6 روش کاربردی برای جلوگیری از سرقت دوربین مداربسته

فهرست مطالب

یکی از اقدامات مهم بعد از نصب دوربین مداربسته جلوگیری از سرقت دوربین مداربسته است زیرا که احتمال سرقت و دزدیده شدن آنها وجود دارد. سرقت دوربین های مداربسته می تواند دلایل گوناگونی داشته باشد برای مثال، برخی از آنها دارای تجهیزات گران قیمت هستند و یا سارقان با این کار از ثبت شدن تصاویر چهره خود جلوگیری می کنند.

 

انواع روش های جلوگیری از سرقت دوربین مداربسته

برای ایجاد امنیت بیشتر در محیط زندگی خود علاوه بر نصب دوربین هایک ویژن، باید از آنها در برابر خرابکاری و سرقت نیز محافظت کرد. کسانی که از دوربین مداربسته استفاده می کنند تمایل دارند تا از سرقت اموال خود جلوگیری کنند اما ممکن است برخی از سارقان قصد آسیب زدن به خود دوربین ها را داشته باشند.

 

انواع روش های جلوگیری از سرقت دوربین مداربسته

 

بنابراین برای جلوگیری از سرقت دوربین مداربسته می توان از راهکارهای زیر استفاده کرد.

 

بکارگیر باکس ضد سرقت دوربین

یکی از راهکارهای رایج برای جلوگیری از سرقت دوربین های مداربسته استفاده از باکس ضد سرقت است. در ابتدا این باکس ها برای حفظ لنزهای دوربین از تگرگ و باد و باران استفاده می شد تا ثبت تصاویر به درستی انجام شود. اما بعدها این باکس ها را برای جلوگیری از سرقت دوربین ها مورد استفاده قرار دادند.

 

قرار دادن دوربین درون باکس فلزی برای جلوگیری از سرقت

 

نصب درست دوربین

در زمان نصب دوربین های مداربسته باید آنها را در بهترین مکان نصب کرد. به همین دلیل بهتر است که نصب دوربین ها توسط یک کارشناس انجام گیرد. زیرا از این طریق می توانید دوربین مداربسته را در بهترین و مناسب ترین مکان قرار دهید و حوادث اطراف محیط را نیز کنترل کنید.

استفاده از مدار لوپ نیز روش دیگری است برای حفاظت از دوربین مداربسته، در زمانی که سیم لوپ قطع شود آژیر نیز فعال خواهد شد.

 

گرفتن بکاپ از هارددیسک

یکی از موارد مهم گرفتن بکاپ از هارددیسک دوربین مداربسته است. زیرا در زمان سرقت دوربین مداربسته تصاویر و ویدیوهایی که قبلا ضبط شده اند ممکن است از بین بروند. به همین دلیل با گرفتن بکاپ می توانید از پاک شدن اطلاعات دوربین مداربسته جلوگیری کنید.

اگر سارق نتواند دوربین را سرقت کند ممکن است به علت تلاش هایش برای سرقت دوربین موجب شود تا اطلاعات هارددیسک پاک گردد.

 

نصب سنسور لرزشی

برخی افراد برای جلوگیری از سرقت دوربین مداربسته از نصب آژیر در کنار دوربین های خود استفاده می کنند تا حفاظت دوربین های خود را افزایش دهند. یکی دیگر از کارها استفاده از سنسور لرزشی و یا تامپر است. این وسیله موجب می شود تا زمانی که لرزش و تلاش برای جداسازی دوربین مداربسته انجام شود با به صدا درآوردن آژیر خطر خود کاربر را فعال کند.

 

 

 

می توان Tamper و یا میکرو سوئیچ را در قسمت زیر پایه دوربین مداربسته و یا در داخل کاور دوربین قرا داد. با این کار بلافاصله با باز شدن درب کاور و شل کردن پیچ های پایه دوربین آژیر نیز فعال می گردد.

 

بکارگیری سنسور ماکرویو

برخی از سنسورها دارای چشمی و یا سنسورهای مایکرویو هستند که موجب می شوند به محض نزدیک شدن دزد و یا مورد دستکاری قرار گرفتن دوربین شروع به ارسال هشدار نمایند. این سنسورها موجب می شوند تا بلافاصله پس از نزدیک شدن سارقین به دوربین های مداربسته آژیر هشدارشان فعال شود.

توان برای آنها فاصله مشخصی را تنظیم کنید، برای مثال با نزدیک شدن شخص به فاصله 1 و 2 متری دوربین، هشدار نیز فعال شود.

 

استفاده از چند دوربین برای پوشش دیگر دوربین ها

در بسیاری از موارد دوربین های مداربسته طوری نصب می شوند که علاوه بر کنترل محیط اطراف خود دیگر دوربین های نصب شده در اطراف را نیز پوشش می دهند. این روش یکی از راهکارهای هوشمندانه است که باعث می شود تا همه محوطه به طور کامل پوشش داده شود و از وضعیت سایر دوربین ها نیز بتوان مطلع شد.

 

استفاده از چند دوربین برای پوشش دیگر دوربین ها و جلوگیری از سرقت دوربین مداربسته

 

یکی از مزیت های دیگر استفاده از این کار این است که در صورتی که یک دوربین دچار اشکال شود دوربین دیگر می تواند ثبت تصاویر محیط را به درستی انجام دهد.

حفاظت از دستگاه های ضبط کننده نیز یکی از موارد مهمی است که باید به آن نیز توجه کرد. دستگاه ضبط کننده مختلفی در بازار وجود دارد مانند DVR هایک ویژن که آن را می توانید از نمایندگی هایک ویژن تهیه نمایید.

یکی از راهکارهای حفاظت از این دستگاه های ضبط کننده، قرار دادن آنها در محفظه های فولادی است که موجب می شود تا ضربات نتوانند به آنها آسیب بزنند. البته می توان آنها را در مکان هایی مانند کمد و یا داخل دیوار و غیره قرار داد تا از سرقت شدن آنها جلوگیری کرد.

از دیگر راهکارها برای جلوگیری از سرقت دوربین مداربسته استفاده از دوربین مخفی است که موجب جلب توجه سارقین نمی شود و دزدیدن آنها را به راحتی نمی توانند پیدا کنند.

 

نکات مهم برای حفاظت از دوربین مداربسته

به غیر از توجه به این که باید مناسب ترین مکان را برای نصب دوربین مداربسته در نظر گرفت و آن را در ارتفاعی مناسب نصب کرد، نصب دوربین مداربسته نیز باید به درستی انجام گیرد. دوربین هایی که قابلیت tamper detection دارند می توانند در زمانی که در معرض دستکاری شدن و باز شدن قرار دارند کاربر را مطلع سازند. می‌توانید برای دریافت آخرین لیست قیمت هایک ویژن با ما در تماس باشید.

 

چگونه از دزدیده شدن دوربین مداربسته جلوگیری کنیم؟

 

این دوربین ها با فعال کردن آژیر خود در این زمان ها می توانند حفاظت از دوربین مداربسته را به درستی انجام دهند.

در اینجا سعی شد راهکارهای جلوگیری از سرقت دوربین مداربسته و دستگاه ضبط کننده را توضیح دهیم. اما در نظر داشته باشید اگر در زمان نصب دوربین های مداربسته خود از یک کارشناس فنی مجرب استفاده نمایید می توانید امنیت مکان موردنظر خود و حفاظت از دوربین مداربسته را به طور صحیحی انجام دهید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من