شرایط مطلوب عملکرد دوربین مدار بسته هایک ویژن

فهرست مطالب

دوربین های مدار بسته انواع مختلفی دارند و هر کدام برای  عملکرد مطلوب نیاز به شرایط دمایی و رطوبتی مشخصی دارند . این شرایط در برگه مشخصات فنی دوربین مدار بسته درج شده است و کاربران پیش از انتخاب دوربین مناسب دیتا شیت دوربین را بررسی می کنند . در این قسمت در خصوص شرایط مطلوب عملکرد یا Operating Conditions دوربین هایک ویژن توضیح می دهیم .

شرایط مطلوب عملکرد دوربین مدار بسته هایک ویژن

شرایط مطلوب عملکرد دوربین مدار بسته هایک ویژن

عوامل حیاتی مهم در عملکرد مطلوب دوربین هایک ویژن

دو عامل مهمی که می تواند بر صحت عملکرد تجهیزات نظارت تصویری مانند دوربین یا دستگاه ضبط تاثیر  بگذارد ، عبارتند از : دمای رطوبت محیط .

  • دمای محل نصب دوربین

دوربین هایک ویژن برای عملکرد نرمال نیاز به دمای استاندارد دارد . این دما در دیتاشیت یا کاتالوگ دوربین درج شده است . در صورتی که دوربین یا دستگاه ضبط در محیطی با دمای بالاتر از مقدار درج شده در کاتالوگ ، نصب شود ، طول عمر آن کاهش می یابد و در گاهی مواقع دوربین بمحض قرار گرفتن در دمای بسیار بالای یا خیلی پایین از کار می افتد .

  • رطوبت محل نصب دوربین

عامل اساسی دیگر در عملکرد مطلوب دوربین مدار بسته یا دستگاه ضبط تصویر ، رطوبت محیط است . این عامل اساسی می تواند عمر مفید دستگاه را تحت تاثیر مستقیم قرار دهد . رطوبت بالا می تواند باعث خراب شدن دستگاه شود . بازه رطوبتی تجهیزات نظارت تصویری هایک ویژن در کاتالوگ تجهیزات درج شده و باید به آن توجه کنیم . در صورتی که رطوبت از مقدار ذکر شده در کاتالوگ کمتر باشد دستگاه به خوبی کار خواهد کرد.

آیا می توان از دوربین هایک ویژن در دمایی بالاتر از دمای درج شده در کاتالوگش استفاده نمود ؟

بله !

یکی از راه حل های مناسب برای نصب دوربین در محیط هایی با دمای بالاتر از حد دمای مطلوب دوربین ، استفاده از کاور های مجهز به فن های خنک کننده می باشد . این موضوع برای دوربین هایی که در محیط های بسیار سرد نصب می شوند ، نیز با استفاده از کاور های مجهز به هیتر های گرم کننده قابل توجیه می باشد . فن و هیتر استفاده شده در این دوربین ها می تواند تا میزان مشخصی دمای داخل کاور دوربین ها را کاهش بدهد .

منبع : hikvision.com

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من