معرفی بهترین برند دوربین مداربسته و آشنایی با برندهای تولید کننده دوربین مداربسته

فهرست مطالب

امروزه شرکت‌های بزرگی در زمینه تولید دوربین‌های مداربسته به ایفای نقش مشغول هستند و محصولات تولید شده توسط هر یک از این برندها نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارد، با این‌حال، در هنگام خرید دوربین مداربسته نباید تنها به نام برند یا تبلیغات دقت کنید، بلکه مهم این است که ابتدا معیارهای کلیدی را بررسی کنید تا قادر باشید بهترین برند دوربین مداربسته را شناسایی کنید.

بر همین اساس در این مطلب ابتدا توضیح کوتاهی در ارتباط با این معیارها ارایه می‌کنیم و در ادامه به معرفی برندهای برتر دوربین مداربسته خواهیم پرداخت.

هشت معیار کلیدی مهم برای انتخاب بهترین برند دوربین مداربسته

همواره انتخاب بهترین برند دوربین مداربسته از میان ده‌ها برند و دوربینی که هریک مشخصات و ویژگی‌های فنی مختلفی را ارایه می‌کنند کار سختی است و در بیشتر موارد گیج کننده است. با این‌حال با توجه به این هشت معیار کلیدی قادر به انتخاب بهترین محصول هستید:

به سراغ برندهای معتبر و شناخته شده بروید

اگر به دنبال سیستمی با کیفیت خوب هستید که قابلیت‌های امنیتی خوبی را همراه با طیف گسترده‌ای از قابلیت‌ها ارایه کند بهتر است ابتدا به سراغ نام‌های شناخته شده بازار بروید. هایک‌ویژون، Axis، Sunsell، داهوا، سامسونگ، هانیول و…. از برندهای برتر دوربین مداربسته هستند.

یکی از مهم‌ترین مزایایی که برندهای معتبر دارند، گارانتی و خدمات پس از فروشی است که ارایه می‌کنند. علاوه بر این، دقت کنید برندی که قصد خرید محصولات آن‌را دارید در بازار ایران نمایندگی فعال داشته باشد.

معیارهای خود برای انتخاب دوربین را مشخص کنید

اگر به دنبال آن هستید تا تصاویری دقیق و روشن داشته باشید یا به عبارت دقیق‌تر، هر آن چیزی که مشاهده می‌کنید را دوربین ضبط کند، انتخاب‌ها محدود می‌شوند، زیرا باید به دنبال دوربینی باشید که زوایای مختلف را پوشش ‌دهد و قابلیت دید 360 درجه داشته باشد.

بهترین برند دوربین مداربسته برای این کارایی باید از نورپردازی قدرتمندی استفاده کند و بتواند در شب تصاویر با کیفیتی را ضبط کند. با این‌حال، ابتدا به این پرسش پاسخ دهید که دوربین قرار است در چه محیطی مستقر شود و آیا قرار است یک پوشش کامل از محل را ارایه کند یا خیر.

اندازه لنز دوربین را مشخص کنید

در زمان انتخاب دوربین باید به اندازه لنز و درجه زاویه دید برند دوربین مداربسته دقت کنید. به‌طور مثال، برای یک زاویه 70 درجه، لنز 4 میلی‌متری می‌تواند تا فاصله 4 تا 5 متری را پوشش دهد، اما در زمینه پوشش سمت راست و چپ دوربین با محدودیت روبرو است.

بهترین برند دوربین مداربسته- اندازه لنز

ذخیره‌سازی داده‌ها

دوربین‌های مداربسته با استفاده از پروتکل آی‌پی قادر به اتصال به شبکه خانگی یا تجاری هستند و می‌توانند از استانداردهای رایج مخابراتی نظیر ADSL/VDSL یا ارتباطات موبایلی برای انتقال اطلاعات استفاده کنند.

در مقاله انتقال تصویر دوربین مداربسته به طور مفصل اطلاعات مربوط به هر کدام از روش ها داده شده است.

دوربین‌هایی که با کیفیت اچ‌پی تصاویر را ضبط می‌کنند پهنای باند بیشتری را مصرف می‌کنند و نیازمند یک اینترنت ثابت و پر قدرت هستند، علاوه بر این، برای ذخیره‌سازی تصاویر این دوربین‌ها به هارددیسک‌هایی با ظرفیت بالا نیاز دارید.

آنالوگ یا آی‌پی

به‌طور معمول، بیشتر شرکت‌ها به دنبال دوربین‌های آی‌پی با کیفیت اچ‌دی هستند تا بتوانند با سهولت به فیلم‌های ضبط شده دسترسی داشته باشند.

درست است که برخی دوربین‌های آنالوگ قیمت کمتری نسبت به دوربین‌های آی‌پی دارند، اما در مقابل کیفیت تصویری کمتری ارایه می‌کنند و تفکیک‌پذیری پایین‌تری نیز دارند.

بنابراین اگر قرار است دوربین در مکان حساسی قرار بگیرد که حتی جزیی‌ترین اطلاعات مثل شماره اعداد و کاراکترها نیز قابل رویت باشند بهتر است به سراغ خرید دوربین آی‌پی بروید.

بیشتربخوانید:تفاوت dvr و nvr

موقعیت فیزیکی دوربین

اگر دوربین با کیفیت پایین یا امکانات ضعیف را در مکان حساسی قرار دهید، درست مثل این است که هیچ دوربینی در محل نصب نکرده‌اید، زیرا تصاویر مطلوبی دریافت نمی‌کنید. زمانی یک دوربین، بهترین برند دوربین مداربسته است که بتواند تمامی فضاها را پوشش دهد.

در نقطه مقابل اگر دوربین قرار است در محیط‌هایی که ریسک‌پذیری کمتری دارند قرار بگیرد نیازی نیست برای خرید دوربین‌های گران‌قیمت هزینه کنید.

بررسی موقعیت مکانی

برآوردی از هزینه‌ها داشته باشید

انتخاب و خرید دوربین تنها بخشی از داستان است. بخش دوم داستان خرید سیستم نظارتی است که قرار است دوربین به آن متصل شود. به همین دلیل در زمان خرید دوربین باید هزینه تمام شده خرید دوربین نظارت تصویری را به همراه کابل‌های شبکه، اتصالات، منبع تامین برق و ملزومات دیگر را در نظر بگیرید.

به سراغ شرکت‌های معتبر بروید

اگر قصد خرید بیش از یک دوربین را برای نظارت بر محیط‌های تولیدی، کارخانه‌ها یا شرکت دارید، بهتر است به سراغ شرکت‌های بزرگی بروید که در این زمینه فعالیت دارند و بهترین برند دوربین مداربسته به شمار می آیند. پرشیا سیستم با سابقه چند ساله در این زمینه قادر به پاسخ‌گویی به نیازهای شما است.

برندهای برتر دوربین مدار بسته

امروزه برندهای برتر دوربین مدار بسته اقدام به تولید و عرضه دوربین‌هایی می‌کنند که پاسخ‌گوی نیازهای کاری شرکت‌ها و کاربران خانگی است. با این‌حال، نکته مهمی که باید به آن دقت کنید این است که بهترین مارک دوربین مداربسته چیست و کدامیک در بازار ایران فعالیت دارند. در این مقاله با چند مورد از برندهای برتر دوربین مداربسته آشنا می‌شویم.

  • دوربین مداربسته برند هایک ویژن

اولین و بهترین برند دوربین مداربسته، متعلق به هایک‌ویژن است. این شرکت با سابقه بیست ساله از شرکت‌های خوش‌نام و با سابقه در زمینه ساخت دوربین‌های مداربسته به شما می‌رود. پیشتر در مقاله ” بهترین برند dvr ” این برند را جز بهترین برندها در زمینه ساخت دستگاه dvr نیز معرفی کردیم و nvr هایک ویژن نیز از دیگرمحصولات این برند است.

از ویژگی‌های شاخص دوربین‌های مداربسته هایک‌ویژن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت بالای مولفه‌های سخت‌افزاری
  • پشتیبانی از استانداردهای IP67 و IP67 که نشان می‌دهند دوربین در زمینه ورود گردوغبار و آب استقامت زیادی دارد
  • تفکیک‌پذیری بالای تصاویر که دوربین قادر است تصاویر 1080p را به راحتی ضبط کنند
  • پیکربندی ساده و سهولت استفاده
  • ارایه ساده‌ترین مکانیزم دسترسی به فیلم‌های ضبط شده روی دستگاه DVR هایک ویژن از طریق دستگاه‌های همراه و وب
  • ارایه طیف گسترده‌ای از قابلیت‌های مرتبط با تحلیل تصاویر مثل تشخیص حرکت، شناسایی ورود غیر مجاز، شمارش افراد
  • ارایه فریم‌ریت‌های مختلف برای ضبط تصاویر
  • ارایه نرم‌افزارهای اختصاصی برای کار با دوربین، قیمتی متناسب با قابلیت‌ها، سازگاری با فناوری‌های روز و قدیمی

بهترین برند دوربین مداربسته

  • دوربین مداربسته برند هایلوک

هایولک نیز یکی از برندهای برتر دوربین مداربسته است که به لطف قیمت‌‌گذاری مناسب و به‌کارگیری مولفه‌های سخت‌افزاری با کیفیت در ساخت دوربین و دستگاه nvr و dvr هایلوک توانسته است نظر مساعد شرکت‌ها را به خود جلب کند.

از ویژگی‌های شاخص دوربین‌های برند هایلوک باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت WDR که اجازه می‌دهد مشکل سیاهی و مات شدن بخش‌هایی از تصویر بر اثر تابش نور مستقیم در مکان‌هایی که اختلاف سطح نور دارند،
  • نور مادون قرمز که قابلیت دید اجسام و اشخاص در شب را ارایه می‌کنند،
  • فناوری PIR که امکان نظارت دقیق بر ورود افراد به مکان‌های خاص را فراهم می‌کند،
  • پشتیبانی از کارت‌های حافظه با هدف ذخیره‌سازی سریع فایل‌ها
  • قابلیت 3DNR با هدف کم کردن نویز در تصاویر
  • خروجی /ورودی سیستم هشدار، پشتیبانی از فناوری H.265+ و…
  • دوربین مداربسته برند سامسونگ

از نام‌های شناخته شده دنیای فناوری است که شاید برخی کاربران ندانند که این شرکت در زمینه ساخت دوربین‌های مداربسته فعال است.

دوربین‌های مدار بسته شرکت سامسونگ به دو گروه آی‌پی و آنالوگ تقسیم می‌شوند. امروزه سامسونگ در زمینه ساخت دوربین‌های مدار بسته AHD با کیفیت فول‌اچ‌دی 1080P، دوربین‌های آی‌پی مداربسته با دامنه پوششی گسترده، دستگاه‌های DVR برای دوربین‌های مدار بسته آنالوگ، دستگاه‌های ضبط AHD برای دوربین‌های مدار بسته AHD و… مشغول فعالیت است.

برندهای برتر دوربین مداربسته- سامسونگ

از ویژگی‌های شاخص دوربین‌های مداربسته سامسونگ باید به مقرون به صرفه بودن، کابل‌کشی مختصر یا بدون کابل‌کشی (بسته به نوع دوربین)، نظارت هوشمندانه، وجود ناحیه تمرکز در دوربین، تحلیل هوشمندانه تصاویر و…. اشاره کرد.

  • دوربین مداربسته برند یونی آرک

برند دوربین مداربسته یونی آرک (Uniarch) در زمینه تولید دوربین‌های کاملا پیشرفته و به‌روز آی‌پی نام درخشانی برای خود پدید آورده است.

قیمت مناسب و بهره‌مندی از جدیدترین فناوری‌ها باعث شده تا این برند دوربین مدار بسته در جمع بزرگان این صنعت قرار بگیرد. با توجه به این‌که یونی آرک در زمینه تولید دوربین‌های آی‌پی و دستگاه ضبط کننده NVR مشغول فعالیت است، یکپارچگی خوبی ارایه می‌کند.

پشتیبانی از فناوری H.265 و فشرده‌سازی U-Code باعث شده تا تصاویر ضبط شده توسط این دوربین حجم زیادی نداشته‌ باشند، اما کیفیت در آن‌ها حفظ شده باشد. به‌طور معمول، دوربین‌های ساخت این شرکت برای نصب در محیط‌های کوچک تا متوسط مناسب هستند.

  • دوربین مداربسته برند سونی

یکی دیگر از برندهای بزرگ دنیای فناوری است که در زمینه ساخت دوربین‌های مداربسته نیز سابقه درخشانی دارد.

سونی برای کسب‌وکارهای مختلف اقدام به ساخت دوربین‌های مختلفی کرده است.
به‌طوری که دوربین‌های این شرکت در گروه‌های دوربین را دارد:

  1. دوربین مینی‌دام (بدنه‌ای مقاوم، موقعیت ثابت و ارتقا سیستم با قیمتی نه چندان زیاد)
  2. دوربین ثابت (کیفیت تصویری در حد فول‌اچ‌دی، قابلیت یکپارچه شدن با زیرساخت‌های موجود، سهولت در نصب و راه‌اندازی)
  3. دوربین PTZ (پوشش خوب، مطابق با استانداردهای شبکه، ویژگی‌های نظارتی هوشمند) و بهترین مارک دوربین مداربسته تخصصی را ارایه می‌کند که قابلیت پوشش 360 درجه‌ای محیط

برندهای برتر دوربین مداربسته - سونی

این دوربین ها تحت شبکه هستند و می‌توانند تصاویر تمام رنگی با کیفیت 4K را حتا در شب تهیه کنند. علاوه بر این، سونی در زمینه تولید محصولات جانبی دوربین نیز به فعالیت اشتغال دارد تا خریداران مشکل از این بابت نداشته باشند.

  • دوربین مداربسته برند پلکو

برند پلکو (Pelco) یکی دیگر از برندهای معروف و البته قدیمی در زمینه تولید دوربین‌های مداربسته و تجهیزات نظارتی مکمل است. این شرکت در زمینه تولید دوربین‌های آی‌پی و آنالوگ به فعالیت اشتغال دارد.
یکی از ویژگی‌های شاخص محصولات این شرکت مقرون به صرفه بودن است، به‌طوری که امکان نصب این دوربین‌ها در معابر، محیط‌های بسته مثل بیمارستان‌ها، فرودگاه‌ها و…. وجود دارد.

سهولت در استفاده و ارایه طیف گسترده‌ای از دوربین‌های برای کاربردهای متوسط یا سطح بالا از ویژگی‌های شاخص دوربین‌های این برند هستند.

  • دوربین مداربسته برند فلیر

فلیر یکی دیگر از برندهای برتر دوربین‌ مداربسته است.مهم‌ترین تفاوتی که این برند در مقایسه با نمونه‌های مشابه دارد در ساخت دوربین‌های حرارتی است. به‌طوری که امکان مشاهده اجسام در تاریکی متعلق یا هوای مه‌آلود نیز وجود دارد.

از ویژگی‌های شاخص دوربین‌های این شرکت باید به تفکیک‌پذیری بالا، و عملکرد یکسان در روز و شب اشاره کرد. با این‌حال بزرگ‌ترین نقطه ضعف این برند قیمت بالای محصولاتش است.

بهترین مارک دوربین مداربسته

  • دوربین مداربسته برند اکسیس

یکی دیگر از برندهای خوش‌نام در زمینه ساخت دوربین‌های مداربسته است که انواع مختلفی از دوربین‌ها را تولید می‌کند.

دوربین‌های ثابت Box تحت شبکه این شرکت مجهز به لنز Varifocal، لنز قابل تعویض و… هستند که گزینه مناسبی برای محیط‌های پر ازدحام است. دوربین‌های ثابت Dome این شرکت قابلیت اتصال به سقف را دارند و قادر هستند یک زاویه دید گسترده را ارایه کنند.

دوربین‌های متحرک که قابلیت چرخش 360 درجه در راستای افقی و 220 درجه در راستای عمودی، بزرگ‌نمایی سطح بالا و طراحی مکانیکی پیشرفته دارند. دوربین‌های حرارتی که قابلیت نظارت تمام وقت بر محیط در طول شب یا روز را می‌دهند و حتا در بدترین شرایط آب‌وهوایی نیز کیفیت مطلوبی دارند.

  • دوربین مداربسته برند آویجیلون

آویجیلون (Avigilon) شرکتی است که در این زمینه فعالیت دارد و بهترین برند دوربین مداربسته به شمار می آید.

دوربین‌های این شرکت قابلیت تنظیم خودکار نور را دارند تا در تغییرات ناگهانی روشنایی محیط از کاهش کیفیت یا سیاه شدن کیفیت تصویر پیشگیری کنند. این دوربین‌ها گزینه مناسبی برای نصب در نقاط ورودی و خروجی مکان‌هایی است که نور زیادی ندارند و هنگام خروج از محیط ممکن است کیفیت نور کم شود.

از قابلیت‌های شاخص آن باید به توانایی کار در شب و روز، بزرگ‌نمایی مطلوب بدون افت کیفیت تصویر، قدرت بزرگ‌نمایی چند برابری بدون افت کیفیت، قابلیت تشخیص چهره، 180 یا 360 درجه بودن و…. اشاره کرد.

  • دوربین مداربسته برند پاناسونیک

دوربین مدار بسته پاناسونیک در مدل‌های مختلف در بازار وجود دارد. به بیان دقیق‌تر، این شرکت دوربین‌های مداربسته کوچک با تفکیک‌پذیری پایین و دوربین‌هایی با تفکیک‌پذیری 4k را روانه بازار کرده است.

دوربین‌های ساخت این شرکت کیفیت تصویری زیادی دارند و از فناوری فشرده‌سازی H.265 پشتیبانی می‌کنند تا حجم فایل‌ها کم شود، اما کیفیت آن‌ها کاهش پیدا نکند.

بهترین مارک دوربین مداربسته- برند پاناسونیک

یکی از بزرگ‌ترین مزایای دوربین‌های پاناسونیک قابلیت کار در شرایط مختلف جوی و نوری است. به بیان دقیق‌تر شرکت‌ها می‌توانند در محیط‌های مختلف به خوبی از این محصول استفاده کنند. یکی دیگر از نقاط قوت دوربین‌های پاناسونیک انعطاف‌پذیری و گسترش‌پذیری زیاد است، به‌طوری که می‌توان دوربین‌های این شرکت را در محیط‌های درون و برون‌سازمانی به کار گرفت.

  • دوربین مداربسته برند بوش

بوش یکی دیگر از نام‌های قدیمی دنیای فناوری است. محصولات این شرکت آلمانی در جهان حرف اول را می‌زنند. دوربین‌های ساخت این شرکت از این قاعده مستثنا نیستند و جز بهترین برندهای دوربین مداربسته هستند.

از قابلیت‌های شاخص دوربین‌های این شرکت باید به کیفیت بالا، قابلیت کار تمام وقت، مقرون به صرفه‌بودن، مناسبی برای فروشگاه‌های کوچک یا ساختمان‌های بزرگ، وضوح تصویری 1080p، فیلم‌برداری حداکثر 30 فریم در ثانیه و برد Dynamic High 120 db اشاره کرد.

برخی از دوربین‌های این شرکت مجهز به مادون قرمز هستند تا تصاویر با کیفیتی در تاریک شبکه ارایه کنند.

تشخیص خودکار نفوذ و اطلاع‌رسانی به کاربران، جمع‌آوری آمارهای تجاری همچون شمارش تعداد افرادی که از ورودی اصلی یک فروشگاه وارد یا از آن خارج شده‌اند، شناسایی الگوهای فعالیت مشتری، قابلیت تحلیل ویدیوها، مقاومت در برابر آب (IP66) و مقاومت در برابر خرابکاری IK10+ از دیگر قابلیت‌های شاخص این محصول هستند.

  • دوربین مداربسته برند داهوا

یکی دیگر از برندهای خوش‌نام در زمینه ساخت دوربین‌های مداربسته در جهان است.
این شرکت که محصولاتش است به شکل گسترده در بازار ایران پیدا می‌شود دوربین‌های قدرتمندی برای سلایق مختلف در نظر گرفته است.

دوربین مداربسته داهوا

از ویژگی‌های شاخص محصولات این شرکت باید به تصویربرداری با کیفیت بالا، دسترسی به تصاویر از طریق دستگاه‌های همراه و وب، پشتیبانی از فناوری پردازش تصویر و ارسال تصاویر با استفاده از سیگنال تصویری قوی اشاره کرد. یکی از بزرگ‌ترین مزایای دوربین‌های داهوا قابلیت ادغام با فضای ابری، پلتفر‌های اینترنت اشیا و هوش مصنوعی است.

سخن پایانی

در این مقاله ابتدا معیارهای مهم برای انتخاب بهترین برند دوربین مداربسته را بررسی کردیم و بعد از آن به معرفی برندهای برتر دوربین مدابسته مانند هایک ویژن، هایلوک، سامسونگ،… پرداختیم و ویژگی ها و مزایا برندها را بیان کردیم. نظرات خود را در خصوص این برندها و تجریات خود را در زمان استفاده از دوربین مداربسته های مختلف از طریق کامنت با ما درمیان بگذارید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من