فروشنده دوربین بجای فروشگاهها، که دارای نامه نمایندگی از برند باشند، زمان گارانتی، انتخاب برندهایی که پروژه های مشابه زیادی در بازار ساختمان های مسکونی انجام داده باشند

 

اهمیت استفاده از راهنمای خرید دوربین مدار بسته باعث می شود تا بتوانیم بهینه ترین خرید را با توجه به نیاز حفاظتی و بودجه داشته باشیم. اهمیت انتخاب شرکتی که بتواند خدمات پس از فروش حرفه ای و مناسب ارائه دهد بسیار تاثیر گذار است.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من