مدیریت و کنترل ترافیک بر اساس خواسته های کاربران

فهرست مطالب

مدیریت و کنترل ترافیک بر اساس خواسته های کاربران #آموزشی

وقتی صحبت از مدیریت ترافیک بزرگراه ها می شود ، آژانس های حمل و نقل باید علاوه بر چالش ترافیک که در کوتاه مدت با آن مواجه هستندبر روی توسعه آینده و بقای خود نیز برنامه ریزی داشته باشند ، چرا که عدم برنامه ریزی می تواندمنجر به کاهش مشتریان این آژانس ها و ضرر های سنگین آنها بشود .سیستم های سنتی مدیریت ترافیک بر پایه آنالیز تصویر نرم افزاری و سخت افزاری عمل می کنند، استفاده از ماژول های مختلف در کنار تابلو ها هشدار دهنده که بطور لحظه ای اطلاعات مفید  را برای کاربران پردازش و نمایشمی دهد در صورتی که امروزه مدیریت ترافیک از گذشته بسیار پیچیده تر شده است . توسعه شهر ها ، افزایش ترافیک ها جاده ای ،و تغییر رفتار کاربران جاده ای نیازمند تغییر رویکرد مدیران ترافیک در این شهرهاست. به زبان ساده تر ،مدیران ترافیک باید ترافیک را بر اساس نیاز کاربران مدیریت کنند .

مدیریت و کنترل ترافیک بر اساس خواسته های کاربران

مدیریت و کنترل ترافیک بر اساس خواسته های کاربران

 

امروزه سازمان ها با استفاده از تجهیزات متعددی مانند تجهیزات اکسس کنترل ، کنترل کیفیت هوا ، سرعت سنج وسایل نقلیه ، نرم افزار هایمسیر یاب و بسیاری دیگر سعی می کنند تا از بروز مشکلات ترافیکی پیشگیری نمایند .این مهم باعث می شود تا کاربران مدت زمان کمتری در ترافیک قرار بگیرند .

تعبیه فضاهای عمومی مانند پارکینگ ها ، خیابان های جایگزین ، معابر و چهار راه های مختلف می تواندبرای مواقعی که ترافیک افزایش پیدا می کند جهت مدیریت و کنترل آن مورد استفاده قرار بگیرد . از این رو آژانس هایحمل و نقل باید کلیه وسایل نقلیه خود را تجهیزات ارسال اطلاعات دیجیتال مجهز کنند تا اطلاعات بلافاصله به مرکز کنترل ترافیک ارسالو از بروز مشکلات ترافیکی جلوگیری شود .در این میان استفاده از وسایل حمل و نقل جایگزین مانند دوچرخه های همگانی ، اسکوتر های الکترونیکی و … می تواند ترافیک را کاهش دهد .سیستم های مدیریت ترافیک امروزی با استفاده از راهکار هوشمند اخذ عوارضدر بزرگراه ها ، دسترسی مسیر های خاصی را با قیمت گذاری متغیر بر اساس زمان و مکان و یا شلوغی اتوبان، ترافیک بزرگراهی و جاده ای را با دقت بیشری کنترل و مدیریت می کنند .با توسعه اینترنت اشیا – IOT ، و ارتباط لحظه ای کاربران به منابع اطلاعاتی و خودرو های بروز ، آنها می توانند بطور لحظه ای از ترافیک پیش رو باخبر شده و با استفاده از ابزار های موجود مناسب ترین مسیر را در لحظه انتخاب نمایند .در سوی دیگر مدیریت کنترل ترافیک برای این نوع از افراد نیز با دقت و اطمینان بیشتری پیگیری خواهد شد .

اپراتور های حمل و نقل مانند مترو ، اتوبوس ، قطار  و … به زودی به سوی استفاده از یک سیستم یکپارچه مدیریت مسیر استفاده خواهند کرد ، این سیستم به اطلاعات مسافران و همچنین داده های ترافیکی متصل است و بر اساس اطلاعات آن می توان مناسب ترین مسیر را در ساعات شلوغی و اوج مصرف انتخاب نمود .

منبع : asmag.com

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من