دوربین حرارتی هایک ویژن چگونه کار می‌کند ؟

فهرست مطالب

هایک ویژن ارائه دهنده پیشرو راه حل های امنیتی است که طیف گسترده ای از تجهیزات نظارتی را تولید می کند. از جمله محصولات آنها می توان به دوربین حرارتی هایک ویژن اشاره کرد. این مدل دوربین‌هایی هستند که تشعشعات را در محدوده الکترومغناطیسی مادون قرمز (تقریباً 9000-14000 نانومتر یا 9-14 میکرومتر) تشخیص داده و تصاویری از آن تابش را تولید می‌کنند.

دوربین حرارتی هایک ویژن چیست ؟

دوربین حرارتی هایک ویژن اساساً یک سنسور حرارتی دارد که قادر به تشخیص تفاوت‌های کوچک در دما است. این فناوری سطوح مختلف نور مادون قرمز را جذب و سپس یک الگوی دمایی دقیق به نام ترموگرام ایجاد می‌کند. با استفاده از الگوریتم‌های پیچیده، یک دوربین حرارتی می‌تواند این الگو را به تصویری تبدیل کند که ما می‌توانیم با چشممان مشاهده کنیم.

ویژگی‌های دوربین حرارتی هایک ویژن

دوربین‌های حرارتی هایک ویژن به خاطر وضوح بالا، فناوری‌های پیشرفته و عملکردهای متنوع شناخته شده‌اند. از این محصولات معمولا در صنایع و تنظیمات مختلف از جمله امنیت و نظارت استفاده می شوند.

نظارت دقیق حتی از میان پوشش‌ها

دوربین حرارتی هایک ویژن می‌توانند مزاحمان را در تاریکی مطلق، مه روشن، دود و حتی پوشش گیاهی شناسایی کنند. بنابراین برای نظارت امنیتی 24 ساعته در زیرساخت‌های حیاتی مانند فرودگاه‌ها، بنادر دریایی، مرزها و نیروگاه‌ها ایده آل هستند.

تشخیص آتش سوزی و ایمنی

دوربین حرارتی هایک ویژن می‌تواند شرایط گرمای بیش از حد را که باعث آتش سوزی در مکان هایی مانند نیروگاه‌ها، کارخانه‌ها و جنگل‌ها شود، تشخیص دهد.

دوربین حرارتی هایک ویژن چگونه کار می‌کند ؟

نظارت صنعتی

دوربین حرارتی هایک ویژن برای نظارت بر فرآیندهای نظارت و شناسایی ماشین آلات بیش از حد گرم که ممکن است منجر به خرابی شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مراقبت های بهداشتی

برخی از دوربین‌های حرارتی هایک ویژن را می‌توان برای تشخیص دمای بدن مورد استفاده قرار داد؛ استفاده از این دوربین‌ها در مراقبت‌های بهداشتی و در طول شیوع بیماری‌های همه گیر بسیار مهم است.

تشخیص تجهیزات ساختمانی

دوربین حرارتی هایک ویژن معمولا برای یافتن نشت گرما در عایق، تشخیص رطوبت (که اغلب مناطق را خنک می کند) و مکان یابی مدارهای داغ شده نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع دوربین حرارتی هایک ویژن

  • هایک ویژن طیف گسترده‌ای از دوربین‌های حرارتی را ارائه می‌دهد که هر کدام برای رفع نیازهای خاصی طراحی شده‌اند:
  • دوربین های حرارتی دستی: دستگاه های قابل حملی هستند که اغلب برای عیب یابی، تعمیر و نگهداری پیشگیرانه و بازرسی‌های پیچیده استفاده می‌شوند.
  • دوربین های بولتی حرارتی: این دوربین‌ها برای استفاده در نظارت امنیتی طراحی شده اند. آنها اغلب دارای ویژگی هایی مانند سنسورهای با حساسیت بالا، بهبود جزئیات دیجیتالی، کاهش نویز دیجیتال سه بعدی و ویژگی های هوشمند مانند تشخیص عبور از خط و تشخیص نفوذ هستند.
  • دوربین PTZ حرارتی: این محصولات سیستم‌های پیشرفته‌ای هستند که برای زیرساخت‌های حیاتی طراحی شده‌اند؛ بنابراین برای نظارت 360 درجه‌ای مفید هستند چون قابلیت چرخش کامل دارند. همچنین اغلب دارای قابلیت‌های ردیابی و تشخیص هوشمند هستند.
  • سیستم‌های دوربین PTZ هیبریدی شبکه حرارتی: این سیستم‌ها فناوری‌های تصویربرداری نوری و حرارتی را ترکیب می‌کنند. این مدل اغلب در جنگل‌ها، مرزها و مناطق ساحلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدل‌های دوربین حرارتی هایک ویژن

در ادامه 3 مدل از بهترین دوربین‌های حرارتی هایک ویژن را معرفی و بررسی می‌کنیم:

دوربین حرارتی هایک ویژن مدل DS-2TD2636B-13/P DS-2TD2636B-13/P

یک دوربین حرارتی سطح بالا است که عملکردهای هشدار استثنای دمایی قابل اعتمادی را با دامنه دمایی از -20 تا 120 درجه سانتی گراد و دقت ارائه می کند. این دوربین دارای وضوح 384×288 با گام پیکسلی 17 میکرومتر است. همچنین فاصله کانونی لنز 13 میلی متر است و جزئیات تصویر را با کنتراست بالا ارائه می‌دهد. علاوه بر این، از الگوریتم‌های تشخیص پیشرفته برای ارائه هشدارها در زمان وقوع آتش استفاده می‌کند و دارای یک سیستم تجزیه و تحلیل محتوای ویدئویی قوی و همه کاره با گزینه‌هایی برای تشخیص عبور خط، تشخیص نفوذ، ورودی منطقه و خروج از منطقه است.

این دوربین از منبع ولتاژ 20 ± 12 VDC تغذیه می‌کند و توان مصرفی آن تا 8 وات است. قابل ذکر است که DS-2TD2636B-13/P از فرمت‌های فشرده‌سازی ویدیویی H.265، H.264 و MJPEG پشتیبانی می‌کند؛ در نتیجه به کاهش نیازهای ذخیره سازی و حفظ خروجی ویدیو با کیفیت بالا کمک می کند.

در نهایت، این محصول گزینه‌های مناسبی برای ذخیره‌سازی شبکه، از جمله کارت‌های microSD، فضای ذخیره‌سازی متصل به شبکه (NAS) و ذخیره‌سازی محلی در رایانه شخصی مشتری ارائه می‌دهد.

دوربین حرارتی هایک ویژن چگونه کار می‌کند ؟

دوربین حرارتی هایک ویژن مدل Hikvision DS-2TD4228T-10/W

این دوربین دارای دو طیف تشخیصی حرارتی و نوری است که به طور خاص در نظارت بر مواد اشتعال‌زا در کارخانه‌ها، پست‌های برق و ایستگاه‌های برق آبی استفاده می‌شود. DS-2TD4228T-10/W هشدارهای استثنایی دمایی با دقت بالا را در محدوده -20 درجه سانتیگراد تا 150 درجه سانتیگراد با دقت 2± درجه سانتیگراد (3.6± درجه فارنهایت) ارائه می کند.

وضوح حرارتی آن 256 × 192 با گام پیکسلی 12 میکرومتر است. همچنین تجزیه و تحلیل محتوای ویدیویی را با طبقه بندی وسیله نقلیه و انسان ارائه می‌دهد؛ این دوربین دارای گزینه‌های لنز حرارتی 3 یا 7 میلی‌متری است و به منبع ولتاژ 20 ± 24 VAC با حداکثر مصرف برق 30 وات نیاز دارد. بنابراین می‌تواند هشدارهای استثنایی دما را برای جلوگیری از آتش سوزی ارائه دهد.

دوربین حرارتی و اپتیکال دو طیفی هایک ویژن

این مدل دارای وضوح 256 × 192 با گام پیکسلی 12 میکرومتر است. آنالیز محتوای ویدیویی را با طبقه بندی خودرو و انسان و همچنین هشدارهای استثنای دما برای پیشگیری از آتش سوزی ارائه می‌دهد. محدوده دمایی این دوربین 20- تا 150 درجه سانتی گراد (4- تا 302 درجه فارنهایت) با دقت 8 ± درجه سانتی گراد (14.4 ± فارنهایت) است.

این دوربین از فناوری پردازش تصویر استفاده می‌کند که شامل حالت خطی، هیستوگرام، حالت AGC حرارتی خود تطبیقی، DDE و DNR سه بعدی است. مشخصات این دوربین همچنین شامل یک ماژول حرارتی با قابلیت زوم دیجیتال، یک ماژول اپتیکال با CMOS اسکن پیشرونده 1/2.7 اینچی و وضوح 2688 × 1520 و یک ویژگی جلوه تصویر است که از رنگ‌بندی هدف در حالت داغ پشتیبانی می‌کند.

جمع بندی

در این مقاله به طور کامل درباره دوربین حرارتی هایک ویژن صحبت کردیم و انواع مدل‌های آن را معرفی کردیم. در صورتی که شما هم قصد خرید یک دوربین حرارتی هایک ویژن را داشتید می‌توانید از طریق سایت Hikvision-cctv اقدام نمایید. همچنین اگر سوالی درباره این موضوع داشتید، می‌توانید از طریق نظرات سوالات خود را مطرح نمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخ شما را بدهند.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من