برد دوربین مداربسته چقدر است و چگونه میشود آن را افزایش داد؟

فهرست مطالب

اکثر افرادی که می خواهند دوربین مداربسته خریداری کنند یکی از امکانات موردنظرشان میزان برد دوربین مداربسته است که بتوانند به منطقه موردنظرشان تسلط کامل داشته باشند. برد دوربین مداربسته به میزان فاصله ای که دوربین قادر است تصاویر خود را نشان دهد اشاره می کند.

در ادامه این مقاله توضیح کاملی در خصوص این که برد دوربین مداربسته چقدر است و چه نکاتی برای افزایش برد آن تاثیرگذار است خواهیم داد.

در مشخصات دوربین ها استانداردی بنام DORI Distance (Detect, Observe, Identify, Recognize) وجود دارد که نشان دهنده این است که در چه فاصله ای سوژه را با چه میزان جزییاتی میتوان مشاهده کرد. در تعیین برد دوربین مداربسته باید به لنز دوربین و رزولوشن دوربین دقت کرد. لنزهای دوربین دو نوع است لنز وریفوکال و لنز ثابت.

 

ایا میدانید برد دوربین مداربسته چقدر است؟

 

در لنزهای وریفوکال براساس نوع لنز و فاصله کانونی می توان سوژه ها را در مسافت های مختلفی مشاهده کرد. البته باید به این نکته توجه کرد که اگر بر روی سوژه ای زوم شود داشتن دید به بقیه محیط را از دست خواهید داد. برای این که در هر لحظه بتوانید تغییر فاصله کانونی داشته باشید باید تنظیمات آن را به صورت دستی انجام دهید.

در مورد رزولوشن نیز مشخص است دوربینی که مگاپیکسل رزولوشن بالاتری داشته باشد تصاویر را نیز با کیفیت بالاتری نشان می دهد. یعنی دوربین بولت هایک ویژن 5 مگاپیکسل کیفیت تصویر بهتری نسبت به دوربین بولت هایک ویژن 2 مگاپیکسلی دارد. برای خرید دوربین های برند هایک ویژن می توانید به نمایندگی هایک ویژن مراجعه کنید.

 

اهمیت برد دوربین مداربسته چقدر است و عوامل تاثیرگذار آن کدام است؟

حتما برای شما نیز سوال شده است که برد دوربین مداربسته چقدر است و اهمیت آن چیست و چه تاثیری در نتیجه تصویر برداری نهایی دارد؟

برد دوربین مدار بسته زمانی با اهمیت است که بخواهیم سوژه هایی مانند اشیا، اشخاص و پلاک خودرو را از فاصله های دور تشخیص دهیم. در نتیجه برای تشخیص آنها لازم است که بر روی آنها نیز زوم کنیم تا بهتر بتوان آنها را تشخیص دهیم.

 

برد دوربین مداربسته به عواملی مانند کیفیت دوربین بر حسب مگاپیکسل زوم اپتیکال محل قرار گیری بستگی دارد

 

به همین دلیل برد دوربین موجب می شود با زوم کردن، تصویر سوژه را بدون افت کیفیت، بهتر مشاهده کنیم. برد دوربین به عوامل مختلفی بستگی دارد که عبارتند از کیفیت دوربین، زوم اپتیکال و محل نصب آن.

 

کیفیت دوربین بر حسب مگاپیکسل

همانطور که در بالا گفته شد هر چه رزولوشن دوربین بالاتر باشد کیفیت تصاویر دوربین نیز افزایش پیدا می کند.

 

زوم اپتیکال

با استفاده از لنزهای وریفوکال می توانید سوژه را در مسافت های دور نیز مشاهده کنید. دوربین های با لنز وریفوکال دارای زوم اپتیکال هستند و می توانند سوژه را در مسافت های دور نیز نشان دهند.

 

محل قرار گیری

اگر از دوربین های بی سیم استفاده می کنید نباید مانعی بین دوربین و وایفای قرار بگیرد زیرا که موجب کاهش قدرت سیگنال دوربین شده و برد دوربین کم می شود.

 

برد تشخیص چهره دوربین مداربسته

تشخیص چهره افراد به وسیله دوربین مداربسته امر ضمنی است زیرا که اگر اپراتور با افرادی که از جلوی دوربین تردد دارند آشنایی داشته باشد، شناخت چهره نیز آسان خواهد بود و اگر افرادی ناآشنا وارد محیط شوند ممکن است شناسایی افراد به طرز صحیحی انجام نگیرد.

در هر صورت، یک دوربین 2 مگاپیکسلی قادر است چهره افراد را تا فاصله 7 متری نیز تشخیص دهد.

 

برد دوربین مداربسته برای تشخیص چهره چقدر است

برد تشخیص پلاک دوربین مدار بسته

به دلیل این که پلاک وسایل نقلیه در یک فاصله خوانا و در فاصله ای دیگر ناخوانا است میتوان آن را معیار مناسبی جهت تشخیص برد مفید دوربین مداربسته دانست. برای مثال دوربین های 2 مگاپیکسلی می توانند پلاک را تا فاصله 15 متری تشخیص دهند.

شاید برای شما هم مفید باشد: “دوربین مداربسته پلاک خوان چیست؟

 

چگونه برد دوربین را افزایش دهیم؟

افزایش میزان برد یک دوربین به نصب صحیح آن بستگی دارد. اگر دوربین را با زاویه دید مناسب و در مکان مناسبی نصب کنیم، می توانیم برد دید مناسبی از محیط اطراف داشته باشیم. ضمن آن که نور نیز بر روی میزان برد دوربین تاثیرگذار است.

یعنی در زمان ثبت تصویر نور مناسب وجود داشته باشد و یا منبع نور در پشت دوربین قرار بگیرد و یا با استفاده از نورهای مادون قرمز ثیت تصویر صورت بگیرد.

امیدواریم این مقاله در خصوص برد دوربین مداربسته، سوالات شما را درباره برد دوربین مداربسته چقدر است و راهکار افزایش آن به طور کامل پاسخ داده باشد. خوشحال می شویم نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من