امنیت سایبری هایک ویژن (قسمت دوم)

فهرست مطالب

در قسمت قبل برخی از راه حل های حفظ امنیت سایبری هایک ویژن را برای شما بیان کردیم، راهکارهایی مانند تنظیم پسورد قدرتمند تر ، تنظیم راهنما و سوال امنیتی مناسب برای NVR و … در این قسمت قصد داریم ادامه این راه حل ها را برای شما بیان کنیم. با ما همراه باشید.

  • پروتکل SNMP

کاربران می توانند با استفاده از پورت SNMP از وضعیت و اطلاعات پارامترهای مختلف دستگاه اطلاع پیدا کنند در صورتی که از SNMP استفاده نمی کنید حتما SNMP را خاموش کنید.

  • پروتکل UPnP

پروتکل UPnP مخفف Universal Plug and Play، این پروتکل در واقع مجوز شناسایی تجهیزات شبکه دیگر روی شبکه و دسترسی آنها را به NVR هایک ویژن می دهد و دوربین ها می توانند به راحتی پس از نصب توسط NVR شناسایی شوند. کاربران می توانند از UPnP برای ارتباط فوری دستگاه به شبکه اینترنت یا روتر بدون پورت مپینگ استفاده کنند. این پروتکل به صورت پیش فرض بسته است پس در صورتی که از این پروتکل استفاده نمی کنید آن را خاموش کنید.

  • انتقال پورت ( Port Forwarding )

پورت فورواردینگ یا انتقال پورت روی NVR زمانی استفاده می شود که کاربران بخواهند تصاویر NVR را روی بستر اینترنت منتقل کنند. جهت انتقال تصاویر روی بستر اینترنت ما می توانیم با رعایت اصول امنیتی زیر کنترل امنیتی بیشتری در مقابل حمله های سایبری هکر ها داشته باشیم.

  • بستن تمام پورت های ممکن NVR، که امکان نفوذ غیر مجاز به سیستم از طریق اینترنت از طریق آنها وجود دارد. در واقع ما تنها زمانی که به انتقال تصویر نیاز داریم انتقال پورت را فعال می کنیم.
  • قبل از انتقال پورت مطمئن شوید که پسورد کلیه حساب ها از لحاظ امنیتی به خوبی تنظیم شده است. این موضوع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
  • از پورت های عمومی برای انتقال پورت استفاده نکنید و سعی کنید از پورت های خاص و سفارشی برای این کار بهره بگیرید. به عنوان مثال پورت ۸۰ معمولا در HTTP استفاده می شود. این پورت به عنوان یک پورت سفارشی در انتقال سرویس ها مورد استفاده قرار می گیرد.
  • Hik-Connect

سرویس P2P ابر هایک ویژن زمینه انتقال تصویر NVR روی نرم افزار تلفن همراه و یا صفحه اینترنتی را فراهم می نماید. زمانی که شما این قابلیت را در NVR فعال می کنید می توانید از راه دور به تصاویر آن دسترسی داشته باشید. تکنولوژی هوشمند هایک ویژن تصاویر ویدویی را کد گذاری کرده و روی بستر اینترنت ارسال می کند و کاربران جهت مشاهده تصاویر زنده و ضبط شده NVR نیاز به کد فعال سازی دارند. پیشنهاد ما این است که در صورتی که از این امکان استفاده نمی کنید تیک مربوط به فعالسازی Hik-Connect را بردارید.

  • به روز رسانی نرم افزار  NVR

همواره به خاطر داشته باشید که سیستم ضبط شامل DVR هایک ویژن یا NVR هایک ویژن را با آخرین نسخه نرم افزارشان آپدیت کنید تا بدین وسیله سیستم امن تری را داشته باشید چرا که در نرم افزار های به روز رسانی شده ایراداتی مانند راههای نفوذ هکر ها بسته شده است.

  • استفاده از پروتکل امن HTTPS

جهت رعایت بیشتر اصول امنیتی پیشنهاد می کنیم پروتکل HTTPS را روی NVR هایک ویژن فعال کنید تا از حملات سایبری که در این زمینه می تواند گریبانگیر شما شود پیشگیری نمایید. این امکان از راه دور و توسط نرم افزار IVMS انجام می شود.

با توجه به پیشرفت سامانه دوربین های مدار بسته و ارائه دوربین ها هوشمند که از هوش مصنوعی و الگوریتم های پیشرفته استفاده می کنند نگرانی مشتریان در مورد حملات سایبری و هکر ها نیز افزایش می یابد از این رو احتمال هک تصاویر دوربین های مدار بسته بسیار نگران کننده است در این میان رعایت اصول ابتدایی و گاها تخصصی می تواند راه را برای این افراد سودجو ببندد و خیال کاربران را از این بابت تا حدودی راحت کند.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من