دوربین اسپید دام چیست و از آن در چه پروژه هایی استفاده می شود؟

فهرست مطالب

در پاسخ به این سوال که دوربین اسپید دام چیست باید بگوییم این نوع دوربین از نظر ظاهری، مانند دوربین دام بوده است؛ اما با این فرق که می‌توانند چرخش نیز داشته باشند و بسیار پیشرفته تر هستند. دوربین های اسپید دام برای مکان های بزرگ مناسب است زیرا این دوربین ها توانایی بزرگنمایی بسیار قدرتمندی دارند و مسافت های دور را نیز نشان می دهند.

در ادامه ما به طور کامل در خصوص دوربین‌های اسپید دام صحبت خواهیم کرد.

کاربرد دوربین مدار بسته اسپید دام چیست؟

ابتدا بهتر است بدانیم که دوربین اسپید دام چیست و سپس در ادامه کاربردهای آن را بیان کنیم. دوربین اسپید دام از قویترین دوربین های نظارت تصویری برای کنترل و بررسی ترددها می باشد. دوربین اسپید دام را با نام هایی چون دوربین گردان، دوربین PTZ هایک ویژن و دوربین های چرخشی می شناسند.

یکی دیگر از قابلیت های دوربین اسپید دام توانایی برنامه ریزی آن است که می‌توان در بخش پریست این تنظیمات را انجام داد، این که در هر زمان چه بخش هایی را فیلمبرداری کند. به دلیل قابلیت چرخش این دوربین ها، میتوان آن را در معادن، کارخانه های بزرگ، چهارراه و میدان های اصلی استفاده کرد. دوربین های اسپید دام برای تحت پوشش قرار دادن نقاط کور کاربرد دارد و گردش دورانی آن را نیز می توان تنظیم کرد.

 

دوربین مداربسته speed dome چیست

 

تفاوت دوربین دام با دوربین اسپید دام چیست؟

حال که می دانیم دوربین گردان اسپید دام چیست بهتر است با تفاوت های آن با دوربین دام آشنا شویم. میان دوربین های اسپید دام و دوربین های دام تفاوت هایی چون مکان نصب، نوع سنسور، نوع کاربرد، حسگر، ولتاژ، میدان دید، پروتکل ها و استانداردهای وجود دارد. که در ادامه جزییات آن را بیان می کنیم:

نوع کاربرد

از دوربین دام برای فضاهای داخلی همچون شرکت استفاده می شود اما دوربین اسپید دام را برای محیط های بزرگی چون چهارراه ها بکار می گیرند.

میدان دید

زاویه دید دوربین مدار بسته بصورت افقی 360 و بصورت عمودی 180-90 درجه است. در صورتی که دوربین دام زاویه دید ثابت 100-70 درجه را دارد.

سنسور

سنسورهای دوربین های اسپید دام از دوربین های دام بسیار پیشرفته تر هستند.

ولتاژ برق

دوربین های اسپید دام ولتاژ ورودی 24 ولت و دوربین های دام از ولتاژ 12 ولت استفاده می کنند.

قیمت

به دلیل استفاده از فناوری های پیشرفته تر در این دوربین ها، دوربین های اسپید دام نسبت به دوربین های دام گران تر هستند.

استانداردها و پروتکل ها

در دوربین های اسپید دام به دلیل استفاده از تکنولوژی های پیشرفته از استاندرادهای قوی نیز استفاده شده است استفاده از استاندارد 10BASE-T/100BASE-TX Ethernet موجب شده تا دوربین اسپید دام انتقال داده ها به سرور را سریعتر انجام دهد.

 

دیگر قابلیت های دوربین های اسپید دام برد دید در شب لیزری است که می تواند سوژه را در مسافتی تا 2 کیلومتر را تشخیص دهد. این دوربین ها توانایی ردیابی سوژه ها را نیز دارند و زمانی که یک فرد به محوطه خاصی که ممنوعیت افراد برایش تعیین شده است وارد شوند قابل ردیابی می باشد. دوربین های اسپید دام ضد انفجاری نیز به دلیل مقاومت بالای خود می توانند برای منطقه های نفتی، گازی و پالایشگاه ها استفاده شوند.

 

دوربین گردان اسپیددام چیست

درباره دوربین اسپید دام هایک ویژن بیشتر بدانید

هایک ویژن علاوه بر دوربین دام هایک ویژن و دوربین بولت هایک ویژن دوربین های اسپید دام را نیز تولید کرده است. دوربین های جدیدی که میتوانند در جهات مختلف چرخیده و زوم اپتیکال و دیجیتال داشته باشند. دوربین های اسپید دام به دلیل قابلیت های پیشرفت ای که دارند به یکی از دوربین های مدار بسته قوی نیز تبدیل شده است.

از قابلیت های این دوربین میتوان دید در شب، فشرده سازی H.265 ، ردیابی اتومات، بزرگنمایی از 25X تا 50X و اسکن پانوراما، اسکن فریم، اسکن رندم، اسکن تایتل، اسکن اتو، اسکن پاترول را عنوان کرد.

دوربین های اسپید دام به دلیل چرخش، باید برای ایجاد تصویر شفاف قابلیت فوکوس نیز داشته باشند. زیرا در اثر فوکوس تصاویری کمی تار می شود که در دوربین های اسپید دام این تاری خیلی سریع و در صدم ثانیه رفع می شود.

 

دوربین های اسپید دام انواع مختلفی دارند که عبارتند از:

• اسپید دام برد زیاد یا کم
• اسپید دام دید در شب قوی یا لیزری
• اسپید دام فضای داخلی و خارجی
• اسپید دام پرسرعت
• اسپید دام با قابلیت مادون قرمز IR و بدون IR

 

ویژگی های دوربین اسپید دام چیست؟

دوربین های اسپید دام در ارتفاعات 3 متری نصب می شوند و در آنها از استانداردهای IP68 و IP67 استفاده شده است. اسن استانداردها نشان دهنده اینست که بدنه دوربین به صورتی طراحی شده است که در برابر باران و رطوبت کاملا محافظت می شود.

با استفاده از دوربین های اسپید دام نیازی به نصب دوربین های بولت نیست. زیرا که نصب 2 عدد دوربین اسپید دام به راحتی میتواند بجای نصب 8 دوربین بولت بهترین تصویربرداری را از محیط به شما نشان می دهد.

 

دوربین اسپید دام چیست

 

  • قابلیت چرخش اسپید دام: دوربین های اسپید دام به طور افقی و عمودی توانایی چرخش دارند در حالت عمودی بیشتر از 90 درجه چرخش داشته و کل منطقه را پوشش می دهند.
  • قابلیت زوم اپتیکال: با استفاده از قابلیت زوم اپتیکال، دوربین در زمان زوم کردن کیفیت تصویر را نیز حفظ می کند. این قابلیت در دوربین های اسپید دام موجب می شود تا تصاویر به خوبی تشخیص داده شوند. ضریب زوم اپتیکال را با ضریب X نشان می دهند برای مثال دوربین اسپید دام 14X به معنای دوربینی است که می تواند تا 14 برابر بر روی تصویر زوم کند.
  • قابلیت ردیابی خودکار: این قابلیت موجب می شود تا بتوان سوژه های مختلفی را ردیابی کرد. روش کار به اینصورت است که در دوربین براساس یکسری پارامتر سوژه مشخص می شود و پس از آن دوربین اسپید دام در گستره دید خود سوژه را دنبال می کند.

 

مزایای دوربین گردان اسپیددام چیست؟

  1. عدم تشخیص دوربین در حال ضبط به دلیل استفاده از لنزهای تیره
  2. دارای قابلیت تنظیم نور سفید که موجب بهتر دیده شدن تصاویر تیره و روشن می شود
  3. عملکرد بالای دوربین به دلیل طراحی منحصربفرد آن و حباب محافظ لنز دوربین
  4. امکان کنترل از راه دور بوسیله موبایل و کامپیوتر شخصی
  5. امکان تعیین تنظیمات بطوری که با ورود شخص فیلمبرداری شروع شود
  6. دید در شب دوربین های اسپید دام بالا است که معروف ترین آنها اسپید دام لیزری می باشد
اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من