چگونه از هک دوربین مدار بسته خودمان جلوگیری کنیم ؟

فهرست مطالب

هک دوربین مدار بسته روز به روز در حال افزایش است ، اگر امنیت یک خیابان دو طرفه باشد ، کاربر دوربین ، نقش حیاتی در حفظ امنیت و پیشگیری از هک دارد . دیو تیسون مشاور امنیت سایبری شرکت SVP در این زمینه گفت : اقدامات امنیتی کاربر با خرید دوربین مدار بسته آغاز می شود . با توجه به اینکه سطح امنیت در برند ها و مدل های مختلف دوربین متفاوت است ، لذا پیش از انتخاب مدل دوربین مناسب باید با یک کارشناس امنیت سایبری در این زمینه مشورت کنید . شما می توانید موارد مختلفی را پیش از انتخاب یک سیستم مدار بسته کنترل کنید . در ادامه در خصوص هر کدام مختصرا توضیح داده ایم :

  • پسورد ( کلمه عبور )

بسیاری از کاربران پس از نصب دوربین ، کلمه عبور آن را عوض نمی کنند  از پسورد پیش فرض دوربین استفاده می کنند. هکر ها می توانند با یک جستجوی ساده از اینترنت به رمز های عبور دسترسی داشته و تصاویر را از راه دور مشاهده کنند . هر ساله گزارشات متعددی از هک دوربین ها با استفاده از رمز عبور پیش فرضشان در اخبار و روز نامه ها منتشر می شود . تغییر رمز عبور پیش فرض و انتخاب پسورد مناسبی که قابل حدس زدن نباشد می تواند  خطر هک و حملات سایبری از این شیوه را تا حدود زیادی کاهش دهد .در بسیاری از موارد ، کاربران از دوربین هایIP با پسورد پیش فرض استفاده می کنند در حالی که بسیاری از ویژگی های امنیتی دوربین ها بطور پیش فرض غیر فعال می باشد . تولید کنندگان دوربین هم برای اینکه مراحل راه اندازی اولیه دوربین به حداقل برسد ،بسیاری از الگوریتم های امنیتی تعبیه شده بر روی دوربین را بصورت پیش فرض غیر فعال کرده است .  پس از ورود به منوی تنظیمات تجهیزات مدار بسته باید این موارد را فعال کند ، متاسفانه بسیاری از کاربران اینکار را فراموش کرده و یا انجام نمی دهند  که این موضوع آسیب پذیری دوربین را افزایش می دهد .

چگونه از هک دوربین مدار بسته خودمان جلوگیری کنیم ؟

چگونه از هک دوربین مدار بسته خودمان جلوگیری کنیم؟

 

چگونه از هک دوربین مدار بسته خودمان جلوگیری کنیم؟

چنگ لاکی مشاور امنیت سایبری شرکت هورانگی در این زمینه می گوید : کاربران برای جلوگیری از خطرات ناشی از هک دوربین ، می توانند رمز عبور 12 تا 24 حرفی با ترکیبی از حروف بزرگ ، کوچک ، اعداد و کاراکتر های خاص انتخاب کنند .

تیسون معتقد است که داشتن یک رمز عبور امن عالی است اما یک کلمه عبور ترکیبی و پیچیده بهتر از آن خواهد بود . عبارتی که برای شما خاص باشد و به یاد آوردن آن برای شما حدود چند ثانیه طول بکشد . به طور مثال عبارت  ” I lovemysubaru4ittakesme2work! ” یک پسورد مناسب و امن است . تیسون همچنین اعتقاد دارد که برای حفاظت و امنیت بیشتر باید لایه ی امنیتی دیگری نیز پس از پسورد دوربین جهت احراز هویت کاربر ، وجود داشته باشد ، بطور مثال:
پس از وارد کردن پسورد ، سیستم بگونه ای تنظیم شود که از طریق تلفن همراه فرد و پس از دریافت کد پستی درست ، اجازه ورود کاربر به منوی دوربین و محیط نرم افزار را بدهد .

  • بروز رسانی نرم افزار دوربین

سیستم عامل دوربین ممکن است مشکلاتی داشته باشد که زمینه نفوذ هکر ها را فراهم کند . از این رو می توان با بروز رسانی مرتب سیستم عامل دستگاه ، از هک سیستم جلوگیری کرد . کی در این زمینه گفت : مشکلات امنیتی دوربین ها اغلب توسط به روز رسانی های منتشر شده توسط سازنده محصول اصلاح می شود و کاربران می توانند با بروز رسانی و اپدیت سیستم مدار بسته خود ، باگ های امنیتی را برطرف کنند . کاربران باید بطور منظم وب سایت سازنده دوربین IP را تحت نظر داشته باشند و در صورت ارائه فایل بروز رسانی ، سیستم های مدار بسته خود را بروز رسانی کنند . بود برومهد مدیر عامل شرکت Viakoo معتقد است که کاربر باید برای آپدیت نرم افزار دوربین ، از فایل مربوط به خود دوربین استفاده کند و از سایر بروز رسانی هایی که مشابه استفاده نکند . بعبارت دیگر باید از فایل هایی که با دوربین سازگار هستند استفاده نماید تا عملیات بروز رسانی بصورت صد در صد انجام شود . تغییر پورت پیش فرض اندرو لنین یکی از بنیان گذاران فناوری یکپارچه امنیتی می گوید :
پورت های پیش فرض دوربین مدار بسته یک نقطه بالقوه برای ورود غیر مجاز به منو و محیط دوربین هستند . تغییر این پورت ها و بستن پورت های غیر ضروری می تواند یک حرکت حساب شده باشد . جهت اطمینان بیشتر می توانید از پورت https استفاده کنید و تمام پورت های غیر ضروری و غیر قابل استفاده دیگر را ببندید .
در صورتی که نمی توانید این پورت ها را ببندید باید ، ترافیک پورت ها را تحت نظر داشته باشید .  اتصال بی سیم برخی مواقع از دوربین های وایرلس در سیستم نظارت تصویری استفاده می شود ، این دوربین ها بیش از پیش در خطر هک شدن قرار دارند . در صورتی که از پروتکل های امنیتی مناسب استفاده نکنیم ، امکان هک سیستم بسیار زیاد خواهد بود . کاربران برای انتقال تصاویر دوربین وایرلس باید از کد گذاری امنیتی WPA2 استفاده کنند  تا خطر هک تصویر دوربین ها به پایین ترین میزان خود برسد . موقعیت دوربین دوربین ها را موارد حساس دور نگه دارید تا در صورت هک شدن سیستم توسط هکر ها و افراد سودجو ، میزان خسارات شما به حداقل برسد . ما به عنوان یک کاربر می توانیم از روش های مختلفی برای ارتقای سطح امنیتی و به حداقل رساندن هک تصاویر استفاده کنیم اما همیشه این امکان وجود دارد که هکر ها با عملیات پیچیده ، بتوانند تصاویر را هک کنند از این رو همواره باید یک لایه امنیتی اضافه علاوه بر راهکار های نرم افزاری که برای حفظ امنیت در مقابل هک استفاده می کنیم را طراحی و پیاده سازی کنیم .حفظ اصول حفاظتی می تواند تا حدودی این لایه را به وجود بیاورد صفحه نمایش و کیبورد ورود کلمه عبور همواره باید به گونه ای قرار بگیرد که دور از دید افراد و کارمندان باشد تا هکر ها قادر به شناسایی کلمه عبور نباشند همچنین هرگز تصاویر و ویدیو های حساس و حیاتی را بر روی سیستم و مانیتور خود قرار ندهید ، چرا که با هک شدن سیستم ، امکان سوء استفاده از این اطلاعات حیاتی برای هک تصویر دوربین های مدار بسته وجود خواهد داشت .

منبع : مجله A&S

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من