آموزش تنظیمات رنگ دوربین مداربسته هایک ویژن و رفع مشکلات تغییر رنگ آن

فهرست مطالب

تغییر رنگ در دوربین مدار بسته می تواند دلایل مختلفی داشته باشد برای مثال ممکن است تصاویر در دوربین مداربسته قرمز رنگ یا بنفش دیده شوند. در این بخش سعی می کنیم علت های رایج این موارد و تنظیمات رنگ دوربین مداربسته هایک ویژن را بیان کنیم.

 

دلایل بنفش دیده شدن تصاویر

از دلایل بنفش دیده شدن تصاویر دوربین مدار بسته میتوان علت را نرم افزار بد، سیستم عامل نامناسب، تنظیم نادرست و محیط سرد را عنوان کرد. اما یکی از علت های نمایش صورتی رنگ تصاویر، عملکرد نادرست فیلتر IR cut می باشد. این فیلتر جهت مسدود کردن نور مادن قرمز کاربرد دارد.

زیرا که نور مادون قرمز موجب ایجاد اختلال در تصاویر دوربین ها می شود. این قطعه فیزیکی به طور اتومات روشن و خاموش می شود تا نور نامرئی را رفع کند. اگر این قطعه دچار خرابی شود و یا آسیب ببیند تصاویر دوربین مداربسته بصورت بنفش و سبز دیده می شوند.

 

آموزش تنظیمات رنگ دوربین مداربسته هایک ویژن

دلایل سیاه و سفید دیده شدن تصاویر

 

نرسیدن نور کافی به سنسور

همه دوربین ها دارای سنسورهایی جهت اندازه گیری میزان نور هستند تا در این صورت دوربین در حالت رنگی قرار گرفته و تصاویر بصورت رنگی ثبت شوند. اگر نور به سنسور نرسد تصاویر به صورت سیاه و سفید ضبط می شوند.

 

بهم ریختن تنظیمات رنگ دستگاه DVR

اگر دوربین از مد AHD به TVI تغییر کند تصاویر به صورت سیاه و سفید ضبط می شوند برای رفع این مشکل باید از قسمت تنظیمات DVR مجددا تنظیمات آن را اصلاح کنید.

 

علت قرمز دیده شدن تصاویر

قرمز دیده شدن تصاویر دلایل مختلفی دارد که در ادامه این موارد را بیان می کنیم برای مثال اتصالی در کابل ها، به هم ریخته شدن تنظیمات رنگ مانیتور یا دستگاه های DVR هایک ویژن و NVR، خراب بودن ICR دوربین، خرابی CCD دوربین مداربسته، ایراد داشتن کابل VGA، خرابی برد دستگاه های DVR و NVR هایک ویژن وجود یک میدان مغناطیسی اطراف دوربین مداربسته می تواند علت قرمز دیده شدن تصاویر دوربین مدار بسته باشد.

 

تنظیمات رنگ دوربین مداربسته هایک ویژن

راهکار حل مشکل صورتی و بنفش دیده شدن تصاویر

قبل از تغییر هر تنظیمی بر روی دوربین های هایک ویژن و دستگاه های ضبط کننده بهتر است تنظیمات را به حالت اولیه برگردانید و سپس موارد زیر را تست کنید.

برد IR LED

اگر با به حالت پیش فرض گرداندن دوربین و دستگاه ها به حالت اولیه، مشکل تصاویر رفع نشد بهتر است چند بار چراغ IR LED را روشن و خاموش کرده تا فیلتر IR به حالت اولیه برگردد.

 

خاموش کردن دوربین

یکی از دلایل تغییر رنگ تصاویر دوربین، تغییر تنظیمات دوربین مداربسته و یا مشکل در منبع تغذیه است. به همین دلیل با خاموش کردن دوربین به مدت 30 ثانیه و راه اندازی دوباره آن میتوان این مشکل را برطرف کرد. در صورتی که دوربین بیسیم باشد باید باتری آن را خارج کرده و دوباره دوربین را راه اندازی کنید.

 

ریست فکتوری دوربین

با بازگرداندن دوربین به تنظیمات کارخانه، فیلتر IR به حالت اولیه برمی گردد که در این صورت تا حدودی مشکل صورتی شدن تصاویر رفع می شود.

 

بروز کردن نرم افزار دوربین

در صورتی که موارد بالا انجام شد و مشکل رفع نشد ممکن است با بروزرسانی نرم افزار دوربین مداربسته مشکل تغییر رنگ تصاویر حل شود.

 

استفاده از آهنربا

اگر فیلتر دوربین گیر کند تصاویر دریافتی از دوربین نیز دچار اختلال می شوند. با استفاده از یک آهنربای قوی و قرار دادن آن در مقابل لنز دوربین میتوانید فیلتر را جابجا کنید.

 

تعویض فیلتر برش IR

اگر فیلتر برش دچار آسیب شود بهتر است این فیلتر را عوض کنید البته باید نوع دوربین مداربسته خود را در نظر داشته باشید.

 

تنظیمات رنگ دوربین مداربسته هایک ویژن

در تنظیمات رنگ دوربین مداربسته هایک ویژن میتوان در بخش نوردهی (EXPOSURE) تنظیمات موردنظر خود را ایجاد کرد. در بخش نوردهی زیر منوهای Lens, AGC, Sense-up, Backlight, 3D-DNR قرار دارد.

 

  • AGC (کنترل تقویت خودکار)

برای مکان هایی که تصاویر تاریک است تنظیمات AGC را برای تنظیم روشنایی میتوان تغییر داد. زمانی که روشنایی نور در تصویر کم باشد این مدار AGC بصورت اتومات گین سیگنال را تقویت می کند تا روشنایی تصویر بهتر شود.

 

  • WHITE BALANCE

این منو جهت ترمیم رنگ عکس می باشد که ممکن است عوامل محیطی بر روی آن تاثیرگذار باشد با تنظیم این بخش میتوان اشیا را بار نگ واقعی خود در دوربین مشاهده کرد.

 

  • AWB (Automatic White Balance)

برای تنظیمات رنگ دوربین مداربسته هایک ویژن با استفاده از این فناوری میتوان با کم و زیاد کردن رنگ سفید محیط، تصویر با کیفیت و رنگ بهتری را دریافت کرد. این فناوری نامتوازن بودن رنگ محیط را رفع می کند. این قابلیت دارای گزینه های مختلفی است و بسته به درجه رنگ سفید رنگ تصویر را میتوان تنظیم کرد.

 

  • Color

انتخاب این گزینه موجب میشود که تصاویر بصورت رنگی دائما ثبت شده و تمام شب و روز تصاویر را رنگی دریافت کنید.

 

  • B/W

این گزینه موجب می شود تا حالت night فعال شده و تصاویر بصورت رنگی ثبت نشوند، این مورد برای دوربین هایی که در تاریکی هستند کاربرد دارد.

 

  • BURST

زمانی که تصاویر به مانیتور میرسد رنگ آنها ضعیف و یا بی رنگ می شود از طریق تنظیمات رنگ دوربین مداربسته هایک ویژن با فعال کردن این بخش کیفیت تصویر بهتر می شود. این حالت برای هنگامی که دوربین به حالت سیاه و سفید سوئیچ میکند کاربرد دارد.

 

  • C-SUP

این قابلیت جهت کنترل رنگی در حالت color استفاده می شود و مقدار آن بین 0 تا 100 میتواند تنظیم شود. با افزایش رنج به 100 رنگ تصویر کمتر شده و در نهایت سیاه و سفید خواهد شد و با کاهش رنج به صفر رنگ تصویر ماکزیمم می شود.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من