بررسی 12 علت ضبط نکردن دوربین مدار بسته هایک ویژن

فهرست مطالب

دوربین مداربسته به عنوان ابزاری برای افزایش امنیت مورد استفاده قرار میگیرد. هر گونه اخلالی در ضبط تصایر مانند نویز در دوربین مداربسته، خرابی و یا عدم ضبط تصاویر باید به سرعت بررسی و علت یابی شود تا کم ترین اخلالی در امنیت ایجاد نشود. از مشکلات رایج و دردسر ساز دوربین های مداربسته علت ضبط نکردن دوربین مدار بسته است.

 یکی از مشکلاتی که برای کاربران پس از نصب دوربین مداربسته پیش می آید و سوال اکثر کاربران است این است که چرا دوربین مدار بسته ضبط نمی کند؟ دلایل مختلفی می تواند علت ضبط نکردن دوربین هایک ویژن باشد که در ادامه آن‌ها را بیان خواهیم کرد. در کنار ذکر این دلایل برای آنها نیز راهکار پیشنهاد می کنیم.

 

چرا دوربین مدار بسته ضبط نمی کند؟

اگر شما نیز از انواع دوربین مداربسته برای افزایش امنیت خانه یا محل کار خود استفاده می‌کنید، حتما با مشکل عدم ضبط دوربین مداربسته مواجه شده اید. ما در این مقال 12 علت اصلی بروز این اتفاق و روش برطرف کردن آن را آموزش داده ایم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید بدون نیاز به یک متخصص علت ضبط نکردن دی وی ار را بیابید و آن را حل کنید.

 

1. تغییر تنظیمات دوربین مداربسته

برای مشاهده فایل ها و تصاویری که دوربین مداربسته مانند دوربین تحت شبکه هایک ویژن ضبط می‌کند، باید دوربین را به یک دستگاه ضبط کننده مانند دی وی ای و یا ان وی ار وصل کرد. تنظیمات این دستگاه باید به گونه ای باشد که تصاویر دوربین ها را ضبط کند. بنابراین قبل از بررسی دستگاه و دوربین ها بهتر است تنظیمات در وی آر خود را چک کنید.

 

بررسی 12 علت ضبط نکردن دوربین مدار بسته هایک ویژن

 

دستگاه DVR هایک ویژن گزینه هایی دارد که برای استفاده بهینه از دوربین مداربسته کاربرد دارد. به این صورت که این امکان را به کاربرد می‌دهد تا در صورت نیاز، ساعت مشخصی را برای ضبط مشخص کند. یا در صورت حرکت جسمی شروع به ضبط کند و در صورت عدم مشاهده حرکت، تصویری ضبط نمی‌کند.

اگر در دستگاه ضبط کننده motion detector را فعال کنید، فقط تصاویر اجسام در حال حرکت را ضبط می کند و یا اگر در دستگاه ضبط کننده overwrite غیرفعال باشد، ضبط در دوربین مداربسته اتفاق نخواهد افتاد بنابراین علت ضبط نکردن دی وی ار ممکن است به دلیل نوع تنظیمات آن باشد. برای غیر فعال کردن این تنظیمات می توان با مراجعه به قسمت تنظیمات ضبط آن را به حالت اتوماتیک تغییر داد و یا یک با دی وی آر ریست نرم افزاری کرد.

 

2. وجود اشکال در سخت افزار دوربین ها

علت ضبط نکردن دوربین مدار بسته می تواند این باشد که دوربین مداربسته از کار افتاده است. در صورتی که یک یا همه تصاویر قطع شده است ممکن است مشکل از سخت افزار دوربین ها یا دستگاه ضبط کننده باشد یکی از علامت های آن را می توان خراب بودن چند دوربین و به درستی کار کردن سایر دوربین ها دانست.

به همین دلیل بهتر است که اتصال دوربین را به برق بررسی کرده و سیم کشی آن را چک کنید. علاوه بر آن باید منبع تغذیه دوربین ها، کانکتور ها و سیم اتصال دوربین به DVR را بررسی کنید. اگر موارد قبل سالم باشند، مشکل از خود دوربین یا دستگاه ضبط کننده است.

 

3. فرمت نشدن هارد

از دیگر علت ضبط نکردن دوربین مدار بسته این است که ممکن است هارد دستگاه خود را فرمت نکرده باشید. البته این مورد برای دستگاه های تازه خریداری شده صدق می کند. به طور کلی باید پس از خرید دستگاه ضبط کننده مانند دستگاه DVR هایک ویژن در ابتدا هارد آنها را فرمت و سپس دوربین ها را نصب کنید.

 

یکی از دلایل ضبط نکردن دوربین مدار بسته هایک ویژن فرمت نشدن هارد است.

 

در نظر داشته باشید که دستگاه ضبط کننده برند هایک ویژن را می توانید از نماینگی هایک ویژن به همراه گارانتی تهیه کنید. در صورتی که برای دستگاه خود یک هارد جدید خریداری کرده اید باید آن را نیز فرمت کرده و سپس نصب هارد دوربین مداربسته را انجام دهید.

 

 4. پر بودن هارددیسک

اگر هارددیسک دستگاه شما پر شده باشد فضای کافی برای تصاویر و فیلم های جدید وجود ندارد و این نیز می تواند علت ضبط نکردن دوربین مدار بسته باشد. اگر به تصاویر قبلی نیاز دارید می توانید آنها را به یک فلش و یا یک سی دی انتقال دهید.

اما اگر به این تصاویر نیاز ندارید می توانید هارد را فرمت کنید و یا گزینه overwrite را فعال نمایید. این گزینه موجب می شود تا مشکل ضبط نشدن تصاویر در دوربین مداربسته حل شده و تصاویر بر روی اطلاعات قبلی ثبت گردد.

 

5. مسدود کردن دوربین

اگر دوربین را افراد به دلایل مختلفی مسدود و یا کور کنند، ثبت تصاویر نیز امکانپذیر نخواهد بود. بهتر است در فاصله زمانی کوتاه دوربین های مداربسته بررسی شوند تا اطمینان حاصل شود که دوربین بدون مشکل در حال ثبت تصاویر محیط اطراف خود هستند. این کار ممکن است با استفاده از اسپری رنگ و یا کاور انجام شود.

 

6. وجود اختلال در کابل انتقال تصویر

در صورت خراب شدن دوربین ممکن است چند دوربین نیز مختل شود. اما با خراب شدن کابل انتقال تصویر، همان دوربین نیز به تنهایی ممکن است به خوبی کار نکند. پس هنگامی که تمام دوربین های مداربسته کار نمی کنند، احتمال این که مشکل از کابل انتقال تصویر باشد کمتر خواهد بود.

 

مشکل در کابل کشی دوربین ممکن است علت ضبط نکردن دوربین مدار بسته باشد

 

7. خرابی هارد NVR و DVR

یکی از موارد مهم در دستگاه های ضبط کننده هارد دستگاه است. اگر هارد دستگاه دچار آسیب و سوختگی شود فعالیت دوربین نیز کاملا مختل خواهد شد. یکی از شایع ترین علت ضبط نکردن دوربین مدار بسته را می توان خرابی هارددیسک دستگاه ضبط کننده دانست.

در صورتی که از هارد بی کیفیت، دست دوم یا تعمیر شده استفاده می‌کنید امکان خرابی هارد بیش از پیش افزایش میابد. برای اطلاع از خرابی هارد کافی است به قسمت تنظیمات هارد دیسک مراجعه کنید. در این قسمت اگر هارد شما دچار مشکل شده باشد، ارور مربوط به آن را مشاهده خواهید کرد.

 

8. قطعی فیش و آداپتور

اگر آداپتور دوربین مداربسته مشکل پیدا کند اتصال برق به دوربین نیز قطع خواهد شد که از دیگر علت ضبط نکردن دوربین مدار بسته می باشد. بنابراین بهتر است فیش دستگاه و کابل های دوربین را بررسی کنید تا از اتصال صحیح آنها مطمئن شوید.

 

9. اینترنت ضعیف

اگر سرعت و میزان اینترنت دوربین مداربسته و دستگاه ضبط کننده کم باشد پهنای باند نیز کم شده و دوربین برای دریافت سیگنال و ضبط تصاویر خود و ویدیو دچار مشکل می شود. بنابراین علاوه بر توجه به ایجاد فاصله مناسب بین دوربین ها و منبع اینترنت، باید سرعت اینترنت را هم در نظر گرفت.

پس اگر علت ضبط نکردن دوربین مدار بسته را نمی دانید بهتر است با نزدیک کردن دوربین به روتر و رفع موانع فیزیکی این مورد را بررسی نمایید. در صورت وجود چنین مشکلی می توانید از گسترش دهنده دامنه وایفای نیز کمک بگیرید تا این مشکل برطرف گردد.

 

10. بالا رفتن شدت جریان برق

با نوسانات جریان برق و افزایش و کاهش جریان برق، تصاویر دوربین نیز سیاه شده و همین امر، علت ضبط نکردن دوربین مدار بسته می باشد و یا ممکن است حتی در تصاویر نیز خطوط افقی ایجاد کند.

 

11. کافی نبودن منبع تغذیه

برخی از اوقات علت ضبط نکردن دوربین مدار بسته می تواند کافی نبودن منبع تغذیه باشد. زیرا که با قطع شدن برق دوربین از کار خواهد افتاد، اما با ضعیف شدن سیگنال برق ارسال به دوربین، سیگنال ویدیویی نیز ضعیف شده که در این صورت تصاویر دوربین سیاه می شود. برای حل این مشکل کابل ها، انژکتور POE و یا سوئیچ را بررسی کنید.

 

علت ضبط نکردن دی وی ار

 

12. وجود اشکال در کابل برق

یکی دیگر از علت ضبط نکردن دی وی ار مربوط به کابل است. اگر در کابل ساتا و یا کابل برق مشکل وجود داشته باشد تصاویر دوربین نیز ضبط نخواهند شد حتی هنگامی که تنظیمات به درستی کار کنند. معمولا در این موارد بر روی دستگاه یک پیام هشدار مشاهده می شود که در آن صورت باید کابل برق را چک کرده و آن را تعویض کنید.

 

سخن پایانی

می توانید قبل از بررسی موارد بالا ابتدا تجهیزات دوربین، تلویزیون و کابل ها را بررسی نمایید در صورتی که موارد زیر به درستی اتصال دارند اما هنوز نمیدانید که چرا دوربین مدار بسته ضبط نمی کندT بهتر است دستگاه ضبط کننده را از برق خارج کرده و یک دقیقه صبر کنید و سپس به برق مجددا متصل نمایید.

در این مقاله تمامی راهکارها در خصوص علت ضبط نکردن دوربین مدار بسته را به شما آموزش داده‌ایم. در صورت تجربه این مشکل به ما بگویید کدام راه حل برای شما مشکل گشا بود.

اشتراک گذاری:

4 دیدگاه در “بررسی 12 علت ضبط نکردن دوربین مدار بسته هایک ویژن

  1. محمد رضا گفت:

    من دو دوربین دارم که به دستگاه وصل کردم چند روزی هست که همه چیزم مرتب است و تصویر هر دو را دارم ولی فقط یک دوربین ضبط میکند،علت چیست

    1. admin_alireza گفت:

      سلام و وقت بخیر. شما میتونید با شماره 02154871200 جهت راهنمایی بیشتر تماس بگیرید.

  2. محمد رضا گفت:

    من دو دوربین دارم که به دستگاه وصل کردم چند روزی هست که همه چیزم مرتب است و تصویر هر دو را دارم ولی فقط یک دوربین ضبط میکند،علت چیست،راهنمایی کنید لطفا

    1. admin_alireza گفت:

      سلام و وقت بخیر. شما میتونید با شماره 02154871200 جهت راهنمایی بیشتر تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من