محل ضبط دستگاه ضبط در یک سیستم دوربین مدار بسته

فهرست مطالب

اگر سیستم نظارت تصویری را به یک انسان تشبیه کنیم ،  دوربین هایک ویژن در نقشچشم انسان وظیفه مشاهده تصاویر را دارند . در طرف دیگر ، دستگاه ضبط تصویر دوربین ( DVR هایک ویژن یا NVR هایک ویژن) مانند مغز انسان عمل می کند ، آنالیز تصاویر و ذخیره آنها وظیفه این دستگاه است . زمانی طراحی یک سیستم مدار بسته بیشتر کارشناسان تنها به دنبال یافتن محل مناسب نصب دوربین ها می باشند و نسبت به جانمایی دستگاه ضبط تصویر بی تفاوت هستند در حالی که اهمیت جانمایی دستگاه DVR یا NVR در یک سیستم امنیتی حتی از جانمایی دوربینها نیز بیشتر است . هنگامی که دستگاه رکوردر شما مورد تهدید قرار بگیرد تمامی تصاویر ضبط شده در معرض نابودی قرار خواهند گرفت و در این حالت امکان ردیابی افرادی که به سیستم حمله کرده اند تقریبا صفر است از این رو در این قسمت چند نکته حیاتی جهت جانمایی دستگاه ضبط تصویر دوربین را شرح می دهیم .

  • محل ضبط یک سیستم دوربین

    محل ضبط دستگاه ضبط در یک سیستم دوربین مدار بسته

    نصب دور از دسترس و دید عموم

محل نصب دستگاه ضبط همواره باید دور از دسترس و میدان دید افراد و در محلی پوشیده باشد . ترجیحا تنها مدیر یا مسئول مستقیم سیستم باید از محل دقیق نصب دستگاه ضبط تصاویر باخبر باشد . اتاق های پشتی ، پشت بام ، درون گاو صندوق ، راهروهای مخفی ، زیر سقف کاذب و … مکان های مناسبی برای نصب دستگاه هستند .

  • تهویه مناسب

دستگاه ضبط باید در محیطی نصب شود تهویه مناسبی داشته باشد . رکوردر دوربین مدار بسته بطور مداوم روشن است و حرارت زیادی تولید می کند ، نصب در فضای بسیار گرم ، بسیار سرد ، پر گرد و غبار و … می تواند عمر دستگاه را کاهش دهد و باعث خرابی زودرس دستگاه یا هارد های درون آن شود .

  • جانمایی یک دوربین جهت پوشش دستگاه

توصیه می شود که محل نصب دستگاه DVR یا NVR به گونه ای انتخاب شود که توسط یک دوربین مستقل پوشش داده شود یا مبادی ورودی مکان نصب در میدان دید دوربین های نصب شده باشند. این مهم می تواند تا میزان بسیار زیادی تهدیدات امنیتی را کاهش دهد . راهکار های دیگری نیز جهت جانمایی مناسب تجهیزات ضبط تصویر دوربین مدار بسته وجود دارد که شما می توانید از طریق تماس با کارشناسان فنی ما در پرشیا سیستم از همه آنها استفاده نمایید.

منبع : hikvision.com

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من