آموزش ریست پسورد هایک ویژن به صورت نرم افزاری و سخت افزاری

فهرست مطالب

موارد بسیاری پیش می‌آید که به ریست پسورد هایک ویژن یا ریست پسورد DVR هایک ویژن یا NVR آن نیاز پیدا می‌کنیم. به خصوص در مواقعی که دوربین عملکرد خوبی ندارد یا دستگاه ضبط کننده به هر دلیلی به درستی فعالیت نمی‌کند، نیاز است که تنظیمات آن را تغییر دهیم که برای این کار نیاز به رمز عبور جهت ورود به تنظیمات داریم که در بسیاری مواقع معمولا این پسورد را فراموش می‌کنیم.

در بعضی مواقع دیگر نیز به طور کلی نیاز داریم که دوربین یا دستگاه را ریست کنیم تا از ابتدا و با پیکربندی جدید، از دستگاه یا دوربین استفاده کنیم. اگر شما نیز به دنبال آموزش ریست پسورد هایک ویژن هستید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

ریست پسورد دوربین هایک ویژن

به طور کلی هم برای دستگاه ضبط کننده و هم برای دوربین مداربسته، ریست پسورد یا ریست دستگاه از 2 روش سخت افزاری و نرم افزاری انجام می‌گیرد. ریست نرم افزاری به کمک نرم افزار مخصوص دوربین هایک ویژن و سخت افزاری به کمک خود دستگاه انجام می‌شود.

در ریست نرم افزاری از نرم افزار SADP استفاده می‌شود این نرم افزار برای دوربین های مداربسته هایک ویژن است؛ اما ممکن است در صورت متفاوت بودن برند دوربین، لازم باشد از نرم افزار مشابه دیگری استفاده کنید. برای ریست سخت افزاری دستگاه هایک ویژن باید سراغ خود دستگاه DVR یا دوربین مداربسته رفت.

 

ریست نرم افزاری دوربین هایک ویژن

در ابتدا باید یادآور شد که این روش هم برای ریست پسورد هایک ویژن و هم برای ریست دوربین به کار می‌رود. برای این کار در ابتدا باید نرم افزار SADP را دانلود و نصب نمایید. برای این کار به سایت hikvision.com مراجعه کنید. از منوی بالا به ترتیب Support> Tools> HiTools> SADPTools را انتخاب کنید و در صفحه باز شده بر روی Download کلیک کرده و فایل مربوطه را دانلود و نصب کنید.

بعد از نصب نرم افزار SADP اگر کامپیوتر و دستگاه‌های مختلف هایک ویژن در یک شبکه قرار داشته باشند، تمامی آن‌ها اعم از دستگاه ضبط کننده و دوربین در این نرم افزار نمایش داده می‌شوند.

 

نحوه ریست پسورد هایک ویژن پارس ارتباط

 

برای ریست پسورد دوربین هایک ویژن بعد از بازکردن SADP، بر روی دستگاه مورد نظر خود کلیک کنید تا در سمت راست منوی آن فعال شود. در این منو شما به تمام مشخصات دستگاه، آدرس آی پی آن و… دسترسی دارید. برای ریست نرم افزاری دوربین هایک ویژن در پایین ترین قیمت این منو بر روی Forgot Password کلیک کنید تا صفحه جدیدی باز شود.

در این صفحه برای برای ریست پسورد دوربین، DVR یا NVR هایک ویژن دو روش پیش پای شما قرار دارد.

 

روش اول: در این روش در صفحه Reset Password در زیر توضیحات Step1 باید بر روی Export کلیک کنید تا یک فایل با فرمت XML را بتوانید در مسیر مشخصی در کامپیوتر خود ذخیره نمایید.

بعد از ذخیره این فایل، باید از لیبلی که بر روی دستگاه شما چسبیده که شامل بارکد، مدل، شماره سریال دستگاه و… است نیز یک عکس بگیرید و آن را همراه با آن فایل XML به پشتیبانی هایک ویژن ارسال کنید.

برای ارتباط با پشتیبانی هم می‌توانید به سایت پارس ارتباط افزار و قسمت سامانه مشتریان رجوع کنید. که در سامانه مشتریان، پس از ثبت نام، در قسمت پشتیبانی باید درخواستی مبنی بر ریست پسورد داده و فایل‌های مربوطه را در آن درخواست ضمیمه و ارسال کنید یا اینکه اینکه برای ارتباط با پشتیبانی با همان مکانی که دستگاه یا دوربین را از آنجا خریده‌اید در ارتباط باشید.

پس از برقراری ارتباط و ارسال فایل‌های مربوطه، از طرف پشتیبانی برای شما یک فایل XML ارسال می‌شود. این فایل را در مسیر مشخصی ذخیره کنید. سپس در نرم افزار SADP در همان قسمت Reset Password در زیر Step2 گزینه Import File را انتخاب و فایل XMLی که از طرف پشتیبانی برای شما ارسال شده را پیدا و انتخاب کنید.

 

سپس در دو کادر زیرین آن پسوردی جدیدی انتخاب نمایید. در اینجا ریست پسورد هایک ویژن شما به اتمام رسیده و می‌توانید از آن با پسورد جدید استفاده کنید. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که پس از گرفتن فایل XML از دستگاه و ارسال آن برای پشتیبانی نباید دستگاه یا دوربین را خاموش کنید.

چون فایل Export شده حاوی اطلاعاتی از همان روز و لحظه دستگاه است که در صورت خاموش و روشن کردن دستخوش تغییر شده و فایلی که از طرف پشتیبانی برای شما ارسال می‌شود بعد از خاموش و روشن کردن دستگاه قابل استفاده نخواهد بود.

در صورتی که در این روش برای ریست پسورد دستگاه ضبط کننده اقدام کرده باشید، در زیر کارد وارد کردن پسورد جدید، گزینه‌ Reset Network Cameras Password نیز وجود خواهد داشت که با تیک زدن آن در هنگام انجام تنظیمات NVR هایک ویژن، همزمان با ریست پسورد دستگاه، پسورد دوربین‌های متصل به آن نیز ریست می‌شوند.

روش دوم: این روش ریست پسورد دوربین هایک ویژن تقریبا شبیه روش اول است، با این تفاوت که در کنار فایل XML، QR کدی که در صفحه Reset Password نمایش داده می‌شود را نیز همراه با عکس از برچسب دستگاه برای پشتیبانی ارسال کرده و در مقابل از طرف پشتیبانی به جای یک فایل XML یک پسورد هشت رقمی دریافت می‌کنید.

که در قسمت Step2 باید گزینه Input Key را انتخاب کرده و پسورد دریافتی از پشتیبانی را در کادر اول وارد و سپس در دو کادر بعدی پسورد جدیدی که مدنظرتان است را انتخاب کنید تا به این ترتیب ریست نرم افزاری دوربین هایک ویژن به پایان برسد.

 

ریست سخت افزاری دستگاه هایک ویژن

همانطور که از نام این نوع ریست مشخص است باید به دستگاه مورد نظر دسترسی داشت. ریست پسورد هایک ویژن به صورت سخت افزاری، ممکن است برای هر دوربین مقداری متفاوت باشد و این تفاوت نه در نحوه ریست کردن بلکه در مکان قرارگیری دکمه ریست دوربین است.

در بعضی از دوربین‌ها مانند بسیاری از دوربین‌های دام باید قاب جلویی آن را باز کرد تا به دکمه ریست دسترسی پیدا کرد و در بعضی دیگر نیز دکمه ریست در پشت آن قرار گرفته و نیازی به باز کردن قاب نیست. در هر صورت برای ریست سخت افزاری دستگاه هایک ویژن باید به این دکمه دسترسی داشت.

برای ریست سخت افزاری دستگاه هایک ویژن، در ابتدا باید دوربین را از برق جدا کنید. اگر دوربین شما PoE است باید کابل ارترنت را جدا کنید. سپس دکمه ریست را فشار دهید و به طور همزمان دوربین را به برق بزنید. اگر دوربین PoE است، باید کابل شبکه را به آن متصل کنید. سپس به مدت بیست ثانیه دکمه را نگه دارید.

بعد از اتمام بیست ثانیه دوربین شما ریست شده است. چون این روش، روش ریست سخت افزاری است، تمام پارامترهای دوربین از جمله پسورد ریست می‌شود.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من