چگونه تنظیمات دستگاه NVR یا DVR هایک ویژن بازیابی کنیم ؟

فهرست مطالب

چگونه تنظیمات دستگاه NVR یا DVR هایک ویژن بازیابی کنیم ؟

دستگاه NVR یا  DVR هایک ویژن ، نقش حیاتی در میزان کارایی یک سیستم مدار بسته دارد . تصاویر دوربین های هایک ویژن با همان کیفیت توسط دستگاه رکوردر ضبط می شوند . در صورتی که رکوردر هایک ویژن دچار مشکل شود ، مشکلات مختلفی بوجود خواهد آمد که از جمله می توان به مواردی چون ، بروز مشکل در مشاهده تصویر زنده یا ضبط شده دوربین ، قطع انتقال تصویر ، عدم ضبط تصویر برخی دوربین ها ، عدم هماهنگی ساعت دوربین ها با دستگاه ضبط و موارد متعدد دیگر . در اینگونه مواقع بهترین و راحت ترین راه حل ، بازیابی تنظیمات دستگاه ضبط است . با این کار تنظیمات دستگاه به حالت اولیه باز گردانده می شود و مشکل بطور کامل حل می شود .

آموزش بازیابی دستگاه NVR یا DVR هایک ویژن

برای بازیابی دستگاه dvr هایک ویژن و nvr هایک باید مراحل زیر انجام شود ( ما در این روش ، با استفاده از یک لپ تاپ و از طریق مرورگر اینترنت اکسپلورر ، تنظیمات دستگاه را ریست می کنیم )

مرحله اول : پیدا کردن آدرس آی پی و ورود به صفحه تنظیمات دستگاه

  • در ابتدا نرم افزار SADP را اجرا کنید .

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید ، آدرس آی پی دستگاه 192.168.1.100 است . این آدرس را در مرورگر IE لپ تاپ وارد نمایید .

توضیحات : در صورتی که این آدرس در لپ تاپ شما باز نمی شود باید ابتدا رنج آدرس آی پی لپ تاپ را با دوربین یکسان نمایید . برای اینکار از منوی کنترل پانل وارد تنظیمات شبکه لپ تاپ و سپس با کلیک راست بر روی Local Area Network وارد بخش Properties شوید و سپس بر روی گزینه Internet Protocol Version 4 دابل کلیک نمایید  و در صفحه باز شده جلوی IP Address ، عبارت 192.168.1.x را وارد کنید . توجه کنید که عدد میتواند x بین 2 تا 254 انتخاب شود و در عین حال باید با آی پی دوربین ها و رکوردر ها هم فرق داشته باشد ( به عنوان مثال نباید عدد 100 باشد چون آی پی رکوردر در این آموزش 100 انتخاب شده است ) ، در خط بعد جلوی عبارت Subnet Mask عبارت 255.255.255.0 وارد و سپس تنظیمات را ذخیره نمایید .

  • مرورگر IE را باز کنید و آدرس آی پی دستگاه ضبط را وارد کنید و سپس اینتر بزنید.

  • نام کاربری و کلمه عبور دستگاه را وارد کنید و وارد تنظیمات دستگاه شوید .

  • وارد قسمت Configuration دستگاه شوید.

  • سپس از منوی سمت چپ روی گزینه Maintenance کلیک کنید .

  • در صفحه ی باز شده به دو شیوه می توانید عملیات ریست و بازیابی تنظیمات دستگاه ضبط هایک ویژن را انجام بدهید .

حالت Restore :

در این حالت به غیر از آدرس آی پی و اطلاعات کاربران دستگاه ، کلیه تنظیمات دستگاه nvr هایک ویژن و دی وی آر به حالت اولیه باز می گردد.

حالت Default :

در این حالت کلیه تنظیمات دستگاه به حالت اولیه باز می گردد و دستگاه اصطلاحا به حالت Inactive ( حالت کارخانه ) در می آید .

با کلیک بر روی هر کدام از این دو گزینه و سپس انتخاب گزینه ok  ( مطابق تصویر زیر ) دستگاه پس از یک بار خاموش و روشن شدن اتوماتیک به حالت اولیه باز می گردد .

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من