همه چیز درباره نحوه تنظیم لنز دوربین مدار بسته

فهرست مطالب

نحوه تنظیم لنز دوربین مدار بسته در دوربین های بولت و دام کمی با هم متفاوت هستند برای این کار باید مراحل زیر را انجام داد. در دوربین دام و مینی دام به این صورت عمل می شود که برای این کار باید پوشش بیرونی دوربین هایک ویژن را برداشته تا بتوانید لنز دوربین را جابجا کنید. پیچ قفل سمت راست لنز را باز کنید تا بتوانید لنز را جابجا کنید.

پس از این کار لنز را 90 درجه خلاف جهت عقربه ساعت بچرخانید به صورتی که شکاف در موقعیت ساعت 3 قرار بگیرد. حال نشانگر 90 را باید در وسط شکاف ببینید. پس از آن لنز را 90 درجه برخلاف جهت عقربه ساعت بچرخانید، نگه داشتن گیره لنز به شما نیز کمک می کند، پس از این کار نشانگر 90 در ساعت12 و نشانگر صفر در ساعت 3 قرار خواهد گرفت.

 

 

در ادامه برای نحوه تنظیم لنز دوربین مدار بسته در نهایت گیره لنز را 90 درجه در جهت عقربه ساعت بچرخانید تا شکاف در ساعت 6 قرار بگیرد و به صورت شکل زیر شود. در این مرحله به سعی و خطا نیاز است تا منظره موردنظر خود را مشاهده کنید.

برای این کار می توانید به طور همزمان به پخش زنده دوربین نیز توجه کنید. جهت این کار می توانید از طریق iVMS-4200 یا Hik-Connect تصاویر دوربین را مشاهده کنید و سپس لنز دوربین را تنظیم کرد.

 

 

 

نحوه تنظیم لنز دوربین مدار بسته تورت

چرخاندن لنزهای دوربین تورت ساده تر است برای این کار ابتدا باید حلقه اطراف دوربین را بردارید و آن را بر خلاف جهت عقربه ساعت چرخانده و آن را از روی پایه دوربین جداکنید.

 

 

پس از این کار پیچ قفل مشخص می شود سپس آن را با پیچ گوشتی باز کنید تا توپ تورت قابلیت چرخش داشته باشد. بهتر است پیچ را به صورت کامل باز نکنید. تمام قسمت ها در عکس زیر برچسب گذاری شده است. نشانگر up بالای دوربین را نشان می دهد.

حال دوربین را 90 درجه برخلاف عقربه ساعت بچرخانید تا نشانگر از موقعیت ساعت 12 به ساعت 9 انتقال پیدا کند. حال پیچ را بسته و حلقه دوربین را در جای خود قرار دهید.

 

 

 

نحوه تنظیم لنز دوربین مدار بسته بولت و مینی بولت

اگر دوربین بولت شما از نوع هایک ویژن است می توانید با تماس با نمایندگی هایک ویژن و استفاده از لیست قیمت هایک ویژن از قیمت آنها مطلع شوید. برای تنظیم لنز دوربین مینی بولت یک مهره قفل کننده در انتهای پایه دارد که باعث می شود دوربین پس از باز شدن بتواند بچرخد در دوربین های بولت بزرگتر نیاز است که پیچ سمت راست پایه را باز شود.

زمانی که پیچ را باز کردید، بدنه دوربین را 90 درجه برخلاف عقربه ساعت بچرخانید به طوری که محافظ خورشید در موقعیت ساعت 9 قرار بگیرد. این کار باعث چرخش لنز می شود. هنگامی که این کار انجام شد مجددا پیچ را ببندید تا دوربین در موقعیت جدید ثابت شود.

 

 

 

بهترین لنز دوربین مداربسته

در واقع طیف گسترده ای از لنزها وجود دارند که صحنه های مختلفی را تولید می کنند که به عنوان میدان دید شناخته می شود. لنزهای دوربین مدار بسته برای رفع نیازهای نظارتی خاص طراحی شده اند. در نتیجه بهترین لنز دوربین مداربسته به نوع دوربین و تکنولوژی استفاده شده در آن بستگی دارد.

 

میدان دید چیست؟

به طور خلاصه، میدان دید ناحیه ای از پوشش است که دوربین می تواند در یک صحنه دید داشته باشد. همه اینها به اندازه لنز بستگی دارد و هر چه عدد بیشتر باشد، دید شما باریکتر است. این نمودار ساده شده در زیر به شما نوع پوششی را که از اندازه های مختلف لنز انتظار دارید نشان می دهد.

 

 

میدان دید به تنهایی نمی تواند تضمین کند که بتوانید یک سوژه را نظارت کنید. ملاحظات دیگری مانند محل قرارگیری دوربین و مکان سوژه شما نیز مهم هستند. انواع لنز دوربین مداربسته شامل موارد زیر می باشد:

  • لنز 2.8 میلیمتری برای زاویه دید 90 درجه
  • لنز 4 میلیمتری برای زاویه دید 60 درجه
  • لنز 6 میلیمتری برای زاویه دید 45 درجه

می توان گفت لنزهای 2.8 میلیمتری بهترین لنز برای استفاده است و می تواند دید وسیعی را برای کاربر ایجاد کند و برای نظارت عمومی پرکاربردتر است.

 

اجزای لنز دوربین مداربسته

در صورتی که قصد تعویض لنز دوربین را دارید می توانید از آموزش تعویض لنز دوربین مداربسته استفاده نمایید. اما به طور کلی بهتر است که این کار توسط یک فرد متخصص انجام شود. لنز دوربین شامل دیافراگم و گیره لنز است که وظایف مختلفی را بر عهده دارد.

دیافراگم

دیافراگم شامل صفحه های کدری است که جهت کنترل نور استفاده می شود و حلقه دیافراگم روزنه مرکزی خود را کوچک و بزرگ کرده و فرمان اتوماتیک باز و بسته شدن را در یک چشم ایجاد می کند.

گیره لنز

برای متصل کردن لنز به دوربین مداربسته کاربرد دارد و انواع مختلفی با نام های cs ،c و m دارد. لنزهای c و cs مشابه هستند و قطر یکسانی دارند، تفاوت این دو در فاصله بین سطح خارجی آن و ccd دوربین است. نوع cs در مقایسه با مدل c کوچکتر است اما لنز m برای متصل کردن لنز به سنسور دوربین مداربسته کاربرد دارد.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط:

همیشه اولین نفر باشید! برای اطلاع از آخرین تخفیف‌ها و جدیدترین کالاها در خبرنامه ثبت‌نام کنید.

[mc4wp_form id="68"]
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من